Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Turkuun?

Vierailija
01.02.2026 |

Olen asunut koko ikäni (yli 40 vuotta) stadissa ja edessä muutto Turkuun. Pelottaa miten kotiudun sinne vai kotiudunko ollenkaan. Olen uuden parisuhteeni myötä vuoden verran tutustunut Turkuun (pääasiassa keskusta) ja tykkään kyllä kaupungista. Mutta pelottaa silti.

Iso muutos muuttaa "isosta" Helsingistä ( jota rakastan) "pieneen" Turkuun (josta pidän).  Kokemusta kenellekään samasta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsuus takaisin mulle, Turkuun tahdo en!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hyvä alue ja meri. Naantali on lähellä ja muuta vaihtoehtoa?

Vierailija
4/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lohduttavalta nämä vastaukset. Miten niin ei löydä ystäviä? Olen sosiaalinen ja ystävystyn nopeasti esim. töissä tai harrastusten parissa. Ystäviä minulla on paljon ja tietenkin tapaan heitä sitten Turussa ja Helsingissä. Mitä tarkoitat slummialueella? Rumia alueita ja rakennuksia on kyllä myös Helsinki täynnä jos sitä tarkoitit.

Vierailija
5/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se Turku nyt sentään niin pieni ole.

Vierailija
6/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuust turuust

Vierailija
7/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole kaupungissa, vaan ihmisissä. 

Vierailija
8/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen piirejä tarkoitat, en ymmärrä, joitain julkisuuden henkiloitä vai vaikutusvaltaisia ihmisiä? En täällä stadissakaan kuulu mihinkään "piireihin" ja ystäviä ja kavereita on paljon.

Vierailija
9/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta lohduttavalta nämä vastaukset. Miten niin ei löydä ystäviä? Olen sosiaalinen ja ystävystyn nopeasti esim. töissä tai harrastusten parissa. Ystäviä minulla on paljon ja tietenkin tapaan heitä sitten Turussa ja Helsingissä. Mitä tarkoitat slummialueella? Rumia alueita ja rakennuksia on kyllä myös Helsinki täynnä jos sitä tarkoitit.

Sullahan on ne samat kaverit siellä Facebookissa, Tiktokissa ja vastaavissa edelleen.

Osaat varmaan myös matkustella edestakaisin.

Ole ystävällinen työkavereillisesi ja harrasta jotain. Kavereita löytyy.

Vierailija
10/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 34v Turussa. Kyllästyin ja muutin pienempään paikkaan.

Vierailija
11/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne! <3 

Yli 20 vuotta asunut täällä, ei koskaan ole ollut ongelmaa saada uusia kavereita. Turkulaiset on lupposaa ja itseironista porukkaa. Ruotsiin saat tottua, sitä ei kuule Helsingissä yhtään niin paljon kuin täällä. Mutta se on vain mukavaa. Kaikki on halvempaa, myös kalliit paikat. Turisteja on kesäisin paljon, opiskelijat korostuvat kun on pienempi kaupunki kuin Helsinki.

Tänne mahtuu!

Vierailija
12/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Dynkkyyn

Vierailija
13/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Turkuun! Täällä on kulttuuria, harrastusmahdollisuuksia, luonto ja saaristo lähellä. Niin, ja pal halvempaa kuin stadissa. Kyllä tänne sopeutuu.

Vierailija
14/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset on tosi kivoja ihmisiä. Hanki heti alkuun joku harrastus, niin tutustut ihmisiin nopeasti.

Vierailija
15/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oikotien turkulaisen sydämeen, voi opetella seuraavat keskusteluaiheet: 

- Kyllä se Logomon silta oli kallis! Ja miten se voi nyt olla muka rautatieasema?

- Voi että niitä kauppatorin kivetyksiä... 

- On se joki vaan niin kaunis, värissä tosin olisi vähän toivomisen varaa

- Niin sitä sitten siihen fölin uudistukseenkin tottui, vaikka olihan se aika sekavaa kuulemma aluksi

- Mitähän mahtaa uudesta konserttitalosta tulla? Täytyykin käydä kuuntelemassa jotakin

- (kesällä) Joko olet nähnyt Michael Monroen pyöräilemässä tällä viikolla?

Vierailija
16/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. 

Oli jotenkin huojentavaa jakaa tänne omaa pohdintaa.

Aika näyttää miten Turkuun sopeudun ja pääseehän sieltä pois jos alkaa liikaa ahdistaa. 

Ihanaa helmikuuta (:

Vierailija
17/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä! Ite haluaisin kans Turkuun, tympii kun aina asunut Tampereen seudulla.

Vierailija
18/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kuka menninkäistalkkari?

Vierailija
19/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on ihana ja kaunis kaupunki! Tyttäreni muutti sinne syksyllä opiskelemaan ja muutaman kerran on tullut käytyä luonaan. Kaikki, joiden kanssa olen jutellut, ovat olleet oikein ystävällisiä ja mukavia. Ainoa, mikä vähän arveluttaa, on se murre, mutta siihenkin kuulemma tottuu.. 

Vierailija
20/25 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen kaupunki. Sielläkin saa ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi