Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia aikoja teidän koululaiset ovat yksin?

Vierailija
04.02.2026 |

Sain nyt työtarjouksen jossa on pakko käydä ainakin haastattelussa ettei tule karenssia 100 km päästä, työmatkoihin menisi 3 tuntia aamulla ja 2 illalla. Työaika 8 tuntia niin 13 tuntia yhteensä. 

Työ olisi kiinnostava mahdollisuus mutta olen yh eikä mahdollista hoitajaa lapselle. Hän on kyllä jo 11 v mutta mietin aamuja kun pitöisi lähteä 4.45 kotoa ja olisin vasta 18 jälkeen takaisin että lapsi joutuu olemaan yksin aika paljon ja iltaisin menisi aikaa kotitöihin jne ja pitäisi nukkumaan mennä jo klo 21. 

Miten teillä muilla yksinhuoltajilla lapset ovat itsekseen, ja onko teillä aikaa viettää lapsen kanssa aikaa ja auttaa läksyissä jne? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti muuttamista lähemmäs työpaikkaa. Lapselle harrastus,niin ei tartte olla yksin. Ilmeisesti kuljet julkisilla työmatkat. Mieti auton ostoa,jos työmatka ajat lyhenee.

Vierailija
2/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuollaista jaksaisi edes ilman sitä lasta. 

Olet tuollaisen päivän jälkeen aina aivan poikki etkä jaksa kotona kuin kiireisimmät hommat hoitaa. Lapsen kanssa et jaksa olla. 

Siis hetkellisesti tuo menee, mutta varmaankin tarkoitus olisi olla tuossa työssä pidempään. 

Tosin: nuorena sitä jaksaa paremmin. Olin 27-vuotiaana yhdellä kurssilla, jonne menin Turusta Espooseen. Ei ollut vielä lapsia. Kurssi kesti muutaman kuukauden ja hyvin jaksoi. Bussilla kuljin. 

Mutta nyt on ikää sen verran ja mulla on perhe, että en ikipäivänä jaksaisi. 

Mun tuttava kävi junalla töissä Tampereelta Helsingissä. On käynyt monta vuotta, en tiedä nykytilannetta, kun tuli ero ja muutti kauas. Sen 

lapset oli kouluikäisiä alussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ajokorttia eikä olisi autoon varaa ( tuossa työssä nettopalkka olisi 1900 e kk). Vuokra 920 e kk. Muuttaminen ei onnistu lapsella erityisluokka täällä nykyisellä paikkakunnalla. Tuossa olisi kyseessä 6 kk sijaisuus. Mietin sitä kun työvuorot vaihtelevat niin välillä olisin kotona klo 19 tai 20 ja lähtenyt aamulla klo 6. En käytännössä ehtisi auttaa lasta läksyissä ollenkaan. 

Vierailija
4/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella paikkakunnalla lapselle ei ole erityisluokkaa? Sielläkö ei ole erityislapsia? Käyt siellä haastattelussa ja sössit sen. Kuka jaksaa 6-20 päiviä?. Ei tartte edes olla yh,niin ei jaksa. Muistan jostain -90 luvulta kun kaveri muutti vuodeksi äitinsä kanssa kauas,koska äitinsä sai vuodeksi töitä sieltä. Sit tulivat takas. Oli siis yhden lukuvuoden siellä koulussa. Ennen oli ennen,nykyään sit näköjään ei enää muuteta töiden perässä.

Vierailija
5/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella paikkakunnalla lapselle ei ole erityisluokkaa? Sielläkö ei ole erityislapsia? Käyt siellä haastattelussa ja sössit sen. Kuka jaksaa 6-20 päiviä?. Ei tartte edes olla yh,niin ei jaksa. Muistan jostain -90 luvulta kun kaveri muutti vuodeksi äitinsä kanssa kauas,koska äitinsä sai vuodeksi töitä sieltä. Sit tulivat takas. Oli siis yhden lukuvuoden siellä koulussa. Ennen oli ennen,nykyään sit näköjään ei enää muuteta töiden perässä.

Se voisi olla mahdollista mutta muutto maksaa n 1000 e ja päällekkäiset asunnon vuokrat ainakin kuukaudelta yleensä n 1000 e. Juuri muutin vuosi sitten ja muuttoon meni 700 e saman kaupungin sisällä kun piti palkata muuttofirma ( hissitön talo 3 krs).

Ihan vuosittain ei ole varaa muuttaa.

Saiko koulukaverisi asunnon heti samalta paikkakunnalta mihin palasivat? 

Vierailija
6/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tietää tuollaisesta, tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
7/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin tietää tuollaisesta, tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Minä sain työtarjouksen te toimistolta jotka tietävät minun olevan 11 v lapsen yh.... ihan virkamiehiä ovat eivätkä ajattele kuten sinä. Aina ei voi elää lapsen aikataulujen mukaan. 

Vierailija
8/8 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sama provoilija kuin tässä ketjussa:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6377389/tyomatka-julkisilla-2-tuntia-yh…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi