Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde lisää yksinäisyyttä

Vierailija
09.02.2026 |

Eron jälkeen huomaa, että on enemmän sosiaalista elämää kuin parisuhteessa oli. Onko muilla käynyt näin ja miksi parisuhteessa ollaan niin sulkeutuneita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että ei ole tarvetta olla sosiaalinen, kun on se toinen, jonka kanssa viettää aikaa. Vähän sama kuin että on enempi nälkä, kun ei ole syönyt pitkään aikaan.

Vierailija
2/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ollut yksinäisempi ilman parisuhdetta. Lähinnä äidin kanssa hengaillut.

Vierailija
4/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi, että ei ole tarvetta olla sosiaalinen, kun on se toinen, jonka kanssa viettää aikaa. Vähän sama kuin että on enempi nälkä, kun ei ole syönyt pitkään aikaan.

Harva tekee sen puolison kanssa mitään. Jaetaan vaan koti, TV-ohjelmat ja sänky. 

Vierailija
5/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhde minulla lisää yksinäisyyttä, vaan poistaa sitä. Riippumatta siitä väheneekö kaikki muu sosiaalinen kanssakäyminen. Minulle yksinäisyyttä on aina aiheuttanut vain kumppanittomuus. Tietenkin parisuhteen laatu ratkaisee, mutta itse olen mennyt parisuhteeseen vain tunteiden mukaan. Eli siis kumppani on se avainsana, ei pelkkä parisuhde.

m

Vierailija
6/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina mene noin. Mun elämäni yksinäisimmät ajat oli silloin kun olin sinkku. 

Vierailija
7/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tekee sen puolison kanssa mitään. Jaetaan vaan koti, TV-ohjelmat ja sänky. 

Sulla on oudot piirit. Kyllä mun ystävissä ja sukulaisissa pariskunnat tekee paljonkin asioita yhdessä. On yhteisiä harrastuksia, ulkoilua, mökkeilyä, reissuja, vaikka mitä. Kuten omassakin suhteessani, jos ei muuta niin eilen lähdettiin hyvin vuoksi ruokakauppaan naapurikaupunkiin ja käytiin samalla syömässä pitkän kaavan mukaan 😊

Vierailija
8/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin todella yksinäinen avioliitossa. Ex ei viettänyt aikaa kanssani ja osoitti mieltä, jos joku kävi vaikka kylässä. 

Vierailija
9/9 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eleäessäni ollut pidemmässä parisuhteessa. - Yksi aluksi ihan täyspäiseltä ja fiksulta vaikuttaneen naisen kanssa ei tarvinnut pidemmälle edetä kun hän sanoi, että hän ei hyväksy miehellä lainkaan nasipuolsiia kavereita tai ystäviä. En muista mitä olimme puhuneet sitä ennen mutta tuon kommentin jälkeen tiesin, ettei minun kannattaisi jatkaa hänen kanssaan, ainakaan niin, että voisimme tulevaisuudessa muodostaa parisuhteen. - En voisi olla näin mustasukkaisen ja epäluulosien naisen kanssa parisuhteessa.  

M40+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi