G. Missä vakuutusyhtiössä teille on vakuutukset/vakuutuksia? Oletko tytyväinen? Korvauskokemuksia tms?
Meillä Tapiolassa ja huomattiin että maksamme hirveästi ylihintaa ;/ kysyimme tarjousta Fenniasta ja se tekikin hyvän tarjouksen, melko varmasti vaihdamme.
Olimme jo yhteydessä Tapiolan- konttoriin, kerroimme veihtoaikeistamme ja sieltä sanottiin ettei muuta voida tehdä kuin tiputtaa 10% kotivakuutuksista (aika paljon yhtäkkiä noin vain kymmenen prossaa??) Eli ylihintaa siis maksamme, jos vara antaa alennuksia tuosta vaan ;)...meillä on paljon vakuutuksia , lapsia neljä, moottorivehkeitä muutama ja tietenkin kotivakuutus.
Kannattaa vertailla ja kysellä hintoja joskus!
Kommentit (11)
miksi teillä on kaksi autoa? Eikös se ole vastoin sinun kaikkia säästäväisyysnäkökulmiasi? Asunnon ostossa pihtailet, mutta kahdella autolla ajellaan ;).
Muutenkin, kannattaa varoa paljastamasta itsestään liikaa. Nyt jo tarinoistasi saa koottua liian helposti kokonaisuuden.
Lisäksi itsellä henkivekuutus ACE:ssa. Ollaan sokeasti otettu kaikki vakuutukset tutulta kauppiaalta(silloin kyllä katsottiin, että ovat edulliset). Nyt vain kiltisti maksamme laskut, mitä aiheeseen liittyen tulee. Meillä siis henki-, tapaturma-, auto- ja kotivakuutus. Lapsilla ei sairaskuluvakuutusta. Vuotuisia summia en osaa sanoa.
Palveluun ja korvauksiin ollaan tyytyväisiä. Pesukoneen korvauspäätös saatiin puhelimessa. Yksi " arvokas liikenneonnettomuus" ja siihen liittyvät korvaukset hoituivat mallikkaasti ja aikaa kului max viikko. Ilolla maksamme vakuutuksia, sillä tuon onnettomuuden " arvioitu hinta" kymmeniä tuhansia euroa. Onneksi tuli vain peltiromua. Pisteitä jaan siis Tapiolalle.
Ehkä kuitenkin kilpailutus olisi paikallaan.
Yleensä mitä enemmän keskittää sitä helpompi tarkastaa hintoja. Ripottelu sinne tänne ei kannattavaa.
Kannattaa katsoa mitä vakuutukset korvaa. Niissä valitettavasti suuria eroja yhtiökohtasesti. Myös juuri ton korvaavuuden varjolla saadaan hintaa alas kun huononntaan vakuutusturvaa. Jos kilpailuttaa vakuutuksia, kannattaa aiheeseen perehtyä kunnolla ja ajan kanssa, niin tietää mitä saa.
Valitettavan usein korvaustilanteessa törmää siihen että asiakas luulee vakuutuksen korvaavan jotain mitä ei korvaakaan, kun edellisessä yhtiössäkin korvattiin.
Enpä ole täällä kovin paljon varonut kertomasta itsestäni. Ehkä olen vaan aivan liian sinisilmäinen.
Kaksi autoa johtuu siitä, että mulla ja miehellä on n. 20 km työmatkat ja jos sen kulkee omalla autolla, niin siihen matkaan menee 15-20 min ja jos kulkisin julkisilla, niin siihen menisi reippaasti yli tunti, jopa 1,5 tuntia. Minulle on tärkeintä elämässä lapsi (tai lapset) ja en todellakaan halua, että toisen auton puuttuminen aiheuttaisi lisää hoitopäivää tunnin tai kaksi päivässä. Kallista kahden auton ylläpitäminen on, se maksanee noin 800 euroa, mutta sen 400 euroa lisää maksan mielelläni siitä, että lapseni on jatkuvasti ollut vain 7-tuntisia hoitopäiviä esim. 9 tunnin sijaan.
Asunnossa voi joku sanoa, että meillä pihtaillaan, toisaalta meillä on myös toinen asunto ja tontti (ei mitään hienoja, mutta meille riittäviä), joten se kertoo varmaan omaa kieltään, että se on ihan vain arvovalinta myös, ei missään nimessä säästäväisyyskuuri. Emme yksinkertaisesti kaipaa yhtään isompaan tai hienompaan asuntoon, kaipa me ollaan sitten outoja. Tämä meidän valinta on hyvin erikoinen ja ymmärrän, että se herättää joissain aika paljon kulmakarvojen kohotusta, mutta uskallan väittää, että tämä on juuri meidän perheelle se meidän haluama tapa elää ja siitä nautitaan.
Tonttivakuutuksesta kysyisin, että onko jollain ollut sellaista hyvin rakentamattomalla tontilla? Esimerkiksi sellaisella, jossa on vain varasto? Mä kun sellaista kyselin, niin yhdestä myytiin ei oota ja toisesta heitettiin meille metsävakuutus, mutta jotenkin tuntuu, että sekään ei oikein nyt suojaa mitään, jos vaikka varaston palaa tai sieltä varastetaan työkalut. Vinkkejä siis otetaan vastaan, että mistä vakuutusyhtiöstä voisi tuommoista kohtuuhintaista kysellä.
pelkkää tonttia et voi vakuuttaa. Miksi edes pitäisi...? Voit vakuuttaa metsän, jos sellainen on, mutta teidän tapauksessa siihen ei ilmeisesti tarvetta?!
Voit myös vakuuttaa tontilla olevan rakennuksen, nimenomaan varkaus, palo tms. varalle. Ja kannattaa vakuuttaa jos siellä mainitsemiasi työkaluja tai arvokasta tavaraa. Yleensä kotivakuutukseen sisätyy x summa jolla vakuutetaan kodin ulkopuolella oleva omaisuus, mutta summa naurettavan pieni.
Sen varaan ei kannata jättää.
10 kiitos sulle kommentista. Millä nimellä mä tuota varastovakuutusta kysyisin? Kyseessä on oikeasti tontilla oleva leikkimökki, jota siis käytämme varastona. Muita rakennuksia ei vielä ole ja vanha rakennuslupakin on kai rauennut. Metsää sillä tontilla on, vaikka tontti on pienen pieni ja se on ihan isoa puuta, joten kyllä sekin varmaan pitää olla vakuutettu. Kyllä siitä nyt varmaan 1-2 mökkiä niillä puilla rakentaisi, tosin itse taidetaan vaan jäädä nauttimaan metsän seassa kävelystä (jos nyt myrskyissä pystyssä pysyy) ja puiden halailusta ;-)
pitää vakuuttaa. Virkailijan pitäisi kertoa eri turvan laajuudet josta voit mieleisesi valita. Kannattaa mainita metsästä ja katsoa onko yhtiöllä tarjota hinta/laatu suhteessa kannattavaa vakuutusta siihen. Pieniä metsiä kun ei yleensä kannata vakuuttaa.
Pitäisi hoitua puhelimitse nuo vakuutukset.
hauskaa vappupäivää=)
Siinä oli joku ainakin niissä kahdessa yhtiössä että ne ei tykänneet varaston vakuuttamisesta - oliskohan ollut liian pieni pinta-alaltaan... Metsävakuutuksen siihen tonttiin sain ja mielestäni oli tosi edullinen ja kattoi hyvin mm. myrskytuhot ja mm. sen jos tuon leikkimökin päälle kaatuisi puu.
Kiitos sinulle, pitää ottaa uudestaan luuri käteen ja ruveta kiusaamaan vaikka noita meidän muita vakuutusyhtiöitä. Kahteen siis jo tontin oston yhteydessä soitin, mutta vielähän noita on 3 muuta, kuudenteen firmaan ei nyt enää viitsisi vakuutusta laittaa, mutta pakkohan se on, jos ei noista kolmesta muustakaan löydy ja jostain huhun mukaan löytyy.
Sitä jaksan kyllä oikeasti näissä vakuutusasioissa ihmetellä, että miten hyvin ihmisillä on autot vakuutettuna ja miten huonosti ihmiset. Mä olen katsonut, että meillä menee ihmisten vakuutuksiin saman verran rahaa kuin mitä autovakuutuksiin ja valitettavasti nimenomaan nää ihmisvakuutukset on meille sitten osoittautuneetkin tärkeiksi. Kallista lystiä on, mutta niin on nekin hetket, jos jotain sattuu sitten ja vakuutusta ei ole.
Vierailija:
Yleensä mitä enemmän keskittää sitä helpompi tarkastaa hintoja. Ripottelu sinne tänne ei kannattavaa.Kannattaa katsoa mitä vakuutukset korvaa. Niissä valitettavasti suuria eroja yhtiökohtasesti. Myös juuri ton korvaavuuden varjolla saadaan hintaa alas kun huononntaan vakuutusturvaa. Jos kilpailuttaa vakuutuksia, kannattaa aiheeseen perehtyä kunnolla ja ajan kanssa, niin tietää mitä saa.
Valitettavan usein korvaustilanteessa törmää siihen että asiakas luulee vakuutuksen korvaavan jotain mitä ei korvaakaan, kun edellisessä yhtiössäkin korvattiin.
Mä olen tosi tarkkaan vertaillut meidän vakuutukset ja ottanut ne niin, että ovat mahdollisimman edulliset, mutta korvaavat mahdollisimman paljon. Vaati melkoisen selvittelyn, mutta ollaan tosi tyytyväisiä. Meidän vakuutukset ovat nyt viidessä eri firmassa suurinpiirtein tällä logiikalla:
- autot ja pojan tapaturmavakuutus Nordeassa (autovakuutuksissa hirveitä eroja, Nordeasta tulee osaan autoista tosi edulliset vakuutukset, kun ne katsoo sieltä ihan vaan muutaman tekijän, kuten moottorin tilavuuden, mut riippuu tosiaan autosta, että kannattaako se olla siellä)
- kotivakuutus ja pojan sairaskuluvakuutus Ifissä, mun sairaskuluvakuutus vielä vanhan Sammon puolella
- kakkosasunnon kotivakuutus ja miehen ja tulevan pikkupojan sairaskuluvakuutus Tapiolassa
- miehen matkavakuutus Pohjolassa
Fenniasta kans hyvää kokemusta menneestä, me ei vaan uskallettu siirtää sinne kotivakuutusta, koska silloin oltaisiin jouduttu katkaisemaan meidän sairaskuluvakuutuksista jompi kumpi ja uuden saaminen on aina kysymysmerkki.