Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies viihtyy asuinpaikkakunnalla, minä en

Vierailija
11.02.2026 |

Muutimme reilu neljä vuotta sitten uudelle asuinpaikkakunnalle miehen työn perässä, joka on 600 km sieltä missä aiemmin asuimme. Minua ahdisti muutto alusta asti, mutta päätin että lähden kuitenkin avoimin mielin ja yritän sopeutua uuteen ympäristöön. Vuosien varrella mieli on vaihdellut jonkin verran, välillä olen kai viihtynytkin ihan hyvin, mutta koko ajan jossain takaraivossa on ollut tunne, että täällä ei ole koti ja kuin elämä olisi vähän jossain välitilassa. 

Mies on asettunut kuitenkin todella hyvin, löytänyt itselleen läheisen kaveriporukan ja harrasteporukan. Minä olen yrittänyt samaa, mutta kaipaan silti vaan ystäviäni ja vanhaa asuinkaupunkia - tai oikeastaan vaan sitä, että ei olisi koko ajan sellainen outo juureton tunne. 
Meille on tulossa myös vauva kesällä ja olo on jotenkin tosi yksinäinen. Mies ei ymmärrä miksi en viihdy täällä, ja toisaalta kannustaa vaan lisää hakeutumaan esim. uusiin harrastuksiin jos vaikka uusien ystävien avulla löytyisi side tähän paikkaan.

Mitä tässä voi tehdä? Tuntuu pahalta yrittää repiä miestä ulos täältä kun hän viihtyy aivan erinomaisesti ja on hitsautunut omaan yhteisöönsä. Samaan aikaan itse kuitenkin huomaan, että olen jotenkin ahdistunut ja surullinen koko ajan, ja etenkin pelottaa, millaista vauvan kanssa tulee olemaan kun tukiverkot on kaukana ja olo on jo nyt yksinäinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vauvan myötä tutustuisit muihin äiteihin uudella paikkakunnalla. Miten on omien harrastustesi kanssa? Onko niitä ja olisiko niissä samanhenkisiä ihmisiä? Entä työpaikalla? Naapurustossa?

Vierailija
2/4 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu teksti. Sama aloitus usein. Muuta takaisin omalle paikkakunnalle tai mihin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse yksinyrittäjänä töitä ja siksi ei ole tavallaan samanlaista työyhteisöä ympärillä kuin miehellä, mikä varmasti vaikuttaa myös, sillä hän saa työpäivän aikana jo sosiaalisen tarpeensa täyteen. Harrastusten kautta olen tutustunut muutamaan mukavaan tyyppiin, mutta kaikki suhteet jäävät jotenkin vähän pinnallisiksi ja tuntuu +30-vuotiaana uusien ns. sydänystävien kohtaaminen on harvinaista (ja omat rakkaimmat, sydänystäväni ovat siellä vanhalla paikkakunnalla.) 

Vierailija
4/4 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuo ylempi siis.