Ihanne lapsiluku
Kertokaapa ajatuksenne ihanne lapsiluvusta. Kaikilla on tottakai omat haaveet ja ihanteet, mutta ois kiva kuulla, mikä on teidän perheen ajatus asiasta ja kommentteja! :o)
Omppuäippä, neljän äiti, viides haaveissa...
Kommentit (17)
Tämä näyttää olevan kovasti vaihtuvainen luku. Ennen lapsia olin varma, että kaksi on optimi. Nyt kun ne kaksi on jo, ja nuorinkin on jo lähes viisivuotias, niin kummasti on alkanut tuntua siltä, että kolme on juuri sopiva luku.
Kolmen jälkeen luulen (ja toivon), että vauvakuume ei enää iske, muuta kuin teoreettisella tasolla. Eli sanoisin kolme.
HilppaVilpuri
viisi, sitten olisi täysi kädellinen lapsia :o)
Tosin varaan oikeuden muuttaa lukua myöhemmin mutta kyllä se viisi on todennäköisesti lopullinen hyvä luku.
Niiloakseli
Joo, mulla vaihtelee kahden ja kolmen välillä päivittäin. Nyt kyllä tjottaillaan, mutta silti hiukan arveluttaa välillä. Onko kolmen lapsen kanssa hankalampaa kuin kahden? Kertokaa siskot kokemuksia! Meillä ikäeroa nyt lapsilla 1,5 v. ja nuorin nyt kaksi vee.
ja miehen kanssa puhuttu jo neljännestä sitten jokusen vuoden päästä :) Onko se sitten meidän ihanneluku, tiedä sitten.
AIHA rv 36
mutta miehellä ei =/ edellisillä kerroilla sain " pehmitellä" ukkoa 4 vuotta /lapsi. Nyt on kyllä niin tiukkana että taitaa pehmittelyyn mennä 40 vuotta.. No, yrittänyttä ei laiteta =D
Aikoinaa miehelein oon sanonu jotta se olisi kolme lasta...sillo miehein vielä poikaystäväni ja ikää itellä reippaasti alle 20v.
Nyt aikuisena :) 30v. mielestäin se 4lasta olis passeli,mut miehein taitaa yhä muistaa sen ku sanoin että 3.
Kirvestä en kyl viel täs asias heitä kaivoon...joha oon saanu miehein tjottailee tai hällä enempi vaa sitä ku kumit on nii ärsyttävii ja mie en ehkäsyy käytä.
Naimisiin mennessä oli vaalean punainen haave 2 lapsesta,mielellään tietenkin tytöstä ja pojasta.
Mutta nälkä kasvaa syödessä;-)
Kuusi näitä on jo ja joka kerta nautin entistä enemmän uudesta lapsesta.Kokemus tuo varmuutta!
7 lasta olis mukava ajatus ja toteutuskin,jos vain meille vielä suodaan,tuossa vuoden kuluessa.
Mutta ei ihan vielä,nuorin vasta 5 vkoa.
Eli 9 henkisestä perheestä haave on ja pysyy.
sitten tahdoin vielä neljännen.... Sitten päätin että saapi riittää...
Sen jälkeen alkoi isännän vauvakuume ;) Ja puhui minua ympäri 1½ vuotta... kunnes suostuin ( nelosen synnytys oli karmaiseva joten se varmaan aiheutti tuon ei enään reaktion) sitten syntyi viides ja kuudes ;)
Ja nyt, kunn kuopus on 3 tahtoisin ihan simona seiskaa...
Että vaikia sanoa mikä se ihanne on??? Joskus kakarana olen kuulemma sanonut, että teen 10.. mutta tuskimpa....
mulla oli (on edelleenkin) ex:n kanssa yksi lapsi, ja vaikean suhteen ja vaikean eron jälkeen jäädessäni yh:ksi (tosin omasta aloitteestani) ajattelin, että `yksi riittää, en halua enempää`(vaikka lapsista tykkäänkin).
No, kunhan kohtasin nykyisen mieheni, ja oltiin seurusteltu tovi, kuume iski ;)
Ensin saimme yhden pojan, ja mies niin vannotti odotusaikana jo, että " ei sitten enempää, kaksi riittää" (mun tyttäreni sekä meidän yhteinen tuleva vauva).
Mutta kas kas...mieheni aloitteesta meillä onkin vielä toinenkin poika ;)
Ja yhdessä niin väitettiin taas, että " perheemme on nyt tässä" ....vaan...hupsista keikkaa...kuume iski nuijanlailla, ja pitkään ollaan yriteltykin `sitä neljättä`...jos vielä neljäs saadaan, lapsilukumme on sitten siinä (vannomatta paras ;) )
Tällä hetkellä meillä on kolme lasta ja kovasti vielä sitä neljättä toivon sitten joskus. En kiellä, etteikö näissä kolmessakin olisi jo työtä kylliksi. Toisaalta haaveilen siitä, että isommat olisivat jo koulussa/eskarissa, kun neljäs syntyisi eli siinä mielessä ei olisi niin rankkaa (toivottavasti) olla kotona. Minusta lapsiperhe-elämä on ihanan rikasta, mutta minä en pysty kieltämään sen rankkuuttakin (varsinkin kun on itsessä luonteeltaan vähän perfektionistin vikaa..). Tietysti jos perheenäiti on 100% sitoutunut ja omistautunut lapsillensa/kodinhoitoon, niin mikäpäs siinä on vaikka lapsia olisi 15! Minulla ei yksinkertaisesti ole sellaista sitoutumisen määrää ja siksi meillä 4 lasta taitaisi olla ehdoton max. Ja koen, etten yksinkertaisesti riittäisi enää enemmälle määrälle, koska haluan tehdä myös töitä ja kehittyä ammatillisesti sekä myös vähän harrastaa omiakin juttuja. Mutta kaikki kunnia myös niille äideille, jotka satsaavat täysillä perhe-elämään ja jättävät esim. omat työhaaveensa hamaan tulevaisuuteen...
Meitä kaikkia tarvitaan!
Näitä vastauksia kun lukee niin taitaa olla useimmiten tosiaan se vielä yhden vauvan kaipuu meillä naisilla : ).
Meillä siis jo kaksi lasta, mutta kolmannesta haaveilen. Tai jos ihan rehellisiä ollaan niin haaveilen kaksosista : D. Ihan hullua. No, mies on sitä mieltä, että lapsiluku on jo täynnä, joten se niistä haaveista...
No ensin oli et en tee yhtään,sit tuli et lapsen haluan mutten miestä noh on yksi lapsi ja mies ja toista toivotaan joten mieli muuttuu ;)
Mulla on lapsena ollut haaveissa kymmenenkin lasta ja nyt sopivalta määrältä tuntuu 4-5. Miehelle varmaan riittäisi 2-3 tai jopa yksi. Kun ei lukumäärätoiveet täsmää, niin olen joskus tuumannut, että hankitaan yksi kerrallaan ja katsotaan sitten. Yhteen en kyllä missään tapauksessa aio tyytyä, koska olen itse ollut ainoa lapsi.
Meillä on yksi poika. ja haluan hänelle leikki kaverin. poika on jo kohta 2v. nyt ajattelen että 2 olisi ihan hyvä luku. mutta eihän sitä koskaan tiedä...
mariatar84
Mulla on pienestä pitäen ollut toiveena saada vähintään 5 lasta. Mulla ennestään kaksi, samoin miehellä + yksi yhteinen, eli periaatteessa toi 5 on nyt saavutettu :) Miehen lapset on kyllä jo ihan aikuisia ja onpa meillä jo kaksi lastenlastakin =)
Tän nuorimman ja meidän ensimmäisen yhteisen saamiseksi meni aikaa 4 vuotta ja mikäli seuraavan saaminen kestää yhtä kauan, niin taitaa meillä jäädä sitten yhteiset lapset siihen. Ikää on mulla jo 35 ja miehellä 48 eli valitettavasti kello käy jo nyt aika nopsaan...=/
On kyllä puhuttu siitä, josko alkaisimme sijaisperheeksikin, mutta sen aika ei ole vielä...
Ensin ajattelin etten halua lapsia ikinä.
Sain esikoiseni ja aloin haaveilla sisaruksesta.
Syntyi toinen ja nyt pikkuhiljaa alkaa haave kolmosesta
nostaa päätään.
Sanon siis ihanne lapsiluvun olevan kolme, vaikka se saattaa nousta edelleen jos se kolmonen meille suotaisiin :))
nyt on se kuus ja siihen jäis, koska laittaisin piuhat poikki ja ikäkin painaa jo:)))...