Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä pesulämpötilassa peset urheiluliivit?

Vierailija
10.02.2026 |

Oon pessyt 60 asteessa kun oletan että 40 ei riitä. Mikä on oikea lämpötila? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt neljässäkympissä, mutta välillä desinfioivalla pesuaineella. Muuten alkaa haisemaan. 

Vierailija
2/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivien pesuohjeen mukaan 30-40 asteisessa. Useimmiten pesen käsin. Kun pesee jokaisen käytön jälkeen, kevyempikin pesu riittää eivätkä ala haisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhteluainetta viileähkö pesu, vesihuuhtelu joka käytön jälkeen. Eikä kuivausrumpua.

Vierailija
4/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivien pesuohjeen mukaan 30-40 asteisessa. Useimmiten pesen käsin. Kun pesee jokaisen käytön jälkeen, kevyempikin pesu riittää eivätkä ala haisemaan.

Lähteekö hiki muka noin alhaisessa pesulämpötilassa vaikka pesisi saman päivän aikana likaantuneet liivit? 

Vierailija
5/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt neljässäkympissä, mutta välillä desinfioivalla pesuaineella. Muuten alkaa haisemaan. 

Mulla on joku vastustus desinfioivia pyykinpesuaineita kohtaan :D Varmaan ku oon lukenut siitä et kohta bakteerille ei enää löydy sopivia aineita kun ylidesinfioidaan kaikki varmuuden vuoksi jne. 

Vierailija
6/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 astetta. Pesu joka käyttökerran jälkeen.

Vierailija
7/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku vastustus desinfioivia pyykinpesuaineita kohtaan :D Varmaan ku oon lukenut siitä et kohta bakteerille ei enää löydy sopivia aineita kun ylidesinfioidaan kaikki varmuuden vuoksi jne. 

Noi mun liivit on niin kalliita että ei sielu siedä pestä niitä kuudessakympissä, mieluummin välillä käytän sitä sanytolia ja pesen vähän viileämmällä. Ei tule muussa pyykissä käytettyä.

Vierailija
8/8 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen treenin jälkeen suihkuun, niin otan liivit sinne aina mukaan ja huuhdon hien ihan vaan vedellä tuoreeltaan pois. Ikäänkuin esipesu, ettei ehdi hiki kuivua liiveihin. Pesu sitten yleensä 40ssä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän