Koirapelko on ja pysyy
Lapsena sain maalaiskylien irrallaan juoksevista kellanruskeista pystykorvista kammottavan koirapelon. Kotona oli vähän aikaa sukulaisen saksanpaimenkoira hoidossa ja se puraisi tai ehkä vain näykkäisy, laastari riitti.
Sydän läpättää koiran tullessa vastaan saati lähiön metsässä jossa niiden annetaan olla irrallaan.
Ja ei, terapiaan en mene toisten lemmikkien takia. En maksa välillisesti jotta toiset voi vasikan kokoisen hirviön antaa juosta vapaana.
Kommentit (56)
Onneksi voi ottaa kissan, joka on siisti ja harmiton lemmikki.
Niin
Koiran ruoassa askel kohti pula-aikoja ei olisi pahitteeksi: kaukaa tuodun purkkiruoan sijaan ekologisempi vaihtoehto ovat ruoantähteet.
Vierailija kirjoitti:
Koira on lunnoton jalostettu hirvitys sudesta 🤢
Koirat saastuttaa
Niitä on miljardi!
Koira kielto Suomeen!
Joo
Vierailija kirjoitti:
Koiran ekologinen jalanjälki on suurempi kuin etiopialaisen ihmisen
Keskikokoisen koiran ruokkiminen aiheuttaa vuodessa 0,84 hehtaarin ekologisen jalanjäljen. Tämä on kaksinkertainen siihen verrattuna että ajaa 4,6 litran moottorilla varustetulla katumaasturilla 10 000 kilometriä vuodessa, vaikka laskelmassa otetaan mukaan auton valmistuksesta aiheutuvat päästöt. Koiran ekologinen jalanjälki on myös suurempi kuin etiopialaisen ihmisen.
YLE
Ja silti vain 1/3 yhden ihmisen pelkistä lennoista Kanarialle ja takaisin. Eli pitäiskö matkustelu kieltää kun yhden Kanarian matkan ekologinen jalanjälki on suurempi kuin etiopialaisen perheen?
Niin mäkin pelkään miehiä, ap. Olisi hienoa, jos kaikki miehet lopetettaisiin miespelkoni takia. Voisin sitten kävellä ulkona rauhallisin mielin :)
Pienen koiran kanssa leikkiessäni tämä näykkäisi minua eikä siitä jäänyt kuin neulan pään kokoinen jälki mikä sitten kuitenkin parin päivän aikana tulehtui niin pahasti, että sain monen viikon antibioottikuurin. Lääkäri sanoi, että parempi jos jatkossa kierrän kaukaa ainakin kaikki vieraat koirat ja niin olen tämän jälkeen aina tehnyt vaikka niin mielelläni silittelisin vähän kaikkia koiria.
Olen myös koirapelkoinen, mutta vihaa koiria kohtaan en ymmärrä.
Enkä ymmärrä sitä, että miksi, oi miksi pitää päästää se koira irti keskellä kaupunkia? Koiria kun ei saa pitää vapaana! Pitäkää kiinni ne koiranne, niin kaikki pysyvät tyytyväisinä. Ja älköön kukaan ottako koiraa jota ei hallitse. Vammoja ja kuolemantapauksia säännöllisesti aiheuttavat rodut pitäisi ilmanmuuta kieltää. Jos nämä asiat ei muutu, niin koirapelko ja viha vain lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin pahimmasta koirapelostani sillä, kun luin jostain että koiraa ei kannata katsoa silmiin. Nyt käännän katseeni pois kun koira lähestyy ja kas kummaa, koira tekee samoin eikä välitä minusta vähääkään.
Koirat ja niiden omistajat pitäisi heittää helvettiin ihmisten asutusalueilta. Kun katsot muslimia silmiin, joudut raizkatuksi. Kun katsot koiraa silmiin, joudut raadelluksi.
koiraraatelutapauksiahan suomessa on lähes päivittäin...
Vierailija kirjoitti:
Koirat levittää punkkeja puistoihin josta lapset ne saa
Kyllä täällä pk seudulla ne kaikkialla olevat peurat niitä punkkeja kantaa ja levittää.
Itse en ota koiraa. En kehtaisi sitä ulkoiluttaa kadulla, kun tiedän mitä koiran omistamisesta ja omistajista ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ota koiraa. En kehtaisi sitä ulkoiluttaa kadulla, kun tiedän mitä koiran omistamisesta ja omistajista ajatellaan.
Minulla taas varmasti tulee olemaan koira tai kolme koko ikäni. Lentomatkustelua, muovitäytteitä ja perheen rikkomista katson kieroon. Niin me ollaan erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Pienen koiran kanssa leikkiessäni tämä näykkäisi minua eikä siitä jäänyt kuin neulan pään kokoinen jälki mikä sitten kuitenkin parin päivän aikana tulehtui niin pahasti, että sain monen viikon antibioottikuurin. Lääkäri sanoi, että parempi jos jatkossa kierrän kaukaa ainakin kaikki vieraat koirat ja niin olen tämän jälkeen aina tehnyt vaikka niin mielelläni silittelisin vähän kaikkia koiria.
Tämä oli arvokasta tietoa. Siis lääkärit levittävät koiravihaa ja koirapelkoa Suomessa. Tiedätkös, että lääkärit puhuvat p..askaa tyyliin jos ongelma on alapäässä, niin älä harrasta alapään juttuja ja jos ongelma on yläpäässä, niin älä harrasta yläpään juttuja. Se on sellainen pakkopullakoodisto, jota lapsellekin toistellaan: Pekka oksensi, koska söi liian monta laskiaispullaa - Pekka älä syö liikaa laskiaispullia.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on epäterve itsekuva ja epäterve maailmankuva, jos perustat sen oletukseen "mitähän ne muut minusta ajattelevat". Terve aikuinen itsenäinen ihminen valitsee harrastuksensa sen mukaan mitä itse haluaa harrastaa, ei sen mukaan mitä on vauvapalstalta lukenut ihmisten ajattelevan. Kai uskot jokaisen provoketjunkin?
Oikeesti ? Lapsena ehkä saattoi koiria juosta jossain ja joku koira saattoi vähän näykätä kun sitä kiusasin, nyt sitten pelkään koiria ? Et sitten ole aikuiseksi kasvettua oppinut hallitsemaan pelkoasi ? Se on just parasta kannattaa näyttää koiralle pelko, kiva se on meille koiran omistajille kun ihminen tuijottaa koiraa ja tulee jäykkänä vastaan, koira alkaa tuijottamaan takaisin ja valmistautuu puolustautumaan. Olen sanonut joskus näille että menee vain ohi tuijottamatta, niin kaikille helpompi. Vaikka koira on pieni se alkuperältään pihavahti
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkikoiran pitäminen on ilmastorikos
sillä pelkästään Suomessa on noin kuusisataatuhatta koiraa
En ole eläissänyt lentänyt ulkomaan matkalle, en ole eläissäni omistanut autoa, en ole synnyttänyt liutaa lapsia, joista jokainen kuluttaisi luonnonvaroja jne. Koiria minulla tulee puolestaan aina olemaan :)
Omistaja itsekin vitsailee että nyt koira päätti hänen pysyvän sinkkuna koko ikänsä kun koira saa raivarin jonkun huoltomiehen käynnistäkin.