Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12 vuotiaan pitää hoitaa itse ajanvaraukset ja lääkäriin pääsy

Vierailija
13.02.2026 |

Lapsella (12) on epämääräinen luomi ihossa. Pitää kai antaa lapselle vapaapäivä koulusta, jotta voidaan yhdessä soittaa ajanvaraukseen, koska lapsen pitää olla itse paikalla soiton aikana. Lapsi ei tiedä, mitä puhelimessa pitäisi sanoa, ei tiedä miten koulusta menisi yksin lääkäriin eikä oikein ymmärrä mitä terveydenhuollon ammattilaiset puhuvat. Vanhemmilta on viety mahdollisuus huolehtia velvollisuutensa lapsia kohtaan! Jos lapsi saisi ajan varattua, niin hän ei kuitenkaan pääse poistumaan koulusta ilman vanhemman lupaa... On mennyt typeräksi koko homma! 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näin pitää toimia? En oo koskaan kuullutkaan että mukelon pitää olla läsnä kun aikaa varataan. Eikä ole ollut ja ajat on saatu.

Vierailija
2/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa itse aika? Miksi lapsen pitäisi olla paikalla? Sano nyt vielä että sen pitäisi mennä yksin vastaanotollekin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla. Vanhempi voi soittaa. 

Vierailija
4/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemman kuuluu hoitaa alaikäisen lapsen asiat.

Vierailija
5/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että et voi tarkistaa hänen tietoja tarkoita että et saisi varata hänelle lääkäriin aikaa. Kyllä vanhemmat saavat osallistua lääkärikäyntiin ja varata hänelle aikoja niin kauan kuin lapsi itse haluaa. 

Vierailija
6/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on lupa soittaa koulusta lääkäriin ja poistua sinne, ilmoitat vaan opettajalle aiheesta ensin. 

Vierailija
7/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se että et voi tarkistaa hänen tietoja tarkoita että et saisi varata hänelle lääkäriin aikaa. Kyllä vanhemmat saavat osallistua lääkärikäyntiin ja varata hänelle aikoja niin kauan kuin lapsi itse haluaa. 

Ja myös silloin kun ei halua. Aina ei voi mennä sen mukaan mitä lapsia haluaa. Lapsesta kuuluu huolehtia ja asettaa rajoja.

Vierailija
8/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet ap moista keksinyt? 

Vierailija
9/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varannut vanhemmillenikin aikoja ja myös teini-ikäisille lapsille.

Saan olla huoneessa mukana, jos asiakas niin haluaa.

Niin ja olen ollut miehenikin lääkärireisulla  kuulemassa. Mies oli niin kovissa kivuissa päivystyksessä, että pyysi mut korviksi, jos hänellä menee jotain ohi. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
10/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-vuotias oli korkeassa kuumeessa, oksenteli ja voi todella huonosti. Parin päivän sairastelun jälkeen soitin päivystysnumeroon ja sieltä käskivät sairaan lapsen puhelimeen kertomaan sotunsa. Poika ei saanut sanottua edes ensimmäistä numeroa kun taas oksensi. Käskivät juoda vettä. Mutta en siis voinut puhua äitinä lapsen puolesta. Sellaista se on nykyään. 

Vierailija
11/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15-vuotias oli korkeassa kuumeessa, oksenteli ja voi todella huonosti. Parin päivän sairastelun jälkeen soitin päivystysnumeroon ja sieltä käskivät sairaan lapsen puhelimeen kertomaan sotunsa. Poika ei saanut sanottua edes ensimmäistä numeroa kun taas oksensi. Käskivät juoda vettä. Mutta en siis voinut puhua äitinä lapsen puolesta. Sellaista se on nykyään. 

Ihan varmasti voi. Kyllähän laitosvanhustenkin asiat hoidetaan, ja itse olen töissä lasten sijaishuollossa, jossa viikottain olemme yhteydessä terveydenhuoltoon lasten puolesta. Lapselta kysytään haluaako soittaa itse vai soittaako ohjaaja. Eivät halua itse soittaa ja kyse siis 12-17 - vuotiasta. 

Vierailija
12/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös silloin kun ei halua. Aina ei voi mennä sen mukaan mitä lapsia haluaa. Lapsesta kuuluu huolehtia ja asettaa rajoja.

Ja täytyy myös kunnioittaa sitä lasta ja hänen yksityisyyttään. Se lapsi ei ole jatke, vaan ihan oma yksilönsä. Jos tarpeeksi vanha lapsi ei halua äippää läkäriin häiritsemään, niin äippä ei tule.

Vierailija
13/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti voi. Kyllähän laitosvanhustenkin asiat hoidetaan, ja itse olen töissä lasten sijaishuollossa, jossa viikottain olemme yhteydessä terveydenhuoltoon lasten puolesta. Lapselta kysytään haluaako soittaa itse vai soittaako ohjaaja. Eivät halua itse soittaa ja kyse siis 12-17 - vuotiasta. 

Ei voinut. Jouduin soittamaan ennen päivystykseen lähtemistä useita kertoja ja joka ikinen kerta vaadittiin lapsi puhelimeen. Hän päätyi lopulta sairaalan osastolle moneksi päiväksi. 

Vierailija
14/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ajat muutenkin varata jostain TikTokista nykyään? tai vastaavasta sovelluksesta. Soittaminen on ollut pitkään nounou moneen paikkaan.

Joten se onnistuu hyvin 12v:ltä?

Vierailija
15/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voinut. Jouduin soittamaan ennen päivystykseen lähtemistä useita kertoja ja joka ikinen kerta vaadittiin lapsi p

Joku nyt mättää. Kehitysvammaisista ja muistakin apua tarvitsevista aikuisistakin soitetaan ja autetaan. Ei sairauskohtauksen saaneenkaan tarvitse  itse soittaa apua.

Vierailija
16/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varannut vanhemmillenikin aikoja ja myös teini-ikäisille lapsille.

Saan olla huoneessa mukana, jos asiakas niin haluaa.

Niin ja olen ollut miehenikin lääkärireisulla  kuulemassa. Mies oli niin kovissa kivuissa päivystyksessä, että pyysi mut korviksi, jos hänellä menee jotain ohi. Ei mitään ongelmaa.

Täällä meidän SH piirissä ei voi varata aikuiselle ihmiselle lääkäriaika eli en pystyisi varaamaan sitä  aikuisille  lapselleni tai vanhemmilleni. Ainoastaan mikäli on tehty valtuutus niin tuo on mahdollista 

Vierailija
17/17 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap höpötät. Kyllä lapsen ajanvaraus onnistuu ihan normaalisti vanhemmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan