Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela antaa outoja päätöksiä eikä vastaa kysymyksiin

Vierailija
17.02.2026 |

Sain Kelalta hyvin sekavan päätöksen joka vaikutti siltä että siihen oli vain copy-pastella kerätty erilaisia tietoja ilman että kukaan olisi sitä koskaan lukenut läpi. Yhdessä kohdassa mainittiin että olisin ilmoittautunut työvoimaviranomaisille työnhakijaksi ja seuraavassa kappaleessa sanottiin etten olisi niin tehnyt.

Yritin kysyä Kelalta miksi päätöksessä on tuollainen ristiriitaisuus ja kumpi niistä kohdista on oikein. Vastaukseksi sain sekavan sepustuksen jossa ihan selkeä kysymykseni sivuutettiin täysin ja vastattiin johonkin mitä en edes kysynyt. Kaikesta päätellen vastaaja esitti tarkoituksella tyhmää jotta saisi minut luovuttamaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on mutta vaikka itse tiesin Kela päätökset väärennetyilsi, en sitten  sen enemmän näe vaivaa kun kysyn kerran.  Siihen oli oma syynsä. 

Vierailija
2/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että turha luulla: Eikö se tajunnut Hehheh todennäköisedti tietää vielä enemmän kun sä kaikesta. Urpot luulee että vaikka  ei 10 vuotta sitten tienny paljon mitään yjdestä

vyyhdistä, niin ee nytkään?

Sillä on hyvä muisti ja palapelien osien yhteen laittamisen taito. Lisäksi ollu aitiopaikalla monissa tilanteissa, missä  muut  juttuun sekaantuneet eivät ole olleet. Nähnyt ja kuullut enemmän vuosien varrella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on just aloittanut iso kasa uusia työntekijöitä ja he ovat pihalla kuin lumiukot. Olisinpa itse päässyt Kelaan töihin. Mun käsistä ei lähtisi yhtäkään virheellistä päätöstä.

Vierailija
4/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela perustelee päätöksiään ja vastaa kysymyksiin vain siksi koska hallintolaki niin määrää. Heitä ei kiinnosta vähääkään se onko heidän lausunnoissaan jotain tolkkua, vaan ainostaan se että lain kirjain täyttyy.

Vierailija
5/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa yhden päätöksen tekemiseen ja perusteluun on aikaa noin puoli minuuttia. Laatu on sitten sen mukaista.

Vierailija
6/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela perustelee päätöksiään ja vastaa kysymyksiin vain siksi koska hallintolaki niin määrää. Heitä ei kiinnosta vähääkään se onko heidän lausunnoissaan jotain tolkkua, vaan ainostaan se että lain kirjain täyttyy.

Ei tuo ole vain Kelasa vaan kaikki viranomaiset inhooaa hallintolakia ja trkee kaikkensa kiertääkseen sen

Vierailija
7/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kelalta myös sekavia päätöksiä. Olen saanut rahaa enemmän kun pitäisi saada. Sain toimeentulotukea 280 euroa kk syyskuusta joulukuun loppuun asti ja sitten tein uuden hakemuksen niin tuki pienentyi 25 euroa ja toukokuun loppuun asti. Oman laskelmani mukaan minun pitäisi saada tukea vain 115 euroa. Sitten minulla oli   225 euron moniveto voitto tullut tilille joulukuussa niin sain silti täyden toimeentulotuen.

Vierailija
8/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni vuosia sitten luotto kelan toimintaan täysin. Kohdeltiin kuin olisin rikollinen. Kylmäkiskoisuus. Aina kun kielteisen päätöksen jälkeen mainitsin että suvussani on liuta päteviä lakimiehiä, päätös muuttui hetkessä myönteiseksi. Repikää siitä. Meni hermot minulla siihen malliin että en tahdo enää koskaan, ikinä olla missään tekemisissä ko. puljun kanssa, vaikka harmikseni joidenkin elämää rajoittavien diagnoosieni kanssa sohjossa tarvon. Ihan riitti. Parannuin. Paperilla. Vn kela.

Vierailija
9/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Vierailija
10/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan pitää antaa tietyssä ajassa ratkaisu. Se on ihan sama Kelalle onko ratkaisu oikea vai väärä, kunhan se on tehty. Ainahan voi valittaa, jos tietää miten ja jaksaa. Kelan puhelin ja säpo on rikki, ei pysty vastaamaan.

-🏆veemäisin työntekijän rehellinen vastaus-

Vierailija
11/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meni vuosia sitten luotto kelan toimintaan täysin. Kohdeltiin kuin olisin rikollinen. Kylmäkiskoisuus. Aina kun kielteisen päätöksen jälkeen mainitsin että suvussani on liuta päteviä lakimiehiä, päätös muuttui hetkessä myönteiseksi. Repikää siitä. Meni hermot minulla siihen malliin että en tahdo enää koskaan, ikinä olla missään tekemisissä ko. puljun kanssa, vaikka harmikseni joidenkin elämää rajoittavien diagnoosieni kanssa sohjossa tarvon. Ihan riitti. Parannuin. Paperilla. Vn kela.

Minulla myös mennyt hermot Kelan toimintaan. Jatkuvasti yritetään huijata. Päätökset usein ristiriitaisia keskenään. Pahinta on, ettei kukaan usko, vaan minua syytetään, etten ole toiminut oikein ym. Uhria syytetään. No kyllä se mieli muuttuu, kun itse joku päivä saa kokea rankkaa viranomaisväkivaltaa.

Vierailija
12/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on just aloittanut iso kasa uusia työntekijöitä ja he ovat pihalla kuin lumiukot. Olisinpa itse päässyt Kelaan töihin. Mun käsistä ei lähtisi yhtäkään virheellistä päätöstä.

Eikö sieltä pitänyt irtisanoa porukkaa? Onhan Kela tietysti huono ja moraaliton (painostetaan tekemään laittomia päätöksiä) työpaikka, että vaihtuvuus varmaan suurta. 

Vierailija
13/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa on nyt sellainen lakisörsseli meneillään, ettei siinä pysy perässä täysijärkisenä. Päätöksiinhän nousee moni tekstinpätkä automaattisesti ja osa sitten lisätään käsin, jolloin voi tulla tuota ristiriitaa joka ei ole tietenkään tarkoitus. Pahoittelut siitä. 

Jos asiakkaalla on menossa hermot Kelan toimintaan, niin kyllä se sarvi kasvaa etuuskäsittelijöilläkin. Olkaa hyvät ihmiset yhteydessä Kelaan ja kertokaa mikä päätöksessä on vikana. Kyllä niitä korjaillaan koska näitä vahinkoja sattuu. Ja lakimuutoksen takia ilmassa on niin paljon muuttuneita osia, pientä muistettavaa härpäkettä että ei mitään rajaa. Jos 100 muutoksesta huomaa päätöstä tehdessä 97 saa olla tyytyväinen. Mutta kun unohtaa sen 3 se näkyy sitten virheenä asiakkaalle.

Eli ulinat pois ja pyydätte korjaamaan ne päätöksen virheet. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
14/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sieltä pitänyt irtisanoa porukkaa? Onhan Kela tietysti huono ja moraaliton (painostetaan tekemään laittomia päätöksiä) työpaikka, että vaihtuvuus varmaan suurta. 

Moraali ei nykyään kiinnosta ketään. Kunhan palkka juoksee.

Vierailija
15/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tehdään tekoälyn avulla kätevästi nappia painamalla. Siksi ne on mitä sattuu. 

Vierailija
16/16 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuessa on nyt sellainen lakisörsseli meneillään, ettei siinä pysy perässä täysijärkisenä. Päätöksiinhän nousee moni tekstinpätkä automaattisesti ja osa sitten lisätään käsin, jolloin voi tulla tuota ristiriitaa joka ei ole tietenkään tarkoitus. Pahoittelut siitä. 

Jos asiakkaalla on menossa hermot Kelan toimintaan, niin kyllä se sarvi kasvaa etuuskäsittelijöilläkin. Olkaa hyvät ihmiset yhteydessä Kelaan ja kertokaa mikä päätöksessä on vikana. Kyllä niitä korjaillaan koska näitä vahinkoja sattuu. Ja lakimuutoksen takia ilmassa on niin paljon muuttuneita osia, pientä muistettavaa härpäkettä että ei mitään rajaa. Jos 100 muutoksesta huomaa päätöstä tehdessä 97 saa olla tyytyväinen. Mutta kun unohtaa sen 3 se näkyy sitten virheenä asiakkaalle.

Eli ulinat pois ja pyydätte korjaamaan ne päätöksen virheet. Ei siinä sen kummempaa.

Asiakas ei ole virkailijan työkaveri. Kelan 'asiakkaat' ovat usein huomattavan heikossa asemassa, mitkä edellytykset ylipäätään on huomata virheitä ja lähteä hakemaan oikaisua. Sen takia niitä tietty voidaan aivan huoletta tehdäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan