Q Q Q Q Jouluisten Vappuaatto Q Q Q Q
En löytänyt pinoa, joten tässä olisi.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10190243&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (20)
Voimaa kaikille kenellä jotain ongelmia on ollut, toivotaan että elämä vielä alkaa hymyillä kaikille...
jeps, viikonloppu oli ja meni, ja mun raskausoireet on kadonneet. Väsymystä lukuunottamatta kaik on mänt. Saas nähdä, en kyllä esikoisestakaan mahdottoman pitkään pahoinvoinnista kärsinyt, mutta että kaikki olisi ohi kahdessa viikossa...en usko. Jospa johtuu vaan siitä että on ollut hirmuisesti hommaa mitä olen tehnyt, enkä ole oikein ehtinyt ajatella asiaa =D Vatsassa on kumma tunne välillä kun käyn pissalla, ihan kuin supistaisi kovasti, yöllä oikein sattui niinkuin vasemmalle puolelle, ikään kuin munasarjan kohdille... On se kumma ettei esikoisen alkuraskaudesta muista juuri mitään, millaisia tuntemuksia on ollut...
Aika upea vappusää, meillä mittari näyttää tällä hetkellä +1 astetta, kylmää kyytiä...Mukavaa vapun aikaa kaikille!
Ai niin, meillä esikoinen ei siis vielä ihan ymmärrä, emmekä ole toitottaneet hänelle että vauva tulee, lähinnä kertoilleet että kyllä meillekin joskus vauva tulee (lähipiiriin on tullut viime aikoina vauvoja) ja hän totesi että elvistonttuvauva tulee meille =DD niinpä masuhemmo sai nimen!
Heiluri ja elvistonttuvauva 8+3
Täällä alkoi vappuaatto todella loistavasti! Muutaman tunnin
kirkas verinen vuoto oli aamun piristys. Nyt se onneksi loppui
ja johtui toivottavasti jostain istukan kummallisesta paikasta.
Vähän jäi sellainen odottava olo, että koska se alkaa taas.
Toivottavasti ei ala uudestaan.
Eiköhän se vappu tästä vielä iloksi muutu. Eilen oli mullakin sellainen
olo, että mahtaako tuolla mahassa ketään ollakaan, mutta
tänään olen varma, että siellä ollaan. Kyllä siellä sunkin mahassa
Iksu joku on. Samoilla viikoillakin ollaan muuten.
mytty 7+0
Meillä juhlitaan vappua ystäväperheen kanssa hyvin syöden ja simaa juoden: ) Olis ollut kiva vaikka grillailla, mutta on niin kylmä ettei tuo ulkoilma kyllä yhtään houkuttele..
Kohta pitäis aloittaa munkkien teko, nähtäväksi jää miten käy paiston kanssa, kun niin kaikki hajut tuppaa etomaan. Tänään aamusella oksensinkin sitten ihan kunnolla ensimmäisen kerran. Paransi oloa kyllä hetkellisesti, muttei siitä paremmasta olosta sitten voinut iloita puolta tuntia pidempään.. Odotan tosi paljon sitä, että olis tää pahoinvointi vaihe takanapäin.
Neuvolaan pitäis tällä viikolla soitella ja varailla ekaa aikaa sinnekin: )
Eipä nyt muuta kuin Hauskaa vappua kaikille!!
Liin@Lott@ rv 6+5
Voi että kun nuo veriset vuodot vaivaa niiin monta, höh! Vaan tästä ehkä nähdään kuinka yleistä oikeasti on!!
Ite yritän täällä poski puudutettuna syöd edes jogurttia tai jotain ettei pahaolo pääse ihan kamalaksi kun yöllä alko hammas niin särkemään että hampilääkärillehän oli pakko lähteä =/ No kohta jos menis päikkäreille niin herätessä jos puudute olis jo hävinny ;)
Tänään ollaan ihan perheen kesken ja käydään saunassa..vaki vappukaverit pääsee tänään synnäriltä kotiin joten heistä ei nyt taida kovin paljon iloa olla ja sinne ei viititä heti ekana kotiintulo päivänä tuppautua. Ja onhan tolla kuopuksellakin tuo korvatulehdus että senkin takia.
Mulla on jotenki hirmu vahva olo että kaikki on masussa hyvin jne..ja se vähän pelottaakin että tullaanko täältä sitten ihan ryminällä alas!!!! Tokihan me ollaan sintti elossa jo nähtykkin ja edellisen km viikotkin jo meni että kaipa se sen takia pelko persiissä on helpottanut! ainakin toivotaan näin! Jos vanhat kuviot pitää paikkansa niin parin viikon päästä ei pitäs enää niin väsyttää eikä kuvottaa..sitä odotellessa ;D
Ihan huisin äkkiä nää viikot oikeasti on menny!!! Ihan käsittämätöntä!!
Hippuskainen ja hippu 9+5
Raahasin kauppakeskuksesta junalla vappuruokia sekä talonkokoisia foliopalloja lapsille tuolla hirmumyrskyssä ja nyt on sit niska jumissa sekä kädet venyneet puol metriä! Olin niin kade kaikille autollisille shoppailijoille et meinasin alkaa potkimaan nilkkoihin :-P Ja pahan olon väristykset kulkivat kivasti kropassa kun nälkäkin oli... Mut nyt onnellisesti kotona :-) !
Omassa olossa ei kummempaa, aika tavallista on... Pientä ällötystä toisinaan. Mullakin on sellanen olo et massussa kaikki OK vaik näillä viikoilla se nyt ei ole ihan varmaa vielä :-P ! Toisinaan taas tuntuu että kun ei mitään oireitakaan ole niin kuinka siellä voisi jyvänen olla massussa... Kohta pitää vaihtaa vaavin nimeä kun kasvaa ulos tuosta nykyisestä ;-) !
Mistäköhän johtuu, että toisilla tosi paha olo ja toisilla ei? Mulla ei kahdessa aiemmassa raskaudessakaan ole ollut pahoinvointia kun minimaalisesti. Yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun on tullut tosi paha olo, paitsi bussissa tulee helposti mut niin muutenkin.
Mä oon tosi terve, kerta kolmessa vuodessa sairaana, voiskohan se vaikuttaa et kroppa on tosi hyvä " käsittelemään" ulkoolta tulleita " uhkia" kuten bakteereja jne ja jos se sit ei pahasti hetkauta vaikka joku " ulkopuolinen" on tullut asustelemaan kohtuun.
Mistäs näitä tietää.
Hauskaa valpuria ;-)
Sintagma 5+5
tzau! Mä liittyisin uutena joulukuisena tänne mukaan!:) Oon ollu tuolla marrasmasujen puolella, mutta tänään ultrassa la muuttu, eli nyt se on 2.12! Eli viikkoja on 9+1 ja toista lasta odotellaan =)
Olikos HooBee täällä joulukuisissa?:)
Ja erittäin tuulista sellaista.. Kyllä tänään saa lapsosten vappupallot kyytiä tuolla pihalla..
Ja viltsutille teretulemast mukaan! (toiv. meni nikki oikein..)
Ihanaa että kaikilla tuntuu olevan masuasukin suhteen hyvä fiilis!
Kävin tänään gynellä ja sain itsekin hyvän mielen, sillä masusta löytyi ihan oikeasta paikasta ruskuaispussi, joka vastaa viikkoja 5+5. Eli ei vielä sikiötä, mutta näillä päivillä ei ole tarkoitus vielä ollakkaan. Siellä se " pilkku" kölli oikeassa paikassa ja vuotoja ei näkynyt, eikä repeämiä kohdussa tms. Sain oikein mukaani pari ultra-fotoa pilkusta, itsestäni se tosin näyttää ihan linnunradalta jossain avaruuden keskellä :))
Oi että tuli hyvä mieli kuulla että kaikki niin hyvin kuin tässä vaiheessa vaan voi :) Parin viikon päästä pitäisi nähdä jo ihan sikiö ja kuulla sydänäänet, jos vaan kehitys jatkuu niin kuin pitää. Pitää heti keskiviikkona varata aika neuvolaan.
Ja gyne sanoi mullekin, että alkuraskauden vuodot on hyvin yleisiä ja vihlonnat myös. Voi johtua monestakin eri asiasta, kiinnittymiskipuja ja vuotoja tai muuten vaan kudosta pukkaa pihalle. Eli jatkossakaan ei kuulemma tartte hötkyillä jos tulee verta tai tuhrua, mutta jos tulee enemmän kuin normaaleissa kuukautisissa, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin. Muistutti vielä, että normaali raskaus kestää normaalin elämisen. Sen kun vaan itsekin uskoisi :)
Piitu-Miina: neuvolauutisiasi kovasti täällä jo odottelen, kerro miten meni!!
terkuin Gaiole ja pilkku 5+5
Ultrassa käyty ja kaikki ok :D
Asukki vastasi rv 6+4 (kuten arvelinkin mahdollisesta hedelmöittymispäivästä) mutta ei lääkäri muuttanut la ja sai kiekollaan päivää aikaisemman mitä itse nettilaskureilla. Nooh päivä sinne tahi tänne kun ei hän silloin kuitenkaan synny ;)
Sanoi myös että kun sydänäänet todetaan niin keskenmenoriski tippuu taas 5%. Aika varma olo on minullakin raskauden jatkumisesta. Tai olen muutenkin sen tyylinen ihminen et iloitsen kun on aihetta ja murehdin ja suren sit myöhemmin.
Anteeksi oma napainen juttelu mutta ymmärrätte varmaan :) Kaikille iloista vappua ja hus-hus kaikki vuodot ym.
Kanelinen ja IitaEemeli rv 7+2 (lääkärin mukaan)
Mulla alkoi tänään pahempi paha olo. Lievää on ollut, mutta nyt pitää todella juoda tai syödä jotain, mutta sekään ei aina tunnu auttavan. Toivottavasti ei tarvitse alkaa pönttöä halailemaan. Pitäisi käydä ostamassa inkivääriä ja keittää sitä teetä. Auttoi edellisessä raskaudessa.
Painon tunne on hellittänyt, ei enää tunnu, että tulee pois.
Vatsalla nukkuminen jo tuntuu, toivottavasti voisin vielä nukkua vatsallani piiit-käään.
Mua ärsyttää mun äiti, jostain kumman syystä. Heti se on juoruamassa kaikille tästä odotuksesta, niin kuin ylipäätään aina mun asioista.
Sitten se soittelee mulle ja utelee lisätietoja ja jakelee mielipiteitään kokoajan. Huoh! Nyt mä vaan en jaksa. Viime raskauksissa sama juttu, asuttiin vielä aika lähellä ja nähtiin paljon. Aloitti pari kuukautta ennen la:ta soittelee kerran pari päivässä " no, mikä olo?" ja " no, koskas syntyy?" ja sitten meni vielä 10pv yli.... Synnytys saliin soitteli " no, koskas?"
Mä aijon jättää vastaamatta puhelimeen, jos siltä tuntuu. Jos olisin jättänyt sille vielä kertomatta tästä, olisi voinut kuulla toista kautta, enkä kuitenkaan sitä halunnut. Nyt sitten kärsin.
Onko teillä ärsytyskynnys matalammalla?
Doshijas 7+0
Doshijas:
Aloitti pari kuukautta ennen la:ta soittelee kerran pari päivässä " no, mikä olo?" ja " no, koskas syntyy?" ja sitten meni vielä 10pv yli.... Synnytys saliin soitteli " no, koskas?"
Mä aijon jättää vastaamatta puhelimeen, jos siltä tuntuu. Jos olisin jättänyt sille vielä kertomatta tästä, olisi voinut kuulla toista kautta, enkä kuitenkaan sitä halunnut. Nyt sitten kärsin.
Onko teillä ärsytyskynnys matalammalla?Doshijas 7+0
Meillä ihan samanlainen äiti! :) Kumpikin muksu mennyt yli la ja mummo hermona soittelee joka päivä kuukautta ennen la *mur!* Soittie sikoisen aikaan synnärillekkin. Kätilö vaan tuumas ettet taida puhelimeen tulla, olin just ponnistamassa :D
Ei kait se pahaa tarkoita mut koittas vähän rajoittaa intoaan. Jospa ois rauhottunut kun jo neljäs lapsenlaps tulossa ;)
meillä ei onneks oo kukaan tajunnu että sairaalaan synnärille vois soittaakkin!!
Jostain syystä mulla on ihan raskausoireena että alku- ja loppuviikoilla en voi sietää äitiäni yhtään!? Kaveri sen hokas ;D
Meillä soitti kans synnytyssaliin just sillä hetkellä kun vauva syntyi... Ei kuitenkaan mies siinä sit ruvennu enempiä juttelemaan vaan lupas soittaa myöhemmin ja niin jäi äiti epätietoisuuteen pariksi minuutiksi kjäh kjäh!
Mua ei sinänsä ärsytä vaik edellinen meni 13 päivää yli. Mun anoppi asuu ulkomailla, maassa jossa leikataan varmaan 80% äideistä maanantaisin (!) viikkoa ennen laskettua aikaa että pääsevät sit mukavasti vaavin kanssa kotiin viikonlopuksi! Ja sit oma lapsenlapsi oli 13 päivää myöhässä... Epäilivät että tokkopa se siellä hengissäkään enää on... Hohhoijaa...
Mulla on ihana äiti ja ihana anoppi joten en valita... :-P
Heips kaikki joulumammat...
Tein tänään testin ja totesin, että neljäs taitaa olla tulossa. Kai meistä nyt sitten tulee suurperhe. Arvioin kiekon avulla että LA olis tuolla joulukuun loppupuolella, ei nimittäin ole tarkempaa tietoa viimeisistä kuukautisista. Ihan hullulta tuntuu. Ei ole mitään oireita vielä ollut... eilen juoksin 15 km lenkin ihan normaalisti, ajattelin et normaalia heittelyä tää menkkojen puuttuminen on.
Normaalisti oireet on alkaneet saman tien plussan jälkeen. Väsymystä ja pahoinvointia ensimmäiset kolme kuukautta. Jospa ne sieltä vielä tulee. Nuorimmainen on 1 v 3 kk joten ei paljon ehtis huilailemaan ;)
Vappuun ei kummempia suunnitelmia. Tippaleipätaikinan tein äsken, lapset saa ilmapalloja ja kokkaan kunnon brunssin huomenna kun on tuo ukkokulta vapaalla. Ei varmaan tarkene grillailla...
Mukavaa vappua kaikille!
Sunnie viikoilla jotain
Oi voi mikä päivä. Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paha olo, karkkilakon rikoin kun ei meinannu töissä tolpillaan pysyä, pakko oli hakea turkinpippuripussi taskuun. Ja sitten tuli taas paha olo liiasta syömisestäkin.
Neuvolassa kaikki ok, ihan perinteisen kaavan mukaan sitten taas edetään. Eka lääkäri muistaakseni 23.5 ja ultra vkolla 13.
Voi teitä, joilla on vuotoja. On varmaan hirveää elää epätietoisuudessa, kun ei tiedä onko kaikki hyvin vai ei. Niin ja ihanaa kuulla iloisia uutisia neuvoloista ja ultrista. Mullakin vihdoin ja viimein on nyt perjantaina eka neuvola!!! Jippii. Pääsee varailee sieltä sit sitä ultraa ja sillai.
Että mä sitten vihaan tälläsiä kemuja kun vappu on. Kaikki vaan juo ja bilettää ja minä yksin muksun kanssa kotona päivystän. Ei oikein oo ketään tuttuja ketkä ois pienten lasten kanssa vappua viettämässä, niin joutuu yksin olemaan... tosi tylsää. Ukko kultakin (aaargg) lähti mun velipojan kanssa ajelee suoraan, kun tuli kasin aikaan töistä. Siitäkään ei ole mitään seuraa. No pyykkikone pauhaa vapun kunniaksi ;)!
Jees... kauheesti on tullut syötyä, en ole puntarissa uskaltanut käydä kun on paino aivan taatusti noussut, NYT JO! Mua turvottaa niin kauheesti, että mahakin jo mukavasti pömpöttää!! Flunssakin rupee pikku hiljaa hellittämään itsellä. Pojalla se on aikaslailla kovimmillaan. Taitaa olla kuumettakin jo..
Janica rv 6+6
Kiva, että porukalla alkaa olla varmempi olo omasta masuasukistaan. Ei sitä pidä liikaa murehtia - elämää se vain on. Tai sen loppumista.
Täällä keskeisessä Suomessa on tuuli ollut tänään vain kohtuullista. Eilen oli todella myrsky, joten se kait kulkeutu sinne muualle päin. Vaikka ei o enää niin tuullu niin kylymää on silti ollu ja piti poijalle ihan oikeasti pukea vaatetta päälle ku mentiin ulos.
Oma olo on kertakaikkisen kamala! Mahaa särkee koko ajan, väsyttää aina vain enemmän ja ennen kaikkea vituttaa ihan kaikki. Tänään oli ihan kiva vapunaatto: touhuttiin kaikkea sisällä ja mä paistoin munkkeja. Sit mentiin ulos pelaamaan krokettia ja sen jälkeen oli sima-munkki-tarjoilu. Isäntä maisteli omia keittoja siinä samalla. Ilta meni pipariksi siinä kohti kun ukko ilmoitti, et hänet pitää viedä kaupunkiin ennenku laitan pojan unille. Koko illan rytmit meni sekasin ja poika rauhottu vasta puol 10. Päässä ihan kihisee!! Mut laitan syyn tähän epämääräiseen oloon..
Toivottavasti miehellä ei ole krapulaa huomenna, sillä aamulla pitää vielä touhuta kaikkea kivaa vappujuttua. Hänen pitää kuitenkin joutua töihin jo neljäksi, joten aikaa ei olis enää miehen pahoinvoinnille.
Tsemiä kaikille ja teippiä masuihin. :)
Visbe 7+0
Rauhallisesti meni vappu lasten kanssa, vanhimmat pojat meni isälleen eilen vaikka piti mennä vasta illalla jäi sitten grillailut poikien kanssa väliin, mikä kyllä harmitti. Tehtiin sitten pienempien kanssa tortilloja ja juotiin simaa..Mies on nyt niin innostunut pihahommista, että mulle tulee todella laiska olo kun en kauheesti jaksa olla mukana ja tämä mein yksvuotias kun ei vielä kävele, niin sekin tietysti vaatii oman huomionsa. Pihalla onkin tapahtunut paljon, kaadetut puut on pilkottu talvea odottelemaan, edellisen asukkaan tekemä kivireunus (rinnetontti) jatkettu ja muutenkin kaikkea edellisen romua kuskattu pois niin kylläpä näyttää jo kivalta!
oma ).( : Olo on hiukan helpottunut, makea ei kamalasti maistu..Hampurilaisista haaveilen.. Väsyttää ja paleltaa edelleen.. No kyllä näiden kanssa vielä elelee ;-)
ponnari 7+1
Vappu meni mukavasti nukkuessa... Oli niiiiiiiin paha olo, että mieluummin meni unten maille niin ei maalliset murheet tuu mukana. :) Aamupahoinvointia ei mulla ole ollut mutta sitten muutama tunti heräämisestä se alkaa. Vaikka mitä tekis niin vaan oksettaa ja ellottaa. Mikään ei tunnu auttavan. Kokoajan tuntuu, että olisi nälkä mutta pakko ajatella kiloja joita ei tarvitsisi tulla lisää ainakaan syömisistä...
Pahaa oloa kestää käytännössä kokopäivän ja pahimmillaan se on sitä, että ollaan polvillaan lattialla, vesi valuu silmistä, kädet tärisee, jalat tärisee ja oksettaa niin sairaasti. Mitään vaan ei tule ylös.
Massu on tasaisen kipeä kokoajan mutta ultrassa kaikki on näyttäny olevan hyvin eikä tämä mamma halua liikaa stressiä ku se nyt ainakaan tekis hyvää.
Valivalivalivali. Koittakaa kestää!
beibi07 ja beibi 7+1 (pitäis varmaan pikkuhiljaa keksiä se työnimi)
Niinjuu.. ja nythän tosiaan eletään jo vappupäivää, ei aattoa. saako taas syyttää dementiaa tai jotain muuta sekaisuutta... XD
täällä edelleen esikko sairastaa. Nyt epäilen kyllä jotakin rokkoa, luultavasti vauvarokkoa, kun vatsaan ja selkään on ilmestynyt hirvittävät määrät pieniä punaisia näppylöitä.
Reppana on niin kipeä, nukkuu vain. Lääkäriin olemme taas matkalla. Siellähän tuon luulisi selviävän onko se rokko vai vain korvatulehduksesta johtuva kuume.
Omaan napaan ei kuulu yhtään mitään. Ei enää juuri väsytä. Eikä ole muitakaan oireita. Näinköhän tuolla masussa ketään on :( torstain ultrassa selviää. Pelottaa ja jännittää jo nyt ihan törkeästi.
Onko minkälaisia vappusuunnitelmia?
Meillä sattuneesta syystä vietetään vappu kotona, juodaan simaa ja grillataan, jos ei sada räntää :)
Hyvää vappuaattoa kaikille!
Iksu rv 7+0