Kertoako miehelle että en edelleenkään luota häneen, vai antaako olla?
Hän on valehdellut ja sekoillut niin paljon, että luottamus on mennyt. Nyt en enää piittaa kuulla, miten meni pitkä työvuoro kaksistaan kauniin naiskollegan kanssa meni.
Hän ihmettelee, ja kuvittelee sen tarkoittavan, että luotan häneen vihdoin. Että nyt hän on vihdoin saanut luottamuksen takaisin.
Mutta ei. En piittaa kuulla, koska mieshän jättää joka tapauksessa kertomatta kaiken mikä ei kestä päivänvaloa 😀
Sitten hän ihmettelee kun olen etäinen. Kertoako syy vai ei?
Kommentit (68)
Miksi et vaan eroa? Jos ei luottamus toimi niin suhteella ei ole tulevaisuutta. Varmaan mietit joka päivä valehteleeko vai ei ja se vasta on itsensä kiduttamista.. maailma on täynnä miehiä, turhaan tuhlaat elämääsi valehtelevaan mieheen
Vierailija kirjoitti:
Kerro. Raatorehellisyydellä ei enää menetä mitään.
Mies, jätä se kana.
Täytyyhän teidän keskustella avoimesti. Sanot ettet luota edelleen. Sinuna kuitenkin eroaisin. Miten voi olla toisen kanssa, jos et edes luota häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pähkäilyt tuntuu manipuloinnilta. Miettii, että jos ei kerro niin antaa miehelle väärän kuvan tilanteesta ja siten saa sitten "käräytettyä", kunhan saa todisteet kasaan. Ja se, että miettii kertomisen puolia, jotta silloin saa miehen käyttäytymään haluamallaan tavalla. Ap. Tee miehelles palvelus ja lähde menemään. Ja mene itse juttelemaan tästä ominaisuudesta jollekin ammattilaiselle. Olet kylmän laskelmoiva.
Väärin meni. Mies nyt siis ilmeisen tosissaan hakee apua ongelmiinsa. Siksi en haluaisi ns. ampua häntä alas nyt, kun vihdoin yrittää muuttua. Sehän on kuitenkin positiivinen asia.
Mitään todisteita en edes etsi enkä varsinkaan edes yritä häntä "käräytellä" mistään. Valitettavasti todisteita on vuosien varrella mun silmiini tullut liiankin kanssa. En enää sellaista jaksa. Ajatukseni tällä hetkellä on että mitä tahansa hän sanoo, en tällä hetkell
Ei tollaisen ihmisen kanssa voi olla, miksi olet vielä suhteessa, kun et luota?
Mun äiti on valehtelija ja manipuloija. Odotin lähes 50v, että näkisi mitä vahinkoa se tekee. Mutta ei, se vain paheni. En ole enää tekemisissä, varmaan valehtelee minusta ties mitä.
Tunnet miehesi ja hänen juttunsa. Olet varmasti moneen kertaan jo aiemminkin tehnyt hänelle selväksi mitä mieltä olet hänen puheistaan. Saman asian toistaminen ei muuta tilanne enää miksikään, vaan miehesi joko haluaa muuttua tai ei halua muuttua. Miehellä pitää olla motivaatio ja jos se on hän myös muuttuu.
Huolehdi itsestäsi ja jaksamisestasi. Mieti haluatko elää suhteessa, jossa joudut usein pohtimaan miehen käytöstä ja joka varastaa valehtelullaan sinun hyvinvoinnistasi. Aikaa myöten olet väsynyt ja vaikutat jo nyt väsyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan eroa? Jos ei luottamus toimi niin suhteella ei ole tulevaisuutta. Varmaan mietit joka päivä valehteleeko vai ei ja se vasta on itsensä kiduttamista.. maailma on täynnä miehiä, turhaan tuhlaat elämääsi valehtelevaan mieheen
Ei meillä ole pitkään aikaan luottamusta ollut. Jos ikinä. Arki silti toimii, koska en tosiaan mieti jatkuvasti valehteleeko vai ei. Siksihän en piittaa kuullakaan miehen kertomuksia, koska tiedän ettei ne välttämättä paikkaansa pidä. Olen siitä yli päässyt. Elämä jatkuu ihan ilman sitäkin, elän omaa elämääni ja nautin siitä. Miehen kanssa harrastetaan yhdessä, matkustellaan ja niin edelleen, joten en myöskään koe lainkaan aikaa tuhlaavani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta voittaakokaan? Ajattelen että on ihan sama kertooko vai ei. Ap
Voithan sinä kertoa sen sitten eron syynä. Koska sitä kohti olet nyt matkalla tuossa, ettei sinua oikeastaan enää edes kiinnosta.
Mikä on siis hyvä asia, mikäli olet ihmissuhteessa jossa koet ettei toiseen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnet miehesi ja hänen juttunsa. Olet varmasti moneen kertaan jo aiemminkin tehnyt hänelle selväksi mitä mieltä olet hänen puheistaan. Saman asian toistaminen ei muuta tilanne enää miksikään, vaan miehesi joko haluaa muuttua tai ei halua muuttua. Miehellä pitää olla motivaatio ja jos se on hän myös muuttuu.
Huolehdi itsestäsi ja jaksamisestasi. Mieti haluatko elää suhteessa, jossa joudut usein pohtimaan miehen käytöstä ja joka varastaa valehtelullaan sinun hyvinvoinnistasi. Aikaa myöten olet väsynyt ja vaikutat jo nyt väsyneeltä.
Ajoittain olen väsynytkin kyllä, mutta pääasiassa vaan elän elämääni ja nautin siitä. 😊 Olen iloinen että olen päässyt tähän tilanteeseen, etten enää mieti mitä tekee ja puhuuko totta, vaikka lähtökohta onkin se etten usko totta puhuvan. En halua siihen harhaan enää.
Hän on nyt motivoitunut apua hakemaan, ja ihan hyvä niin. Katsotaan miten käy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se välivaihe, jossa ajatus erosta alkaa muotoutua. Ei ole enää tarvetta "taistella" suhteen puolesta, niin siksi onkin kevyempää ja helpompaa. Kun toisen tekemiset ja tekemättä jättämiset ei vaan enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi itsestäsi ja jaksamisestasi. Mieti haluatko elää suhteessa, jossa joudut usein pohtimaan miehen käytöstä ja joka varastaa valehtelullaan sinun hyvinvoinnistasi. Aikaa myöten olet väsynyt ja vaikutat jo nyt väsyneeltä.Ajoittain olen väsynytkin kyllä, mutta pääasiassa vaan elän elämääni ja nautin siitä. 😊 Olen iloinen että olen päässyt tähän tilanteeseen, etten enää mieti mitä tekee ja puhuuko totta, vaikka lähtökohta onkin se etten usko totta puhuvan. En halua siihen harhaan enää.
Hän on nyt motivoitunut apua hakemaan,
Motivoitunut hakemaan apua, koska ero liippaa jo oikeasti lähellä. Näin nyt kyynikkona arvioiden.
Mietin vaan, että jatkuuko motivaatio sen jälkeen, kun olet taas suhteeseen sitoutunut ja kaikki on "hyvin".
"Motivoitunut hakemaan apua, koska ero liippaa jo oikeasti lähellä. Näin nyt kyynikkona arvioiden.
Mietin vaan, että jatkuuko motivaatio sen jälkeen, kun olet taas suhteeseen sitoutunut ja kaikki on "hyvin"."
Voi hyvin olla että on aavistanut etten kauaa jaksa, ja on siksi hakenut apua. Mutta hyvin tuo on siellä kuitenkin käynyt.
Olemme naimisissa joten olen kyllä sitoutunut suhteeseen, en ole pettämässä tms. Luottamusta taas ei ole ollut aikoihin, joten siinä nyt ei muutosta ole tulossakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Taas tää. Maailma täynnä miehiä? Miksi pitäisi olla heti uusi mies? Parempi yksin kuin petturin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää. Maailma täynnä miehiä? Miksi pitäisi olla heti uusi mies? Parempi yksin kuin petturin kanssa.
Ei nää pysty yksin olemaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
"Motivoitunut hakemaan apua, koska ero liippaa jo oikeasti lähellä. Näin nyt kyynikkona arvioiden.
Mietin vaan, että jatkuuko motivaatio sen jälkeen, kun olet taas suhteeseen sitoutunut ja kaikki on "hyvin"."
Voi hyvin olla että on aavistanut etten kauaa jaksa, ja on siksi hakenut apua. Mutta hyvin tuo on siellä kuitenkin käynyt.
Olemme naimisissa joten olen kyllä sitoutunut suhteeseen, en ole pettämässä tms. Luottamusta taas ei ole ollut aikoihin, joten siinä nyt ei muutosta ole tulossakaan. Ap
Sitoutumattomuushan ei tarkoita sitä, että juoksisit nyt heti pettämään, vaan sitä että olet jo henkisesti luovuttanut. Sinua ei enää kiinnosta valehteleeko toinen, koska sillä ei oikeastaan ole sinulle enää merkitystä, koska teet hiljaista erotyötä.
Sitä en pitäisi vahvana merkkinä, että toinen vasta tässä kohtaa on hakemassa apua. Miksei hakenut aiemmin, kun sinua vielä kiinnosti?
Mutta voittaakokaan? Ajattelen että on ihan sama kertooko vai ei. Ap
Jos se ei halua menettää sua korjaa tapansa. Siinä näet sitten.
On se hakenut ammattiapua, kun haluaa päästä valehtelusta eroon. Siksi voisin jättää kertomatta, etten lannista. Jos tosissaan yrittää. Mutta no, en tiedä. Ap
Hirvesniemi Akxseliin ei kannata luottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitoutumattomuushan ei tarkoita sitä, että juoksisit nyt heti pettämään, vaan sitä että olet jo henkisesti luovuttanut. Sinua ei enää kiinnosta valehteleeko toinen, koska sillä ei oikeastaan ole sinulle enää merkitystä, koska teet hiljaista erotyötä.
Sitä en pitäisi vahvana merkkinä, että toinen vasta täs
En minä ole luovuttanut avioliiton suhteen, enkä tee erotyötä. En suunnittele eroa enkä usko että sellaista tulee, ainakaan pitkään aikaan jos koskaan. Mutta itseäni säästän siinä etten mieti onko joku asia totta vai ei.
Elämä soljuu eteenpäin, meni miten meni. Ap
Kannattaisko sun lukea edes aloitus?