Miksi 60-80 luvulla oli niin suosittua antaa poikalapselle nimeksi MARKO!?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Virossakin Marko taitaa olla melko yleinen nimi.
Vai onko se siellä Markko? Ainakin rallikuski Markko Märtin on sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Marko oli sen aikakauden suosikkinimi. En tykännyt siitä nimestä, koska meidän luokassa oli Marko, joka kiusasi toisia. Itsekin jouduin hänen kiusaamisen kohteeksi.
Sulle ihan oikein.
t. Marko
Silloin ei vielä tiedetty, että pitää olla Mico. [miso]
Työväenluokka antoi nimeksi marko
Vierailija kirjoitti:
Nimet Marko ja Marco tulevat latinalaisesta nimestä Marcus. Se on peräisin antiikin roomalaisten sodanjumalan Marsin nimestä, jonka uskotaan liittyvän latinan sanaan mas, 'mies'.
Ei vasta kysymykseen eli poisto.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajafibat tulee aina näistä aloituksista joissa maalitetaan esim joku nimi. Todella lapsellista :(
Nyyh😢. Tuliko tädille itkuinen ja paha olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossakin Marko taitaa olla melko yleinen nimi.
Vai onko se siellä Markko? Ainakin rallikuski Markko Märtin on sieltä.
Molemmat ovat siellä käytössä.
Olen tuntenut yhden Markon, joka on syntynyt. 1950. Sillä oli italialainen isä.
Mun mielestä kiva nimi, edelleen.
Tunnen yhden Markon. 60-luvun lapsia. Ihan normaali ihminen on, käy töissä ja elättää perhettään. Ei ole mikään sukupuoleton eemi, joka päivittää joka päivä someensa kuvia itsestään ja pohtii identiteettiään.
Minulle Marko nauroi vielä Lukiossa siksi että isäni oli bussikuski ja hänen isänsä insinööri. Semmoisia kusipäitä.
Inno-Marso sisustaa kuravesiväreillä...
Urpon, Kalevin ja Pentin jälkeen Marko oli raikas tuulahdus modernista ajasta.
Noloa. Jotenkin muodin mukana menty vaan. Ihme ettei Marco.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marko oli sen aikakauden suosikkinimi. En tykännyt siitä nimestä, koska meidän luokassa oli Marko, joka kiusasi toisia. Itsekin jouduin hänen kiusaamisen kohteeksi.
Sulle ihan oikein.
t. Marko
Kuulostaa ihan Markolta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden Markon. 60-luvun lapsia. Ihan normaali ihminen on, käy töissä ja elättää perhettään. Ei ole mikään sukupuoleton eemi, joka päivittää joka päivä someensa kuvia itsestään ja pohtii identiteettiään.
Mitä tarkoittaa eemi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa eemi?
Sukupuoleton nimi
Vierailija kirjoitti:
Minulle Marko nauroi vielä Lukiossa siksi että isäni oli bussikuski ja hänen isänsä insinööri. Semmoisia kusipäitä.
Minun mieheni nimi on Marcus, mutta hän onkin DI.
Koulukiusaajafibat tulee aina näistä aloituksista joissa maalitetaan esim joku nimi. Todella lapsellista :(