Asun kolmatta vuotta maalla ja unelmoin vain Helsinkiin paluusta
Kommentit (26)
Ymmärrän.
Meidänkin maalla asumiskokeilu ajoi minut syvään masennukseen ja siitä olikin vaikea nousta.
Enkä olis noussutkaan ellen olisi päässyt takaisin kaupunkiin.
Helsinki on henkisen vapauden paikka. Maaseutu on vankila. Niin se vain on.
Ap. tuo on karmee tilanne, toivon että löydät ratkaisun.
Sulla on oikeus asua missä haluat. Et ole kaksonen joka ei pääse irti miehestä. Suunnittele?
Minä taas kidun Helsingissä ja haaveilen poismuutosta. Any day now.
Ota auto pyrstön alle ja hurauta Helsinkiin. Mä puolestani odotan sitä kun pääsen sähköttömälle mökilleni keskelle luontoa. Siellä ihmisen sielu lepää.
Mikä siellä maalla on niin kamalaa?
En rupeis kyllä omaa elämää pilaamaan ja tuhlaamaan asumalla vuosia jossain missä en viihdy. Maalaiselämä ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En rupeis kyllä omaa elämää pilaamaan ja tuhlaamaan asumalla vuosia jossain missä en viihdy. Maalaiselämä ei sovi kaikille.
Määritelkää maalaiselämä!
Mitä useampi helsinkiläinen nainen muuttaa pois helsingistä, sitä parempi paikka tämä on. Heidän tilalleen voidaan ottaa ulkomaalaisia naisia.
Voi sua Ap. Tiedän ton, se on jotain niin hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Voi sua Ap. Tiedän ton, se on jotain niin hirveää.
Niinpä. Ainoastaan elämän hankkiminen auttaa.
Muuta sinä Stadiin ja jätä äijä kahlaamaan lannassa.
Jep asuin lapsuudeen maalla ja sen jälkeen kaupunkiin opiskelemaan. Lasten ja miehen haaveen takia asuin uudelleen kymmenisen vuotta maalla tai melkein 20 vuotta. Kun pääsin taas takaisin asumaan kaupunkiin, huomasin kuinka huonosti voin maaseudulla, niin lapsuudessa, kuin aikuisuudessa. Ei enää ikinä en palaa jonnekin takapajulaan vaikka kuinka olisi kaunis luonto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä maalla on niin kamalaa?
Ihmiset
Suo siellä. Vetelä täällä.
Elämässä on tehtävä kipeitäkin valintoja. Itse muutin maalle 10 vuotta sitten, enkä kaipaa takaisin Helsinkiin asumaan. On siellä mukava välillä pistäytyä.
Lähimmän kaupungin keskusta on täältä n. puolen tunnin päässä. Niin oli stadissakin.
Kaikki on suhteellista!
.
Jaaha...Vai sillä viisii...