Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako oman vanhempansa sekoiluihin turhautua?

Vierailija
11.02.2026 |

Kyseessä alkava muistisairaus ja mua suoraan sanoen vtuttaa koko tilanne. Olen varmaan kauhea ihminen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että turhautuminen on tahdonalainen asia?

Vierailija
2/5 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu muiden ihmisten asioihin. Elä nyt sitä omaa upeaa elämääsi hyvänen aika sentäs. Koko lapsuuden on saanut kuunnella valituksia ja marinoita joten ole nyt vain ystävällinen ja jätä muut rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pitää tuttavapiirissä tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
4/5 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea?

Ap

Vierailija
5/5 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... Äidillä diagnosoitiin Alzh, jo +20 vuotta sitten (nukkui pois jo kohta 6 vuotta sitten). En oikein tiennyt mitä tehdä ja miten pitää asiat hoitaa. Äidin naapuri ja viimeinen ystävätär neuvoi: Soita päivystävälle sosiaalihoitajalle, jos hän ei itse osaa/voi auttaa, niin antaa jonkun toisen puh.numeron, johon voi soittaa.

Tein niin. Hän laittoi sitten kirjeessä opasvihkosen, missä kerrottiin kaikesta (mitä voi olla odotettavissa).

Tuo siis jo +20 vuotta sitten. Nykyään samat tiedot varmaan löytyy netistä, mulla vaan silloin ei ollut kotona nettiyhteyttä (töissä kyllä oli, mutta kun niitä töitä piti tehdä, niin en jatkuvasti voinut roikkua netissä).

Varmaan mt-hoitajallekin voisi ehkä soittaa, jos oikein pahapaikka tulee, ettei itse meinaa jaksaa. Mulla alustavasti diag. autismin kirjon häiriö, mt-hoitaja soitti mulle. Juteltiin, et luultavasti saisin sen diagnoosin. Jos se pahapaikka tulee, niin voin soittaa hänelle (se "varaventtiili"). Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän