Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko riski jos vetää vessanpöntön vain joka toinen kerta

Vierailija
04.02.2026 |

Siis pissalla käydessä. Sillä toisella hädällä käydessä tietenkin aina. Meinaan pienikin säästö pienentää vedentasauslaskua, josta Kela ei toimeentulotuessa hyväksy kuin sen pienen osan (yhdeltä henkilöltä 26,80 e/kk). 

Voiko olla jotain haittaa? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän vasta kun on aivan täynnä.

Vierailija
2/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään haittaa, kunhan ei päivätolkulla seiso pissat pöntössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen hampaat parittomina päivinä alapuoli ja parillisina päivinä yläpuoli. Säästää puoli mukia vettä joka kerta

Vierailija
4/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni vessanpönttö rikki ja putkimies siinä jutusteli, että on ollut paljon hommia siitä kun ihmiset säästäessään käyttävät vain pienemmän hädän painiketta huuhtoessa, jolloin putki menee herkästi tukkoon. Erityisesti vanhukset kuulemma harrastavat tällaista säästöä, joka tulee sitten kalliiksi, kun joutuu putkimiehen tilaamaan. 

Luulen, että vetämättömyydestä aiheutuu samanlainen riski. Varon aina sitäkin omakotiasujana, ettei yksittäisellä kakkoshädälläkään tule liian suurta paperikuormaa, koska nykyajan vessanpöntöt käyttävät paljon vähemmän vettä kun vanhat samoin kuin pesukoneetkin, koska maailmanlaajuisesti on vedestä pulaa. Se aiheuttaa sitten helpommin tukoksia.

Vierailija
5/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aina töissä 3-5 kertaan päivässä paskalla ja siitä maksetaan.

Vierailija
6/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaaraa. Nimittäin ne virtsabakteerit leijailee koko kämppääsi ja menee keuhkoisisi!!! On näin. Aloin itse tutkimaan asiaa kun asun henkilön kanssa joka ei vetänyt vessaa aina. ON VAARA!! Hengitystulehdus, yms mm,

Mietis vaikka 30 asteen lämmössä. Luuletko tosiaan että ne bakut ei leijaile ilmassa?

Vierailija
7/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noin usein tarvitse vetää, joka toinen päivä riittää. Sekin ämpärillä niin säästää, kunhan käy ensin jonottamassa sen.

Vierailija
8/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on vaaraa. Nimittäin ne virtsabakteerit leijailee koko kämppääsi ja menee keuhkoisisi!!! On näin. Aloin itse tutkimaan asiaa kun asun henkilön kanssa joka ei vetänyt vessaa aina. ON VAARA!! Hengitystulehdus, yms mm,

Mietis vaikka 30 asteen lämmössä. Luuletko tosiaan että ne bakut ei leijaile ilmassa?

Meneekö NS. kusi päähän myös? 

Vierailija
9/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ämpäreitä mukaan töihin, täytä ne siellä vedellä ja käytä sitten kotona pöntön huuhteluun. Säästyy puoli kuutiota vettä kuukaudessa. 

Toki voi käydä täyttämässä myös taloyhtiön pesutuvassa tms. mutta tämä siirtyy sitten vastikkeisiin, eikä säästö ole niin suuri. 

Vierailija
10/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen läheisen kirjaston vessasta ämpärillä vettä ja huuhdon sillä vessan. Olen säästänyt monta kymppiä.

Vierailija
11/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen hampaat parittomina päivinä alapuoli ja parillisina päivinä yläpuoli. Säästää puoli mukia vettä joka kerta

Tää on hyvä, pitää kokeilla

Vierailija
12/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pöntössä on pieni veto ja iso veto. 

Vierailija
13/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vedetään kerran vuodessa, siinä juhannuksen tienoilla ettei ala kusi kuumuudessa haisemaan.

Vierailija
14/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen syrjäytyminen on riskinä. Kusenhaju tarttuu äkkiä kaikkiin pintoihin ja tekstiileihin. Sairasta touhua on jättää vessa vetämättä, vaikka keskustelu onkin hauskaa.

Vierailija
15/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pihalta lunta ämpäriin ja hetken päästä kaadat vedeksi sulaneen lumen pönttöön. Eikä maksa mitään.

Vierailija
16/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljen hampaidenpesuveden vessanpyttyyn. Onko se rikos?

Vierailija
17/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vettä saa aika monta vuotta säästää ennen kuin pytty menee tukkoon. Jos vuokralla asut, se vessanpytyn vaihtaminen uuteen ei ole sinun ongelmasi, vaikka ongelman aiheuttaisit omalla toiminnallasi.

Vierailija
18/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Siinä voi kirjaimellisesti mennä kusi päähän. Ja sitten vielä se 30 asteen helle.

Vierailija
19/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn aina töissä 3-5 kertaan päivässä paskalla ja siitä maksetaan.

Kävisit lääkärissä. Ei tuollainen ole normaalia.

Vierailija
20/41 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ei tarvita hampaiden harjaamisessa muuhun kuin hammasharjan kastamiseen ennen hammastahnan harjalle laittoa ja harjan huuhteluun, kun hampaat on harjattu sekä suupielien pesemiseen jos tahnaa on valunut suusta. Hammastahnaa ei huuhdella pois suusta vedellä vaan sylkäistään ylimääräiset lavuaariin ja loppu saa jäädä vaikuttamaan suuhun ja hampaisiin. Muistathan puhdistaa hammasvälit ennen hampaiden harjausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme