Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelin usean pulkkamäen ohitse, mutta yhdessäkään lapset eivät huutaneet pitkiä pellavia vaikka on laiskiainen. Tunsin itseni petetyksi.

Vierailija
15.02.2026 |

Miksi vanhemmat eivät ole opettaneet tapoja lapsilleen? Tunsin oloni niin petetyksi, että juoksin loppumatkan kotiin ja laitoin kirjastohuoneen takkaan tulet. Toivo Kuulan Meren lohduttaa minua. 

https://www.facebook.com/share/17hq8XnuzL/

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista ole huudettu enää aikoihin. Miten vanha oikein olet?

Jep, en muista edes lapsena huutaneeni. Vaikka toki tiesin, että se kuuluisi laskiaismäkeen.

-N50

Vierailija
22/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin provo tai sitten ap on 200vuotias, sillä mä olen 50 eikä mun lapsuudessakaan kyllä tuollaista huudeltu. Ehkä joskus isoisomummon aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vatun pellavia? Ikinä kuullutkaan, että tuollaisia pitäisi huudella, mutta toki olenkin vasta 44-vuotias. Tästä oppineena lupaan huudella kosteita heiniä heti kun näen Suomessa laiskiaisen puuvillapellolla.

Vierailija
24/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudunko pettymään myös laskiaistiistaina? Mikä on vastuusi perheellisenä opettaa lapsesi tavoille? Suuri!

AP

Vierailija
25/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se huudahdus oli vanhanajan taikauskoa; yritettiin loitsuta, että pellavat kasvaisivat mahdollisimman pitkiksi sinä vuonna, jotta niistä saisi hyvää raaka-ainetta lankaan ja tekstiileihin. Yhtä hyvin voisi nykyään toivoa vaikka pienempiä ruoanhintoja tai palkankorotusta.

Siis noituutta ja syntiä! Hyvä vaan, että edes jotkut satanistiset tavat ovat kadonneet, vaikka paljon on uusia tullutkin, kuten jooga ja homoliitot. 

Vierailija
26/26 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako Suomessa muka pellava?