Tissilakko! auttakaa!
tyttöni 5,5kk oli hoidossa viime yön mummolassa ja sai siellä pulloa ja ilta ja aamupuuron...kotona siis ollaan imetyksellä vain iltapuuro menee..nyt kun päivällä haettiin hänet niin ei huolinut tissiä enää..vioko muka näin nopeesti tottua pulloon? on selvästi nälkäinen ja väysnytkin alkaa olla ja kun tarjoon tissiä niin ei edes katso minua päin vaan kääntää väkisin päätä pois... annoin nyt iltapuuron mutta rupeenko nyt antamaan pulloa ? jos annan pullosta niinkuin pakko on antaa jos ei ota tissiä niin sitten taas vaan tottuu enempi pulloon... en tajua nyt tätä... yritän aina välillä tarjota rintaa mutta ei vaan ota...vaikka selvästi haluis syödä tms. rinnat mulla ihan täynnä ja kohta repeää, pumppaamisella en saa mitään juurikaan tulosta...
kumpa ottas ees tissin suuhun et hokais et sielt tulee maitoa mutku ei ees katso tissiin päin..
on joskus ennenkin saanut pullosta mutta ei nyt ikinä hyljännyt rintaa..aina ollu tissi hirmu=)
mitä ihmettä teen? eihä näin voi imetysloppua...auttaakaa nyt joku jotain vinkkiä...
kiitos etukäteen
Kommentit (3)
Kannattaa kokeilla huomenna heti peiton alla lekottelua, vauva vaippasilleen, paljon ihokontaktia ja älä tyrkytä vauvalle rintaa vaan tarjoa kun vauva itse on halukas.
Minulla on reilu 9kk tissittelijä, joka on myös lakkoillut, viimeksi kk sitten. Tuolla sängyssä pötköttelyllä oon selvinnyt.
Ja kannattaa myös muistaa, että väkisin ei kannata vauvaa yrittää imettää vaikka ite mieli tekis, tiedän sen hädän kyllä. Pitää vaan odotella, että vauva ite alkaa taas kiinnostua rinnasta.
Lisätietoja saat imetystukilistalta, sieltä löytyy maitolaiturin keskustelupalsta.
Sitä ennen ku saat vauvan taas juomaan tissistä, en kyllä sinuna antaisi pullosta maitoa vaan mieluummin mukista hörppyyttämällä.
Voimia ja jaksamista! Toivotaan että menee pian lakko ohi.
Taitaa tulla vähän myöhään tämä vastaus mutta jos rinnat on täynnä ja pumppaaminen ei auta niin ootko yrittänyt lypsää maitoa käsin? Mulla ei oo rintapumppu ikinä toiminut, on rinnat sitten täydet tai vähän tyhjemmät. Paljon helpompi ja nopeempi keino ainakin mulle on lypsy käsin. Jos rinnat on täynnä niin ei tarvi kun puristaa rintaa niin maito jo suihkuaa... Sitten voi vauvankin olla helpompi syödä vähän tyhjemmästä rinnasta. Ja omakin olo helpottuu.
Ei ole kokemusta noin vanhan vauvan kieltäytymisestä
mutta aiemmin oma vauvani kieltäytyi välillä rinnasta.
Huoli kyllä pullon. Silloinkin hän kuitenkin söi aina yöllä hyvin
joten toivoa on että tänä yönä vauvasi syö rinnasta taas,
ja ehkä sitten jatkaa aamullakin?
Tuskallista olla täysien rintojen kanssa mutta älä kuitenkaan
yritä pakottaa vauvaa rinnalle, ei sekään varmasti auta. Ainakin pienemmällä vauvalla saattaa auttaa se että ollaan ihotusten
lähekkäin äidin kanssa ja sitten unenpöpperössä vauva saattaa
' vahingossakin' syödä taas tissiä. En tiedä oliko tästä mitään
apua mutta toivotan teille parempaa yötä ja huomista!
t. Sirita