Söin kokonaisen sipulin raakana
Söin kokonaisen sipulin raakana. Se oli keskikokoinen ja täysin pätevä sipuli. En arvannut että tehtävä olisi ollut niin vaikea. Jokainen suupala oli edellistä haastavampi ja puolessavälissä toivoin etten olisi ryhtynyt toimeen laisinkaan. Sipulimehu poltti suuta ja nenää ja maistui aivan hirveältä. Syötyäni sipulin meinasin oksentaa ja sylkeä erittyi valtavat määrät. Palkinnoksi sain kolmen tunnin närästyksen mutta sen mentyä ohi koin suurta tyytyväisyyttä että pääsin kokonaisen sipulin syöjien urheaan joukkoon. Ei mulla muuta, tulin vain leuhkimaan. Jakakaa kovimmat suorituksenne, myös muut yllytystä vaativat uroteot lasketaan.
Kommentit (19)
Itse syön helposti sipulin illan ainakaan raakana. Sipuli on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön helposti sipulin illan ainakaan raakana. Sipuli on hyvää.
*illan aikana
Minä söin kokonaisen lantun raakana, kuorineen ja naatteineen päivineen. Hieman oli työläs, varsinkin naatin syöminen, mutta sen jälkeen turvotus ja pieretys palkitsivat perheeni. Olimme kaikki hajusta innoissamme.
Hyh hyh! Ei onnistuisi multa. Raaka sipuli on kamalan makuista, en syö sitä ollenkaan, en edes pieniä määriä salaateissa tms. Paistettu tai haudutettu sipuli taas on mun herkkua ja syön vähintään kilon sipulia viikossa.
Ensi sipuli, sitten ripuli. Paskasi haisee jo tänne saakka.
Minä söin raakoja sipuleita jo lapsena, kun tykkäsin niistä.
Hintiksihän luulisivat jos ei kerralla koko sipuli raakana menisi.
Mulla on paahdettua sipulia. Laitan sitä kaikkiin syötäviin.
Miksi söi koko sipulin? Eikö sitä kannattaisi edes kuoria?
Mun tarhakaveri söi 80-luvulla raakoja sipulirenkaita ja pidin sitä tosi rohkeana ja hienona. Aikuismaisena. On siis erittäin hienoa syödä koko sipuli.
Sipuleja on monenlaisia . Jotkut väkeviä ja jotkut pietoja. Vaikka päällepäin lähes samannäköisiä.
Oisit laittanut näkkileivän päälle
Menee ittekseen siinä. Nam
Mulla oli kanssa joskus nuorempa sellanen tapa, että tein voikkarin, sen päälle juustoa tai kinkkua/makkaraa ja raakoja sipulirenkaita. Meillä sen ajan exän kanssa etäsuhde, hän kävi kylässä ja pyysi maistiaiset: maistoi ja irvisteli :) Sanoi, et pannulla paistettu sipuli on hyvää.
Äiti teki joskus täytettyjä sipuleita, isoja, joissa sisällä jauhelihaa ja riisiä. Tosi hyvää!
....
Itse lopetin sipulinsyönnin kun se rupesi närästämään ;( Huomasin sen, että mitä pienempi sipuli sen voimakkaampi aromi, isommissa ei juuri mitään makua.
(juu, porvoolainen aloitus taisi olla, mutta whatta hey :))
Vierailija kirjoitti:
Minä söin raakoja sipuleita jo lapsena, kun tykkäsin niistä.
Juu, olin likkana lapsenvahtina perheessä, jonka yhdellä lapsella oli tapana syödä raaka sipuli. Alkuun hämäännyin kun hän pyysi sen kuorimaan, ja sitten haukkasi kuin omenaa. En tiedä, mikä hänestä tuli isona.
Mutta minäpä tungin sipulin🧅perseeseeni🍑, ja se jälkeen tungin sinne lantun🥔sen jälkeen paskoin ne🐒 ja tein niistä kasvissosekeittoa!🥣😲💪🦵
Tomaatin päälle sopii raaka sipuli, leivällä tms.
Miksi ?