Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vappuviikkoon MAALISKUISET 05

01.05.2007 |

Missä kaikki ovat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan nyt herätty viikon verran 5.30-6 välillä aamuisin ja alkaa meikäläisen unenpuute tekemään elämästä haastavaa. Hermo ei kestä yhtään ja Kaisa kitisee, kitisee ja vielä kerran kitisee, kun väsyneenä on yhtä heikkohermoinen kuin äitinsäkin. Taitaa olla ilmassa moista, kun Tuulian Mimmilläkin on samaa meininkiä ollut viime aikoina.

Rauha säilyy talossa tasan sen aikaa, kun Muumit pyörivät. Mutta kun ei sitä telkkariakaan mielinmäärin voi antaa katsoa. En tosin tiedä kumpi sitten on pahempi, tv:n tuijottaminen vai koko aikainen kinaaminen ja riitely?? Toivon mukaan tämä on taas tällainen VAIHE..

Mä olen tänään lähdössä taas työmatkalle ja sekin ahdistaa. Saksassa sentään lienee lämmintä.

Kuulumisiin taas viikonloppuna! Toivon mukaan paremmalla mielellä silloin..

kua ja Kaisa

Vierailija
2/18 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on. Mutta ihmekös tuo. Ei varmaan monikaan istuskele vain kotona. Ilma on kaunis, tosin kylmä, ja ympäri maata kaikkea kivaa toimintaa niin pienille kuin isoillekin.

Me sitten kävimme tänään keskustassa vappuhulinassa. Aika pahalta näytti vielä aamulla mun suunnitelmien toteutumisen kannalta, kun mies ilmoitti etttei kyllä ehkä jaksa lähteä yhtään mihinkään. Sain kuitenkin herran mielen muuttumaan! Ja kun oltiin kotimatkalla sanoi hän, että oli oikein kiva reissu. :) Niin olikin. Hieman oli kylmä tuuli, varsinkin kun tuolla Kauppatorilla ja Kaivopuistossa oltiin, mutta muuten tosi upea keli. Ja ihmisiä oli tosi paljon. Juhlatunnelma, musiikkia ja ruokia sekä paljon värikkäitä vaatteita sekä ilmapalloja. Piristävää! Tulipahan nähtyä Ullanlinnanmäen piknikryysiskin, kun en ole siellä koskaan ennen näin vappupäivänä käynyt. Ja tuttuihinkin törmättiin. Eli oli oikein kannattava reissu. Vähänkö olisin masentunut, jos olisi pitänyt jäädä kökkimään tänne kotiin.

Kua kertoi, että rauha on maassa, kunhan vain Muumit pyörii. Meillä on havaittavissa samaa melko usei. Tosin meillä pyörii, ne Wallace&Gromit tai nemo. Ja nyt uusi tuttavuus on Madagascar, jota katsotaan tänään jo toista kertaa. No, hyvä leffahan tuo onkin. Jos pitää tietokoneanimaatioista...Aika suuri osa nuista vitseistä kyllä menee Helmiltä kybällä ohi. Mutta joskus nekin tajutaan.

Jaa-a. Huomenna olisi edessä parvekkeen kuuraus ja parvekekalusteiden kesäteloille saattaminen. Pitäs varmaan käsittellä ne jollain suoja-aineellakin. Vielä en ole kukista uskaltanut unelmoidakaan, kun nuo säät ovat mitä ovat. Sitten kevväämmällä. Taas menee varmaan pelargonialinjalla.

Ikkunatkin pitäisi pestä...

Oishan tuota hommaa! Seinien maalaamista jne. Mutta tuskin tulee tapahtumaan ihan lähiaikoina. Kun saisi edes uuden sängyn ostettua...

Nyt lopettelenkin. Hyvää vapunjatkoa kaikille! Ja Kualle turvallista työmatkaa!

lehtovi ja Helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kökitty kotosalla oikein urakalla. Laurilla alkoi viikonloppuna flunssa ja sopivasti vapuksi nousi sitten kuume, joten ei päästy lähtemään yhtään mihinkään. Olen kyllä käyttänyt tilanteen hyväkseni; kämpässä on tehty nyt suursiivous, ikkunat on pesty, lukemattomat naistenlehdet luettu ja tämäkin päivä meni lisäksi ilman univelkaa ja krapulaa =) Ihan mukavasti se vappu näinkin sujui.

Laurilla on vielä huominen sairaslomaa, joten saadaan nauttia kotona olosta. Kyllä kotona oleminen onkin tuntunut taas suurelta luksukselta!! Olenkin jo päättänyt, että jos vielä jään joskus äitiyslomalle, niin sitten olen kyllä kotona kauemman kuin sen normaalin 10 kk äitiysloman! Vauvakuume olis jo tosi kova, mutta vielä jarruttelen. Vaikka saas nähdä heitetäänkö mut uudesta työstä koeajan jälkeen pellolle, kun näitä " lapsi sairas -poissaoloja" on tullut ihan riittävästi. Täytyy todeta, että aika huono aika vaihtaa työtä, kun on 2-vuotias päiväkotilainen...

Mukavaa toukokuun alkua kaikille!!!

Hurtta

Vierailija
4/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kualle heti sympatiat. Voin syvältä sydämestäni sanoa, että tiedän millasta teillä on =) Meillä oli viime viikolla 2 ns.normaali päivää ja olin ihan ihmeissäni..tällästäkö meillä voisi olla? Niitä päiviä odotellessa lisää.

Juhlat meni hienosti ja oli oikein onnistuneet!! Hyvä fiilis jäi minulle kuin vieraillenikin. Tuli ne kuitenkin aika kalliiksi, loppujen lopuksi, mutta oli ne sen arvoista.

Nyt sitten kun eilen maksoin kaikki laskut, meille jäin 250e reiluksi kaheksi viikoksi rahaa. Tässä on sitten kummipojan ja hänen siskon synttärit ja yms muita menoja tiedossa. No, kitkutellaan kitkutellaan. Ärsyttää, kun joskus kaikki vakuutusmaksut tulee samalla kuulle ja muutkin laskut siihen päälle.

Surullinenkin olen. Tämä vanha koira nyt muutti sinne isälleni. Itkin koko eilisen päivän, jopa miehellekin oli kova paikka. En ole 8 vuoteen ollut näin erossa koirastani ja se ottaa koville.

Vappu vietettiin siellä isälläni. Tehtiin se koiratarha ja mökillä pihahommia. Isäni ja mieheni teki polttopuita. Hirmu kylmä ilma oli kyllä maanantaina, luntakin tuli ihan että jäi maahan. Sähköt reistaili tuulen takia. Pisimmillään oli 3h poikki. Näitä maaseuduniloja.

Tel, mites talot tampereella?

Nyt aamupalan tekoon..

Tuulia

Vierailija
5/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Moona oppi sanomaan äiti. Kova tarve saaha sanoja suustaan, mutta äiti ja pappa on nyt selviä ymmärrettäviä sanoja. Näin ainakin meillä piti paikkansa se, että myöhään liikenteeseen ja aikaisin puhumaan, kun Mimmi otti ensiaskeleet 9kk vanhana ja myöhemmin sitten alkoi puhumaan..

Olen muuten nyt alkanut maistattamaan hapanmaitotuotteita Moonalle. On nyt sen reilu 9.5kk..hyvin on vatsa kestänyt. Nuo makeat soseet ei enää uppoa, niin on pakko alkaa keksimään uusia välipaloja.

Nyt jatkamaan hommia.

T

Vierailija
6/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räntää ja lunta tulee niin, että on jo kunnolla maassakin. Me ei taideta mennä ulos vielä vähään aikaa. Tuuleekin niin, että lumi tulee vaaka suorana. Mikäs ihmeen toukokuun ilma tämä nyt oikein on?

Meillä oli vesikatkos tämän aamupäivän. Kyllähän ulko-ovesta siitä luin, mutta enhän mie sitä muistanut enään. Kiva oli sitten olla ilman vettä..on se niin itsestään selvyys.

Hirmu hiljasta täällä pinoissa. . . Onhan se ymmärrettävää ettei työssä käyvät kerkeä kirjoittamaan, mutta missä on koriäidit ja etenkin ne ketkä on toisella kieroksella. Mielellään kuulisin teistäkin? !!

Minulla on parvekkeella orvokkeja ja narsisseja. Ne kestää tämmöiset ilmat. Myös murattia löytyy, ne on vielä sisällä. Sain kivan korin lahjaksi, missä on orvokkeja ja murattia, sekä pelkän muratti-ampelin niin ja orvokki-ampelin. Tällä viikolla istutan krassien ja sameetiruusujen siemenet.

Nyt taas kutsutaan, heip.

T

Vierailija
7/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää kiirettä on pitänyt, ollaan touhuiltu asuntokauppoja, eli uusi koti löytyi ihan yllättäen, meidän yhtiössä oli näyttö ja juttelin välittäjän kanssa tuossa ulkona hetken ja hän kertoi toisesta saman päivän näyttökohteestaan. Käväistiin katsomassa, soiteltiin viikko edestakaisin, käytiin viime sunnuntaina katsomassa uudelleen ja vappuaattona tehtiin tarjous, joka hyväksyttiin samana päivänä. Kuohuviinit poreilivat siis asunnonvaihdon merkeissä tänä vuonna.

Aika hillitysti tosin, sillä loppuvuodesta on tulossa lisää asukkaita uuteen kotiin.

Tämän aamupäivän vietin muutamassa lähipankissa keskustellen lainasta. Omasta pankista on jo tarjous, mutta halutaan kuitenkin vertailukohtia tuttavien suosittelemista pankeista.

Nykyinen asunto heilahti myyntiin, tänään iltapäivällä tulee joku katsomaan. Nyt vaan pidetään peukkuja pystyssä, että saataisiin nopsaan myytyä tämäkin.

Tämmöistä omaa napaa täältä.

Maalisneiti heräilee--->

Korvapuustit

Vierailija
8/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuustille tulin onnittelemaan asunnosta ja mitä, onko pienen pieni korvapuusti kasvamassa masussa? Sitäkö tarkoitit uudella asukkaalla loppuvuodesta? Onnea Onnea!!

Toivottavasti asunto menee pian kaupaksi..uusia tuulia sitten teilläkin =)

Tuulia

Vierailija
9/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pitänee toivottaa Korvapuustille onnea uudesta asunnosta ja raskaudesta- niin minäkin tuon kirjoituksesi tulkitsin.

Tuulialle onnea ja kiva että juhlat oli onnistuneet. Noiden rahavarojen kanssa mekin kamppaillaan. Nytkin mies totesi että hänen tilillään on 3euroa (kun maksoi kaikki laskut ja yhden ylimääräisen laivareissumaksun).

Kualle toivon että aamut siirtyvät myöhäisemmiksi. Kunnon unia tarvitsevat kaikki.

Lehtovilla olikin sitten perinteinen Helsinkiläinen vappu. Meidän tuttavaperhe juuri haaveili sellaisesta, mutta tyytyivät täällä paikalliseen vappujuhlaan.

Hurtta onkin ollut aikaansaava. Luulisi että kun lapsi sairastuu juuri vappuna hieman veisi fiiliksiä, mutta tunnut nauttivan kunnolla kotona olemisesta.

Meillä minä olen vielä kotona, silti ei aikaa ole hirveitä nyt ollut. Sunnuntai meni esikoisen jääkiekon lopettamistilaisuudessa, jossa totesin että lätkän peluu on hirveän hikistä/raskasta, kun me äidit parilla isävahvistuksella päästiin pelaamaan 7-8v lapsia vastaan- jessus olivat jo uskomattoman hyviä. Mies oli maanantain sairaslomalla (poskiontelutulehdus) ja päivä meni kaupassa, ruokaa tehdessä ja siivotessa ja sitten kiireesti kylään. Sieltä sitten siirryimme meille vielä syömään ja lapset jäi yökylään. Me aikuiset sitten juteltiin ja oltiin. Ja aamu alkoi vieraiden lasten avustuksella kello 7! Hitusen jäi siis yöunet lyhyiksi kun meidän lapset olisivat varmaan muuten heränneet vasta 9 maissa. No maaliskuinen edes onneksi jatkoi uniaan meidän sängyssä, mutta itse en saanut enää unta. Eli univelkaa tuli.

Vappupäivä meni torilla ja sen jälkeen seurakunnan lastentapahtumassa. Sieltä sitten kotiin ja naapuriin grillaamaan. Illalla tultiin kotiin 19. Koko päivä meni ulkona ja sää oli hieno, vaikka vähän kylmä. Tänään sitten onkin satanut vettä ja rakeita ja välissä tuullut ihan älyttömästi- siis ihan kamala sää. Aamupäivä menikin perhekerhossa nyyttäreissä ja sen jälkeen jäätiin ulkoilemaan muiden kanssa ja sitten pankkiin. Ja olikin taas kiire kotiin syömään ja laittamaan maaliskuinen päiväunille, ettei mene liian myöhäiseksi ja ilta sitten myös. Sen jälkeen sitten olen vain ollut (siis antanut välipalaa, jutellut lasten kanssa yms. mutta en ole tehnyt mitään). Nyt siis hengähdetään.

Juhlat on kuitenkin juhlittu ja arkea eletään. Puuhaa ja tekemistä on ihan riittävästi, mutta päiväuniaikaan siis vietetään aina aikaa kotona. Viikonloppuna ei olekaan mitään ihmeellistä, mutta toivon että säät paranesivat ja voisi olla ulkona, ulkopuuhaakin olisi. Toisaalta voisi vihdoin päästä pyörälenkille tuttavaperheen terassia katsomaan. Ja jos jaksaisi voisi lähteä mummoja moikkamaan tai kyläilemään autollakin, mutta mummot voisi jättää äitienpäiväänkin. Sehän lähestyy myös uhkaavasti. No nyt siis puolessa välissä viikkoa on hyvä miettiä viikonlopun suunnitelmia. Saas nähdä viitsinkö sitten enää niin paljoa kun olen takaisin töissä: Sekin aika koittaa syksyllä. Joskus jo käväisee mielessä, lähinnä eniten maaliskuisen päivähoitopaikan suhteen. Onkohan se elämä sitten niin kovin erilaista töihin paluun jälkeen? Nyt ekaa kertaa lapset menevät hoitoon (siis lähinnä tuo maaliskuinen, keskimmäinen menee jo eskariin ja hoitoa sen lisäksi tarvitaan ehkä 1-2h, mutta se hoito ei eroa eskarista), eli ihan uusi tilanne meidän elämässä tulossa. Mutta sitä ennen kesän saa onneksi ottaa rennosti, kun ei enää tarvitse aamuisin kouluunkaan herätellä ketään. Uimaranta taitaa vetää puoleensa ja muutenkin oleilu. No niitä kesäsäitä odotellessa tässä on vielä aikaa kirjoitella.

Vierailija
10/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kurja keli tänään :/ Aamulla maa oli valkea ja nytkin tuolla satelee jotain rännän tapaista.

Onneksi tuo likka on terve, itse lähdin tänään kesken päivän kotiin. Iski kuume ja kummasti koskee keuhkojen yläosaan. Kuume pompsahteli jo eilen liki 38 graadiin. Huomenna siis lekuriin.

Onnea täältäkin Korvapuustille! :) Ihania uutisia!

Kualle toivon pidennystä yöuniin! Meilläkin mennään aika vähillä unilla. Vaikka neiti kävisi nukkumaan klo 22 illalla niin aamulla herää puoli 7. Ja vajaa tunti päiväunia.

Meillä oli vappu ihan in juhla! Syystä että tyttö rakastaa palloja yli kaiken. Jaksaa temuta noitten ilmapallojen kanssa vaikka aamusta iltaan.

Oli taas paljon muutakin kommentoitavaa mutta nyt tuolta olkkarista kuuluu hirveä parku ja " pipi" ...mihinköhän likka nyt teloi itsensä :/

Heippa!

Vierailija
11/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mennyt tovi kun en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Ahkerasti olen kuitenkin käynyt lukemassa kuulumisianne : )

Meille kuuluu jälleen ihan hyvää. Koko viime viikko meni sairastaessa kun ensin henrille tuli maanantaina oksennustauti ja kun hän siitä selvis, nousi korkea kuume. Kun Henri alkoi paranemaan, mies alkoi oksentaa ja seuraavana päivänä sitten minä. Sunnuntaina alkoi näyttää siltä, että elämä jälleen voittaa. Kyllä oli rankkaa potea oksennustautia tän ison mahan kanssa. Kyllä voi ihminen mennä huonoon kuntoon. Yöks.

Mulla on vielä kaksi päivää töitä jäljellä ja sitten alkaa äitiysloma : ) Kyllä on outoa jäädä vain kotiin kun on tottunut yhdistämään koulun, työn ja perheen. Tekee kyllä varmasti hyvää tuo tuleva sapattivuosi.

Korvapuustille onnea asuntokaupoista!!! Ja ymmärsinkö oikein, että masussa olisi pieni masuasukki??? Paljon onnea siitäkin.

Oli myös kiva kuulla, että Tuulian juhlat olivat hyvin onnistuneet. Meneehän juhliin aina rahaa mutta on se kivaakin. Kiristätte nyt vähän aikaa vyötä niin siitä se taas tasoittuu.

Meilläkin asuu täällä aikamoinen uhmis. Tai ainakin viime viikolla tuo pieni poika kävi kovin hermojen päälle kun oli itse sairaana ja toinen ei totellut sitten mitään ja oli oikea monsteri. Mutta toisaalta ymmärrän, että hänellä oli aika tylsää kun ei päässyt tarhaan ja molemmat vanhemmat oli sairaana ja makas sängyllä tai sohvalla.

Nyt on taas ollut niin iloinen pieni mies kun on saanut olla tarhassa. Kyllä tarha tekee henrille tosi hyvää. Kiukuttelee paljon vähemmän iltaisin kun on päivän ollut tarhassa : )

Kauhulla odotan kun olen tarhaan iloittanut, että hän on kesä- ja heinäkuun kotona. Miten me selvitään kun tulee vielä vauvakin. Onneksi miehellä on yhteensä 6 viikkoa lomaa.

Taloasioissa ollaan menty melkoista vuoristorataa. Löydettiin tosiaan se yks ihana paritalo mutta kun kuultiin, että siinä naapurissa on ollut isoja ongelmia, me hylättiin se talo. Sitten huomattiin, että tohon lähelle paimioon rakennetaan uusia taloja. Kaverin kaveri muutti juuri sellaiseen ja käytiin heillä sunnuntaina katsomassa. Talo oli todella upea mutta kun nähtiin se peltotontti, jolle talo tulee, mies varsinkin sanoi, että hän ei pellolle halua asumaan ja niin jäi taas tämä tyttö nuolemaan näppejään. No nyt samalle rakennuttajalle on tulossa uusi talo Paimioon, tällä kertaa metsätontille kuitenkin vanhalle asuntoalueelle. Kuullostaa todella lupaavalta. Käydään huomenna katsomassa tonttia. Pitäkää peukkuja, että tontti nyt kelpais miehelle. Meinaan muuten olis kaikki kunnossa. Mä niin toivon, et tää onnistuis. Olis ihana päästä valitsemaan kaakeleita ja tapettia yms. Ja talossa olis tarpeeksi tilaa (123/136 m2).

Nyt tarttee mennä laittamaan Henrille yöpuku päälle ja sanomaan hyvää yötä!

Kalamami, Henri ja masuasukki rv 33+1

Vierailija
12/18 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten keskiviikko jo, työviikko lähes pulkassa ;)) Uskomatonta, miten viikko meneekin vauhdilla. Ja pian on arviointien aika, nyt jo ahistaa...

Vapun tienoo meni perheen ja lentopallon merkeissä, kivaa oli joskin kylmää. Mutta kaikista tärkein oli neljän päivän tauko työmaailmasta.

Kääks. Puhuin tuossa kamuni kanssa maratonipuhelun ja nyt alkaa Greyn anatomia.. Jäi viimeksi niin jännään kohtaan, että ihan jänskättää, mitä nyt on luvassa..

Poistun siis, kirjoitelmani jää lyhyeen. Palailen joku toinen kerta. Terkuin

Pippandii

Vierailija
13/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vielä nukkuvat, minä teen lähtöä töihin. Kun on miehen iltavuoroviikko, niin hän vie pojat ysin aikoihin. Minä sitten haen, ja puuhaa riittää koko illan. Eilinen ilta meni kivasti enkä itsekään ollut (enää) ylenpalttisen väsynyt. Vappu nimittäin meni levätessä - edellinen työviikko oli kaameudessaan niin rasittava, että uni maistui. Näin keväällä on niin paljon kaikkea oheistoimintaa, että työpäivän aikana pitää välitunnitkin käyttää järjestelyihin ja puheluihin ja sen sellaiseen.

Meillä on maa valkeana. Yöllä on satanut lunta. Ei varmasti kauan ole, mutta hetken kuitenkin taas ilonamme. hiphei.

Pojat nauttivat pyöräilystä ja ulkoilusta. Odotan innolla aikaa, jolloin istumme päiväunien jälkeen välipalalla etu- tai takapihalla, silmäkulmasta pyyhitään unihiekan rippeet pois ja sitten avojaloin hipsutellaan pihaleikkeihin. Kun pojat leikkivät, niin äitee kastelee kukkia ja kitkee rikkaruohoja.

Miten niin kaipuu kesään!?!

Vierailija
14/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas taas muutaman sanansen kirjoittais,aikaa on taas mennyt kun viimeksi olen kirjoittanut.

Viimeksi kun kirjoitin,niin oltiin käyty siellä korvalääkärillä.Nyt viime viikolla saatiin aika putkitukseen 12.päivä kesäkuuta.Mistä tulikin mieleen et Lehtovi,miten on nyt mennyt putkituksen jälkeen?

Muutenpa meille ei ihmeitä,elämä on nyt sangen kiireistä ja helpotusta ei näy vähään aikaan...hääkutsut sain eilen laitettua postiin,aamusta kävin hakemassa kirkkoherranvirastosta noita esteiden tutkinta papruja ja soittanut ja varaillut aikoja pukusovitukseen,manikyyriin ja häätarjoilusta vastaavalle ja..ja....

Talohommat edistyneet,et nyt on saatu vanha purettua ja kaivinkone kaivelee uutta pohjaa.

Täältäkin varovaiset onnittelut Korvapuustille!Ja hyvä että Tuulian juhlat olivat onnistuneet!

Nyt lähen harrastamaan " leikkaa,liimaa,askartele" -juttuja ja puoli kahdelta pitääkin sit olla jo töissä.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
15/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas elämää suurempia asioita pohdittavana, kun joku eri pinossa mietti tuota sisälle päiväunille opettamista..

Meillä oli Eelin kans tosi vaikeaa opetella sisälle päikkäreille ja käytännössä jouduinkin pitämään uuden unikoulun sitä varten. Ja nyt sitten mietin, miten saan Oonan nukkumaan sisälle niin, ettei Eelin päiväunet häiriinny opettelun aikana. Hyviä neuvoja otetaan vastaan!

Sanon vielä sen, et jos Eeli on tempperamenttinen luonteeltaan, niin Oona on sitä *2. Toivon et sen verran viileitä ilmoja riittäis, että iskän kesäloman aikana saatas jotenki toteutettua tuo homma..

Muuten meillä on ollut taas vähän seesteisempää perhe-elämää. Eelin uhma on toki päällä ehkä pahempana kuin koskaan, mutta olen tyytyväinen, että se kohdistuu meihin vanhempiin, eikä kavereihin tai Oonaan. Oona harjoittelee kävelyä tosissaan ja naama on ruvella jatkuvasti. Sanoja on äiti ja kakka, mitä oikeasti osaa sanoa, toistelee myös paljon kuulemiaan sanoja.

Sellasta meidän arkeen =)

Rosa, Eeli 2v 1kk ja Oona 11kk

Vierailija
16/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla siustakin Rosa :) Tuohon uniasiaan en valitettavasti osaa auttaa :/

Kalamamilla on sit viimeinen työpäivä, huisaa!!! Aika on mennyt nopsaan :)

Mie oon kotona saikulla ja näivetyn kohta tylsyyteen. Onneks kohta voi lähteä hakemaan neitosta niin saa jotain tekemistä :)

Tääl on myös räntää sadellu ja maa vähän väliä valkeana. Tosi tylsää! Ja just sain äsken petivaatteet ulos niin johan alkoi taas satamaan. No, kerkes ne 5 minuuttia raikastumaan.

Nytpä heitän galluppia kaikkien kahden tai usemman lapsen äideille!!!! ELI: mikä on ollut lastenne ikäero ja oletteko ostaneet tuplarattaat?

................mie tääl pähkäilen. Nyt ois paikallisessa lastentarvikeliikkeessä Emman tuplat 139 ekua. Meil on ennestään uutena ostetut emmaljungan yhdistelmät ja gracon matkarattaat johon saa autobaby kaukalon kiinni. Maalisneiti kävelee ihan suht hyvin itse vaikka leikkipuistoon mutta ei kyllä esim. siskolleni jonne matkaa 3 kilsaa. Entä kauppareissut...? Siis jos lähden kolmestaan näiden kanssa kauppaan....maalisneiti on istunut vielä kauppakärrien istuimessa, mihis minä vauvan laitan? Huoh. Teenköhän näistä asioista liian vaikeita??? Vai ostaisinko vauvalle kantorinkan? TARKOITUS olisi kuitenkin liikkua suht paljon muuallekin kuin tuohon lähileikkipuistoon. Tosin, nyt meillä on kaksi autoa käytössä mutta tuskinpa sitten kun jään kotiin.

Jeps, heippa kaikille ja kiva jos joku viitsii vastata!

Vierailija
17/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä yhtä työhommaa, mutta kun ei nappaa... Kirjoittelenpa siis tänne...

Tuulia kyseli Treen hommien sujumisesta... Oltiin viikonloppuna siellä, sunnuntaina käytiin katsomassa kymmentä asuntoa... Alkoi jo tulla korvista ulos... No, päädyttiin tekemään tarjous yhdestä talosta, joka on talona huippukiva, mutta pikkuisen syrjässä. Todettiin kuitenkin, että ei ole liian syrjässä. Katsotaan nyt sitten, millainen vastaus saadaan tarjoukseen, tarjottiin nimittäin jonkin verran pyynnin alle.

Meidän oma asuntokin oli jo yhdessä esittelyssä, meni ihan hyvin, kiinnostuneita oli. Tänään tulee yksi ostajaehdokas illalla katsomaan. Tarjouksia ei vielä ole saatu, mutta toivottavasti saataisiin pian. Kypsintä on se, että koko ajan pitää olla niin pirun siistiä, että saa nopeasti asunnon esittelykuntoon... Tänäänkin saan supervauhtia heitellä lelut paikoilleen ja pistää astiat koneeseen, imuroida yms. ja sitten häipyä lasten ja koiran kanssa äkkiä ostajatarjokkaan alta pois...

Ennen kuin unohdan: Korvapuusteille onnittelut asuntokaupoista ja tulokkaasta! Ihania uutisia!

Mitähän vielä... Ajatukset pyörivät vain asunnon myynnissä ja ostamisessa, joten kaikki muu unohtuu...

Jos jatkais...

Terhi&muksut

Vierailija
18/18 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamamillahan nopeasti työt loppuivat:) Tosi hyvältä kuulostaa tuo teidän mahdollinen tuleva talonnekin.

Pippandiin tavoin minäkin odottelen lämpöisiä ihania ulkonaolokelejä näin viiman ja harmauden keskeltä. Tsekkasin jopa tulevia säätiedotuksia josko tässä pian lämpiäis...

Nasulinalle vastausta galluppiin. 2ekan lapsen ikäero on 1v10kk ja kahden seuraavan jo 3v4kk. Mitään tuplarattaita ei ole ollut, seisontalauta on ollut tosi hyvä. Mutta ei tehtykään vauva-aikana isomman jo ollessa mitään 3km lenkkejäkään. Kotiympyröissä oli helpompaa vauvan kanssa:) Ja niistä kauppakärreistä: Meilläpäin on ainakin kauppakärrejä joissa vauvakaukalo ja sisarelle istuin ovat vierekkäin samoissa kärreissä, niin mahtuu molemmat. Eiköhän se siis onnistu ja täytynee sanoa että jo tuo 2v ikäero on jo jotenkin siedettävä, tuollainen 2,5v jo helpompikin liikkuessa. Muistan aikanaan kun kaveri sai lapsensa 1v3kk ikäerolla, niin heillä tuplarattaat oli kyllä jo pikkuinen pakko (viimeisillään toisesta raskaana kaveri kanniskeli vielä esikoista joka ei osannut edes kävellä!) ja en kyllä kadehtinut tuota tahtia...

Meillä ei ihmeempiä. Keskimmäisen sain telinevoimisteluun ja aloittaa syksyllä (oli jo puoli vuotta jonossa ja ajattelin että soittelen ennen kuin ilmottautumiset alkaa). Mies ryhtyi esikoisen jalkapallon " puulaakisarjan" tyyppisen korttelijoukkueen vetäjäksi/valmentajaksi kun kukaan muukaan ei ollut halukas. Lisäksi keskimmäisellä on kesän ajan yleisurheilua ja korttelikisat siitäkin edessä. Jalkapallo ja yleisurheilu on vaan kesäajan homma tosin, sitten syksyllä loppuu. -Eli harrastuksia on siis tiedossa yleisesti tasaiseen tahtiin. Ja nyt keväästä on vielä retkiä kerhoista ja koulusta ennen kesäkauden alkua, lisäksi on ne äitienpäiväjutut. Eli kevät pitäisi ainakin huomata noista tapahtumista.

Tänään päästäänkin miehen töihin johonkin koko perheen juhliin. Saas nähdä mitä ohjelmaa siellä on lapsille ja mielenkiintoista itsekin päästä, heillä kun töistä ei yleensä mitään avec-tilaisuuksia järjestetä. Alkuun tosin mies väitti että ottaa vain isommat lapset mukaansa, eikä minua ja maaliskuista. Mietin vaivaako mukaan tuloni häntä ja totesin että lähden mukaan! No ei olla ainoa 5henkinen perhe hänen työpaikaltaan, joku toinen kaveri on tulossa samankokoisen kokoonpanon kanssa.

Nyt tosin mietityttää tarvitsisiko vaivautua johonkin tekemiseen/ohjelmaan jo ennen iltaa. Keskimmäinen haluaisi uudet lenkkarit, kun ne ainoat ovat jo hieman kärsineet (tosin yleisnappikset löytyisi käyttöön). Jotenkin ei vaan huvittaisi lähteä kauppoihin, kun rahaa ei paljoa ole ja yhden asian vuoksi tuntuu turhalta lähteä kiertämään. Aamupäivä meni hammaslääkärissä ja perhekahvilassa. Huomenna ajattelin päästä puistoon, paitsi jos sää on aamusta huono taidan lähteä ruokakauppaan. -Kiva tämä kotonaolon vapaus tehdä asioita lasten kanssa säiden ja fiilisten mukaan (tosin kun lapsia on useampia on mielipiteitä ja fiiliksiäkin useampia ja äidillä vielä omat).

Tulihan varattua kirppispöytäkin lastentarvikekirppikselle. Laitan sitten vauvatarvikkeita taas myyntiin. Täytyy käydä sitä ennen niitä läpikin. Toivottavasti saisin myytyä ja sitten taas varastoon tilaa (ne kamat kun on jo valmiiksi roudattu varastoon ja saatu sisälle edes tilaa). Ei muuten tee tiukkaakaan luopua kamoista, vaan pikemminkin olen iloinen kun saa tilaa. Kakkosen jäljiltä muistan kun vielä tippa linssissä niitä kamoja laittelin laatikoihin ja itkin ettenkö enää koskaan saa vauvaa, nyt ei sitä fiilistä enää ole ollutkaan. Katse alkaa olla eteenpäin ja odottelen kaikkea kivaa mitä isompien lasten kanssa voi tehdä. Ja minä kun aikanaan noiden kahden lapsen jälkeen haaveilin neljästä lapsesta! Nyt nuo kolme tuntuvat hyvin riittävän, tosin realiteettikin on olemassa ettei mies enää missään nimessä haluaisi yhtäkään lasta lisää, joten turhaa mikään haaveilu/vauvakuumeilu olisikin. Onkos jollakin muulla vielä sitä tunnetta että lapsiluku on täynnä?