Muutto Turkuun?
Olen asunut koko ikäni (yli 40 vuotta) stadissa ja edessä muutto Turkuun. Pelottaa miten kotiudun sinne vai kotiudunko ollenkaan. Olen uuden parisuhteeni myötä vuoden verran tutustunut Turkuun (pääasiassa keskusta) ja tykkään kyllä kaupungista. Mutta pelottaa silti.
Iso muutos muuttaa "isosta" Helsingistä ( jota rakastan) "pieneen" Turkuun (josta pidän). Kokemusta kenellekään samasta?
Kommentit (25)
Anna lapsuus takaisin mulle, Turkuun tahdo en!
Ota hyvä alue ja meri. Naantali on lähellä ja muuta vaihtoehtoa?
Ei kuulosta lohduttavalta nämä vastaukset. Miten niin ei löydä ystäviä? Olen sosiaalinen ja ystävystyn nopeasti esim. töissä tai harrastusten parissa. Ystäviä minulla on paljon ja tietenkin tapaan heitä sitten Turussa ja Helsingissä. Mitä tarkoitat slummialueella? Rumia alueita ja rakennuksia on kyllä myös Helsinki täynnä jos sitä tarkoitit.
No ei se Turku nyt sentään niin pieni ole.
Vika ei ole kaupungissa, vaan ihmisissä.
Mitä ihmeen piirejä tarkoitat, en ymmärrä, joitain julkisuuden henkiloitä vai vaikutusvaltaisia ihmisiä? En täällä stadissakaan kuulu mihinkään "piireihin" ja ystäviä ja kavereita on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta lohduttavalta nämä vastaukset. Miten niin ei löydä ystäviä? Olen sosiaalinen ja ystävystyn nopeasti esim. töissä tai harrastusten parissa. Ystäviä minulla on paljon ja tietenkin tapaan heitä sitten Turussa ja Helsingissä. Mitä tarkoitat slummialueella? Rumia alueita ja rakennuksia on kyllä myös Helsinki täynnä jos sitä tarkoitit.
Sullahan on ne samat kaverit siellä Facebookissa, Tiktokissa ja vastaavissa edelleen.
Osaat varmaan myös matkustella edestakaisin.
Ole ystävällinen työkavereillisesi ja harrasta jotain. Kavereita löytyy.
Asuin 34v Turussa. Kyllästyin ja muutin pienempään paikkaan.
Tervetuloa tänne! <3
Yli 20 vuotta asunut täällä, ei koskaan ole ollut ongelmaa saada uusia kavereita. Turkulaiset on lupposaa ja itseironista porukkaa. Ruotsiin saat tottua, sitä ei kuule Helsingissä yhtään niin paljon kuin täällä. Mutta se on vain mukavaa. Kaikki on halvempaa, myös kalliit paikat. Turisteja on kesäisin paljon, opiskelijat korostuvat kun on pienempi kaupunki kuin Helsinki.
Tänne mahtuu!
Tervetuloa Turkuun! Täällä on kulttuuria, harrastusmahdollisuuksia, luonto ja saaristo lähellä. Niin, ja pal halvempaa kuin stadissa. Kyllä tänne sopeutuu.
Turkulaiset on tosi kivoja ihmisiä. Hanki heti alkuun joku harrastus, niin tutustut ihmisiin nopeasti.
Jos haluaa oikotien turkulaisen sydämeen, voi opetella seuraavat keskusteluaiheet:
- Kyllä se Logomon silta oli kallis! Ja miten se voi nyt olla muka rautatieasema?
- Voi että niitä kauppatorin kivetyksiä...
- On se joki vaan niin kaunis, värissä tosin olisi vähän toivomisen varaa
- Niin sitä sitten siihen fölin uudistukseenkin tottui, vaikka olihan se aika sekavaa kuulemma aluksi
- Mitähän mahtaa uudesta konserttitalosta tulla? Täytyykin käydä kuuntelemassa jotakin
- (kesällä) Joko olet nähnyt Michael Monroen pyöräilemässä tällä viikolla?
Kiitos kaikille vastauksista.
Oli jotenkin huojentavaa jakaa tänne omaa pohdintaa.
Aika näyttää miten Turkuun sopeudun ja pääseehän sieltä pois jos alkaa liikaa ahdistaa.
Ihanaa helmikuuta (:
Paljon tsemppiä! Ite haluaisin kans Turkuun, tympii kun aina asunut Tampereen seudulla.
Turku on ihana ja kaunis kaupunki! Tyttäreni muutti sinne syksyllä opiskelemaan ja muutaman kerran on tullut käytyä luonaan. Kaikki, joiden kanssa olen jutellut, ovat olleet oikein ystävällisiä ja mukavia. Ainoa, mikä vähän arveluttaa, on se murre, mutta siihenkin kuulemma tottuu..
Ihan tavallinen kaupunki. Sielläkin saa ystäviä.
Up