Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syötte ulkomaanmatkoillanne?

Vierailija
19.02.2026 |

Kokeiletteko paikallisia erikoisuuksia vai käyttekö Mäkkärissä tms?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on käyty mäkkärissä, joskus syödään erikoisuuksia ja joskus kokataan itse. Riippuu niin tilanteesta

Vierailija
2/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän paikallista ruokaa ja joskus pitsaa. Mäkkärissä vain jos on kiire ja nälkä yllättää. Krapula-aamuina jos hotellin aamiainen on mennyt kiinni niin mäkkäri on ollut pelastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on tullut useimmiten syötyä.

Vierailija
4/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime reissulla oltiin USAssa. Meillä on majoituksena Airb'n'b eli aamiaiset ja iltapala syötiin siellä itse valmistettuna, lounaat ulkona paikallisissa ravintoloissa. Kertaakaan ei käyty Mäkkärissä kyllä.

Vierailija
5/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on yleensä katettuna lautselle, haarukan ja veitsen avulla syön ruoan lautaselta. Näin syön ulkomailla.

Vierailija
6/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidasta laitaan. Parin viikon aikana ehtii syödä ja kokeilla paikallista ruokaa. Ja muutaman kerran ehtii täyttää vatsansa myös jollain josta tietää että varmasti pitää ja vatsa täyttyy. Mäkkärin sijaan voi silti valita jonkun paikallisen hampurilaispaikan, jos nyt välttämättä täytyy se hampurilainen saada. 

En enää edes muista milloin olen käynyt Mäkkärissä tai Hesellä. Jopa Burger King on ajanut niiden ohi.

Vierailija
7/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä paikallisia erikoisuuksia, Briteissä libanonilaista tai intialaista.

Vierailija
8/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä ja haarukalla aika usein.

Vierailija
9/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän käydä joka päivä eri ravintolassa. En syö pikaruokapaikoissa.

Vierailija
10/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö hampurilaisia ulkomaan matkoilla. (Enkä juurikaan kotimaassakaan).

Mielellään jotain paikallista, vaan monissa rantakohteissa se on aika vaikeaa.

Lihaa ja kalaa vuoropäivin.

Vierailija
11/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vatsan täyteen, joskus vähemmän. Borneossa jätän ihmislihan epäkohteliaasti lautaselle sekä Sudanissa kamelin kivekset.

Vierailija
12/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan yleensä airbnb, jossa aamiainen ja lounas. Illallinen paikallisissa ravintoloissa, ei todellakaan mitään mäkkärin ym roskaruokaa.

Vierailija
13/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime reissulla oltiin USAssa. Meillä on majoituksena Airb'n'b eli aamiaiset ja iltapala syötiin siellä itse valmistettuna, lounaat ulkona paikallisissa ravintoloissa. Kertaakaan ei käyty Mäkkärissä kyllä.

Mikä järki on mennä ulkomaille, vaihteeksi edes vieraaseen sänkyyn, nukkumaan ja mutta siltikin laittamaan itselleen ruokaa? Älytöntä.

Telkkarista voi tulla samoja tuttuja ohjelmiakin.

Ei ymmärrä.

Vierailija
14/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissannut vuodesta 1971 ja Mäkkärissä syöty v 1993 ja 2025. Jm oli mahtava, oikeita jauhelihapihvejä paikallisesta naudasta, haudutettua punakaalia, vastapaistettu briossi yms. Ihan jotain muuta kuin Suomessa.

Noita 2 kertaa lukuunottamatta paikallista ruokaa, alueen erikoisuuksia torit ja kauppahallit hyödyntäen. Reissut usein pitkiä joten ei pelkästään ravintoloissa vaan itsekin tehden

Vierailija
15/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on mennä ulkomaille, vaihteeksi edes vieraaseen sänkyyn, nukkumaan ja mutta siltikin laittamaan itselleen ruokaa? Älytöntä.

Ei ymmärrä.

Mitä et ymmärrä ?

Amerikassa mennään katsomaan esim nähtävyyksiä. Jos menet vaikka Disneylandiin, onhan se ruokailu pienin osa matkasta.

Amerikassa on oma sotku mm palvelumaksut, tipit.

Helpommalla pääsee, kun tankkauksen jälkeen ostaa pizzan ja maksaa siitä n 10 usd, riittää koko perheelle

Vierailija
16/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa syödä ulkomailla. Olen saanut pahan ruokamyrkytyksen ja pienempiä vatsanväänteitä niin että tosi tarkkaan katson mitä uskaltaa syödä. 

Välillä mennään sipsillä ja limulla, kun ei muuta pysty.  Hotellin aamiaisella keksejä tai vaaleaa leipää ja marmeladia, hedelmiä jotka saa itse kuoria, kahvia tai teetä.

En uskalla syödä lihaa, munia, maitotuotteita, majoneesia, jäätelöä, jäitä juomassa. Juomat vain pullossa tai tölkissä, ei mitään hanajuomia. Monet vihanneksetkin on vähän niin ja näin. Marjoja ei missään nimessä, ellei ole kypsennetty.

Vierailija
17/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä.

Meillä on talo ulkomailla, kyllä me siellä välillä kokkaillaan itse ruokaa, ei aina jaksa lähteä jonnekin syömään

Vierailija
18/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista nähneeni Kreikan saarilla mäkkäreitä, mutta moussaka on siellä taivaallista, joten aina paikallista ruokaa. Italiassa olisi ollut pyhäinhäväistys käydä mäkkärissä. 

Vierailija
19/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Suomessakin, pistän ruokaa suuhun, pureskelen kiinteämpiä ruokia ja sitten nielen. 

Vierailija
20/41 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä en ole eläissäni käynyt, ja muutenkin vältän paikkoja, joissa ruokailun jäljiltä jää kasa roskaa. Ulkomailla mieluiten etsin paikallisia kuppiloita, erikoisuuksia, perinneruokaa. Mutta kaikenlaista on tullut kokeiltua, aina ei ole suuremmin valinnanvaraa. Pidemmällä reissulla teen myös itse ruokaa, silloinkin katson kaupasta mieluiten sellaista, jota kotona harvemmin saa. Leipää, juustoa ja viiniä on kyllä aika tavallinen valinta, ei tarvitse keittiötä sellaiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan