Pelkään valtavasti silmän kaihileikkausta. Onko joku ollut kyseisessä leikkauksessa?
Kommentit (32)
Olen jonossa kaihileikkaukseen. Vasemmassa silmässäni on kaihi. Näen sillä huonommin kuin oikealla ja se myös väsyy helpommin kuin oikea silmä.
Stessaavaa odottaa aikaa leikkaukseen.
En ole itse ollut, mutta lääkäreitä vältellyt isäni oli aivan tohkeissaan leikkauksen jälkeen, kuinka helppo se oli ja melkein heti näki kirkkaasti.
Yksityisellä ei tarvitse jonottaa.
Jos on kauhean arat ja vuotoherkät silmät, joita on vaikea olla räpyttelemättä, onnistuuko silti?
Jonotin reilun kuukauden, ja molemmat silmäni leikattiin tasan kuukausi sitten HUSissa. Leikkaus oli inhottava, eikä näköni korjaantunut niin paljon kuin luvattiin. Jälkitarkastuksessa pitää käydä yksityisellä silmälääkärillä.
Uudet silmälasit tilattu. En näe lähelle enkä varsinkaan kunnolla kauas, eli vaikka mykiö vaihdetaan, kaikkea likinäköisyyttä ja hajataitteisuutta ei saatu leikattua pois.
Kaihileikkauksessa olin jo reilut 10 vuotta sitten. Se oli ihan piece of cake. Ei sattunut, jos sitä pelkäät. Minulla leikattiin molemmat silmät.
Nyt odottelen pääsyä selkäleikkaukseen ja kyllä on raskasta odotella.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kauhean arat ja vuotoherkät silmät, joita on vaikea olla räpyttelemättä, onnistuuko silti?
Silmäluomet pingotetaan auki. Inhottavinta on se kirkas valo jota pitää leikkauksen ajan tuijottaa hievahtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko sairauslomaa?
Tarvittaessa pari viikkoa.
Tiedän onnistuneen tarinan ja sellaisen jossa henkilö näki leikkauksen jälkeen puun rungotkin aivan kiemuraisina. Arpapeliä kuten kaikki silmäleikkaukset.
Joo olin kyllä. Operaatio oli helppo ja tuskaton, ja olen sen jölkeen oppinut käyttä.ään tietokonetta erillisen pistekirjoitusnäytön kautta. Minulla on myös opaskoira mutta käytän myös keppiä
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ei tarvitse jonottaa.
Ei tarvitsekaan, mutta leikkaus maksaa monta tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän onnistuneen tarinan ja sellaisen jossa henkilö näki leikkauksen jälkeen puun rungotkin aivan kiemuraisina. Arpapeliä kuten kaikki silmäleikkaukset.
Minä näen leikkauksen jälkeen ihmisten kasvot ja silmälasit keltaisina.
on oltu 2x ja siinä ei ole mitään, ei yhtään mitään pelättävää, eikä se satu. Ohjeitten mukainen jälkihoito takaa hyvän lopputuloksen. Rohkeasti vaan ilman mitään pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu, ovat ammattilaisia osaavat rauhoitella kertomalla missä mennään. Omasta kaihin leikkauksesta jo vuosia, kaikki meni oikein hyvin. Olen vieläkin hyvin kiitollinen! Noudatin jälkiohjeita kirjaimellisesti.
Ap. tsemppiä kaikki menee kyllä hyvin :D
t. yksi pelkuri 70 v
Eikös näissä tehdä korjausleikkaus, jos ei heti mene putkeen? Siitä kannattaa kysyä.
En voi mitään, että pelkään. Suurin osa yli 70-vuotiaista on ollut kaihileikkauksessa ja se on onnistunut hyvin.
Kaihi kehittyy vanhemmiten melkein jokaiselle.