Onko tämä normaali tunne anestesian alussa?
Eli kun laitetaan nukutusainetta suoneen, hetken kuluttua tulee kurkkuun kumma tunne, ihan kun ei saisi henkeä. Sitten sitä jo nukahtaakin.
Tämä sama tunne tuli kun eräässä kuvauksessa laitettiin varjoainetta, tuli hetkeksi olo että ei saa henkeä, meni muutamissa sekunneissa ohi ja sen jälkeen olo oli normaali.
Kokemuksia?
Kommentit (6)
En tuntenut mitään mut mulla oli kurkku ihan tukossa heräämisen jälkeen ja noin käy aina. En kyl tiedä mikä vois aiheuttaa sen että tunne tulee ennen nukutusta, koska eihän ne mitään putkea suuhun laita ennekuin olet nukahtanut
Mua alko yskittää heikosti ja sitten vintti pimeäksi.
Ulkomailla suomensisäsesti laitettuna oli ihan eri kokemus. Tuli yhtäkkiä semmonen raivo, taistele tai pakene moodi päälle että olisin varmaan hypännyt siitä operointipöydältä jos en olisi ollut kiinni sidottu. Heti perään semmonen voipuminen uneen. Vähän niinkuin villieläin joka tainnutetaan. :D
Mulle tuli todella epämiellyttävä ahdistava kuristuksen ja rintakehän puristuksen tunne, luulin kuolevani jo siihen nukutukseen. Taisin keretä sanoakkin jotain, että nyt ei kyllä tunnu hyvältä, kunnes taju lähti.
Heräsin kyllä normaalisti ja olo oli suht ok leikkauksen jälkeen. Nuorempana ei muistaakseni tullut tuollaista paniikki tunnetta.
Mulla poltteli kättä kun kanyyliin laitettiin nukutusainetta.
Mut sitten taju pois ja herätessä kaikki ok.
En minä ainakaan mitään ole tuntenut. Vintti pimenee vaivihkaa ennen kuin tajuaakaan.