Miksi se on muka varma Alzheimerin merkki jos panee silmälasit jääkaappiin
Minä olen lapsesta saakka ollut niin hajamielinen että saatan ajattelematta laittaa tavaroita vaikka minne. Minulla on tälläkin hetkellä kolmet sakset hukassa.
Kommentit (16)
Vaihdevuodet hataroittaa ajattelua ainakin mulla ja paljon on hukassa!
Voin keskittyä asioihin hyvinkin tiukasti, mutta en kaikkiin asioihin samalla kertaa.
Laitoin kerran huoneiston avaimet jääkaappiin.
Minä pidän silm
laseja aina jääkaapissa. Tiedän, mistä ne löutuu.
Siis missä näin väitetään? Ja niin, että ainoastaan tuo olisi sen merkki? Oletko nyt ottanut tämän irtonaisena esimerkkinä jostain juttukokonaisuudesta? Aloitus kuulostaa jotenkin äärimmäisen yksinkertaiselta.
Missä sanotaan, että olisi varma Alzheimerin merkki?
Se nyt voi kertoa ihan stressistäkin, liian hektisestä elämästä yms. Ei se aina pahinta tarkoita.
Dementoivien sairauksien määritelmän mukaan toimintakyky on heikentynyt aikaisemmalta paremmalta tasolta. Vaikea määritellä dementoitumista jo nuoresta saakka hajamielisillä ihmisillä.
On paljon muitakin muistisairauksia kuin Alzheimerintauti, ja se diagnosoidaan aivan muulla menetelmällä kuin tavaroitten katoamisella.
Kun sain erilliset tietokone/näyttöpäätelasit, niin aina ne toiset lasit, jotka eivät ole päässä, on hukassa... ikää reilu 40. Kai minullakin on joku muistisairaus.
Itse laitoin auton virta-avaimet jo 30 vuotta sitten jääkaappiin, sai sitä vähän aikaa etsiä. Eikä ole vieläkään muistin kanssa ongelmia.
Tämmöisissä kömmähdyksissä vika on monesti siinä että tekee monta asiaa yhtä aikaa.
Entä jos panee silmälasit...päässä (kun niissä niitä kameroita nykyäään), merkki jostain?
Alfa-Heimer
Olin kerran laittanut sakset mikroon
Minä laitoin kerran auton akun vahingossa sähköuuniin. Onneksi lämmöt olivat nollilla, muuten päivällisellä olisi ollut paistettua akkua muusin kera.
Varmat ensimerkit:
-laittaa ruokaa todella oudosti
-käsitiskaa huonosti/likaisia astioita kuivauskaapissa
-räävittömiä puheita sivistyneestä suusta
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet hataroittaa ajattelua ainakin mulla ja paljon on hukassa!
Voin keskittyä asioihin hyvinkin tiukasti, mutta en kaikkiin asioihin samalla kertaa.
Huomaan tämän vaihdevuosien vaikutuksen. Eilen hävitin kahvia täynnä olevan kahvikuppini, enkä löytänyt sitä mistään. Mulla on aamuisin tapana kahvia juodessa samalla tehdä kaikenlaisia pikkujuttuja; järjestää keittiötä, laittaa pyykki pyörimään yms. Tämän yhteydessä olin sitten laskenut kahvikupin ajatuksissani käsistäni enkä hetken kuluttua löytänyt sitä. Vähän aikaa etsittyäni piti nöyrtyä ja kaivaa uusi kahvimuki kaapista ja kaataa uusi kupillinen. Kyllä se alkuperäinenkin kuppi sitten löytyi.
Jep, jollei Apple watchin kautta voisi laittaa puhelinta hälyttämään, puhelin olisi mulla usein hukassa loppupäivän.