Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa työskentelevät

Vierailija
15.02.2026 |

Olen nyt vuoden verran toiminut yliopistolla hankkeessa, johon on monivuotinen rahoitus. Tästä huolimatta hommiini kuuluu jatkuvasti tehdä apurahahakemuksia milloin mihinkin, hanke ikäänkuin leviää koko ajan ja rönsyilee niin, ettei kukaan oikeastaan enää hahmota, mitä ollaan tekemässä. Lisäksi julkaisuja pitäisi suoltaa solkenaan, niillä mitataan tutkijan meriitit, vaikka kaikki tietää, että esim. vertaisarviointiprosessi voi viedä kauan. Onko yliopistotyö oikeasti tällaista? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa puisevalta..

Vierailija
2/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpiirteissään kyllä. Tosin riippuu jonkin verran siitä, missä tehtävässä olet. Tuollaista enemmän tohtoriopiskelijoilla, tutkijatohtoreilla ja urapolun alussa olevilla proffilla. Opetukseen painottuvissa tehtävissä ei ihan samoja paineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella puisevaa. Vielä puisevampaa on olla jossakin valtion virastossa käsittelemässä hankkeita. Kuo lisit tylsyyteen. Oikein vanha neukkula haiseee.

Vierailija
4/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti olen aika pettynyt hommaan. Mitään struktuuria ei ole missään. -ap

Vierailija
5/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti olen aika pettynyt hommaan. Mitään struktuuria ei ole missään. -ap

Eikö edes it-hallinto toimi?

Vierailija
6/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseohjautuvaa työtä pitkälti. Vaikka hyvin johdetussa hankkeessa kyllä on struktuurikin.

Vierailija
7/7 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että juuri tuollaista se on monessa paikkaa. Se että tehdään "korkearvoista tutkimusta" on oikeasti nykyään toissijaista. Pääasia on että, artikkeli on julkaistu ja rahoitusta saadaan. Monessa projektissa koko tutkimus on lopulta vaan salahelinää ja epämääräisiä tuloksia joilla ei oikeasti tee yhtään mitään eikä ne auta mitään tai ketään, vaikka aihe voi alunperin olla ihan hyväkin tai hyödyllinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi