Elintaso Suomessa romahtanut!
Ennen vanhaan riitti että perheessä mies kävi palkkatöissä. Äiti hoiti kodin ja lapset. Nyt molempien vanhempien pitää käydä töissä koska, tavallisen duunarin palkalla ei voi perhettä elättää.
Elintaso on romahtanut!
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
"Eduskunta hyväksyi potkulain."
Suksi nyt jo v!ttuun spämmäämästä samaa paskaa.
Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tavalliset työntekijät ovat köyhiä. Täällä pärjää jos osaa tehdä talousrikoksia ja muuta vilunkia, muuten ei pärjää.
Ja 60 ylänuolta tälle idiootimaiselle väitteelle! Kertoo kaiken palstan tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti läskejä vaan piisaa, eli ei vielä mene tarpeeksi huonosti.
Yleensä se lihottava, teollinen ja ultraprosessoitu ruoka on kaikista halvinta ruokaa.
Liha, kala, riista ja ilman kemikaaleja tuotetut kasvikset kalliita.
Kalaa saa kun kalastaa ja riistaa kun metsästää. Miksi et siis kalasta ja metsästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistohallitus on ehtinyt olla vallassa vasta vajaat kolme vuotta ja jälki on tällaista. Ai niin, Sannan vika edelleenkin. Pitäisiköhän kaikkien, jotka tyrivät töissään, hokea mutkusannaa?
Katsos kun 2023 Sanna romautti suomalaisten ostovoiman 15 vuotta taaksepäin. Sitä tässä on nyt kiritty kiinni.
Minun elämä oli vielä vuoden 2023 keväällä paljon parempaa kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tavalliset työntekijät ovat köyhiä. Täällä pärjää jos osaa tehdä talousrikoksia ja muuta vilunkia, muuten ei pärjää.
Ja 60 ylänuolta tälle idiootimaiselle väitteelle! Kertoo kaiken palstan tasosta.
Iikori 'mielipidevaikuttaa' nääs :D
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Ei tarvitse maksaa äitiyslomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Nykyiset nuoret eivät näe vilaustakaan siitä elintasosta mistä nykyiset eläkeläiset.
Paljon paremmasta elintasosta nauttivat kuin nykyiset eläkeläiset samassa iässä.
Ainakin omat jälkeläiset (30 vuoden molemmin puolin) elävät jo nyt paljon leveämmin, kuin me koskaan.
Ja palkat jokaisella jo heti alkuun paljon paremmat, kun meillä edes niillä kaikilla ikälisillä.
Kyllä ainakin meidän jälkikasvu elää ihan erilaista elämää, kuin me. Lomilla kulkevat ulkomailla ja muutenkin jatkuvasti viikonloppureissuja Lontooseen ja Roomaan jne.
Mutta oon kyllä onnellinen niiden puolesta. Ei ole samaa kituuttamista, kuin meillä aikoinaan.
Ei se vielä mitään. Kohta on tiet sellaisessa kunnossa ettei onnistu muuten kuin hevosella ajelu. Kuka kustantaa hepat?
Juuri oli juttu lehdessä. Suomalaisten kiinnostus maalla asumiseen ja omavaraisuuteen on kasvanut. Kohonneet elinkustannukset, korkea työttömyys ja matalat palkat ovat lisänneet kiinnostusta.
Jutussa myös ennustettiin että kaupungistuminen tulee seuraavina vuosina hidastumaan. Etelä-Suomen maaseutualueilla väkiluku on jo nyt viime vuosina alkanut kasvamaan.
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti läskejä vaan piisaa, eli ei vielä mene tarpeeksi huonosti.
Yleensä se lihottava, teollinen ja ultraprosessoitu ruoka on kaikista halvinta ruokaa.
Liha, kala, riista ja ilman kemikaaleja tuotetut kasvikset kalliita.
Minä köyhänä en ikinä osta valmisruokaa ja eineitä. Just nuo hampparit ym on kalliita. Itse tehty ruoka on aina paljon halvempaa ja terveellistä.
Ei todellakaan maksa perunat ja porkanat paljoa.
Lihan voi korvata soijarouheella. Pakastekalaa kyllä raaskii köyhäkin ostaa välillä .
Ne valmisruuat vasta kalliiksi tulee.
Ihan turha höpistä, että roskaruoka on halvinta. Ei ole, vaan kyllä se on itse tehty kotiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskahan tämmöinen kulta-aika on Suomessa ollut :D AP on idiootti :D
Meidän 6 henkinen perhe asui Espoossa 70-90 luvulla, vain isä töissä ja vain ammattikoulu käytynä ja oman alan työ, aina oli 1 tai 2 autoa ja lämmitetty autotalli ja äiti oli tosiaan kotiäitinä, ei työttömänä työnhakijana.
Omassa lapsuudessa ysärillä meidän 6-henkinen perheemme eli isän palkalla siihen asti, että minä (nuorin lapsi) olin 10 v. Silloin äiti meni pienipalkkaiseen osa-aikatyöhön. Kokoaikaisesti työssä oli vasta, kun olin lukion ekalla. Oli itse rakennettu okt Etelä-Suomessa, isällä ja äidillä kummallakin vain matala koulutus, äiti amis ja isällä pelkkä peruskoulu, kurssien myötä oli päässyt työpaikkaansa, josta vasta äskettäin jäi eläkkeelle. Lomamatkalla käytiin joka vuosi joko Lapissa tai Pohjoismaissa. Eteläänkin olisi varmaan menty, elleivät vanhempani inhoaisi hellettä.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttaa asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikka Purra
Mielestäni aika typerää syyttää yhtä henkilöä. Ei hän neuvottele tes neuvotteluissa palkoista. Hän ei myöskään voi suoraan vaikuttaa kuinka paljon töitä on tarjolla. Ei yksi ihminen voi vaikuttaa Suomessa diktaattorimaisesti asioihin.
Mieti jos olisit itse samassa asemassa, olisiko kivaa kuulla tuollaisia syytöksiä?
Olen pienviljelijäkodista. Meillä ei ollut sisävessaa eikä vesijohtoa kuin karjan suojassa. Ulkohuussissa oli pyyhittävä peppu sanomalehtipaperilla, josta siihen aikaan tuli mustetta pakaroihin. Koulumatka oli 4,5 km; kuljin sen joka päivä pyörällä tai potkukelkalla tahi hiihtäen. Meillä oli sähköt, ja luin paljon kirjoja. Oli myös hyvää ruokaa: perunoita, juureksia ja täysmaitoa lehmästä, voita, munia, lihaa ja kalaa. Äiti teki kaikki ruuat itse. Poimimme marjat metsästä. Oli hyvä tasokas ja ilmainen kansakoulu ja upea oppikoulu! Yliopistoaikana asuin 2 hengen huoneessa asuntolassa ja opiskelin opintolainalla. Elintaso oli ennen tosiaan hyvä. Ei valittamista! Ennen oli tasoa kaikessa. Oli hienoa Suomessa.
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset. Ja nuo koskevat myös yli 55-vuotiaita."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Toukokuussa tulee yleistuki. Osalla tuki vähenee."