Työnantajien taso on sitä luokkaa, että jos menet työhaastatteluun ajoissa, et saa töitä
Kommentit (7)
Täh? Työhaastatteluun tullaan tietenkin ajoissa mutta ei esimerkiksi puoli tuntia etuajassa. Se ylimääräinen varalle otettu aika käytetään jossakin työpaikan läheisyydessä muyta sen ulkopuolella niin, ettei liikenneonnettomuudet tms pääse aiheuttamaan myöhästymistä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Työhaastatteluun tullaan tietenkin ajoissa mutta ei esimerkiksi puoli tuntia etuajassa. Se ylimääräinen varalle otettu aika käytetään jossakin työpaikan läheisyydessä muyta sen ulkopuolella niin, ettei liikenneonnettomuudet tms pääse aiheuttamaan myöhästymistä.
Ei ole kovin inhimillinen paikka työskennellä, jos "liian aikaisin tuleminen" tulkitaan negatiivisesti. Minä olen mennyt haastatteluun karseassa lumimyrskyssä teollisuusalueelle, jossa ei ollut lähimaillakaan mitään suojaa tai paikkaa odotella. Lähdin superaikaisin ja olin onneksi perilläkin aikaisin. Vastaanottohenkilö oli todella myötätuntoinen, taisi tarjota lämmintä juotavaakin. Siinä sitten kuoriuduin vaatekerroksista, vaihdoin sisäkengät jalkaan ja oli hyvä, että sain istua hetken rauhassa ennen kuin haastattelu alkoi. Ei olisi ollut mitään järkeä seisoskella ulkona pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ihan aukea
Pysy ajan hermoilla, palstalla luetaan uutisia. Oli tällainen uutinen kun työnhakija tuli puoli tuntia aikaisemmin haastatteluun odottamaan vuoroaan niin työnantaja oli tähän reagoinut sillä tavalla, että häneen ei voi luottaa koska tulee ajoissa tai jotain vastaavaa. Ei osaa ajankäyttöä koska siinähän ei voi olla mitään vaikuttavia tekijöitä, että tulee puoli tuntia aikaisemmin HAASTATTELUUN.
Nykyajan rekrytoijat on nuoria jotka ei tule mihinkään ajoissa niin kuin vanhempansa.
No miten luulet, mitä tasoa odotettavissa? Työhaastattelijat ovat amk-porukkaa kuten haastateltavatkin.
Persujen logiikka on pettämätöntä