Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on muka varma Alzheimerin merkki jos panee silmälasit jääkaappiin

Vierailija
01.02.2026 |

Minä olen lapsesta saakka ollut niin  hajamielinen että saatan ajattelematta laittaa tavaroita vaikka minne. Minulla on tälläkin hetkellä kolmet sakset hukassa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jollei Apple watchin kautta voisi laittaa puhelinta hälyttämään, puhelin olisi mulla usein hukassa loppupäivän. 

Vierailija
2/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet hataroittaa ajattelua ainakin mulla ja paljon on hukassa! 

Voin keskittyä asioihin hyvinkin tiukasti, mutta en kaikkiin asioihin samalla kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran huoneiston avaimet jääkaappiin. 

Vierailija
4/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän silm

laseja aina jääkaapissa.  Tiedän, mistä ne löutuu.

Vierailija
5/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä näin väitetään? Ja niin, että ainoastaan tuo olisi sen merkki? Oletko nyt ottanut tämän irtonaisena esimerkkinä jostain juttukokonaisuudesta? Aloitus kuulostaa jotenkin äärimmäisen yksinkertaiselta.

Vierailija
6/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanotaan,  että olisi varma Alzheimerin merkki?

Vierailija
7/16 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt voi kertoa ihan stressistäkin, liian hektisestä elämästä yms. Ei se aina pahinta tarkoita.

Vierailija
8/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementoivien sairauksien määritelmän mukaan toimintakyky on heikentynyt aikaisemmalta paremmalta tasolta. Vaikea määritellä dementoitumista jo nuoresta saakka hajamielisillä ihmisillä.

On paljon muitakin muistisairauksia kuin Alzheimerintauti, ja se diagnosoidaan aivan muulla menetelmällä kuin tavaroitten katoamisella.

Vierailija
9/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain erilliset tietokone/näyttöpäätelasit, niin aina ne toiset lasit, jotka eivät ole päässä, on hukassa... ikää reilu 40. Kai minullakin on joku muistisairaus.

Vierailija
10/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin auton virta-avaimet jo 30 vuotta sitten jääkaappiin, sai sitä vähän aikaa etsiä. Eikä ole vieläkään muistin kanssa ongelmia.

Tämmöisissä kömmähdyksissä vika on monesti siinä että tekee monta asiaa yhtä aikaa.

Vierailija
11/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos panee silmälasit...päässä (kun niissä niitä kameroita nykyäään), merkki jostain?

Alfa-Heimer

Vierailija
12/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housussas on!

Vierailija
13/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran laittanut sakset mikroon

Vierailija
14/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin kerran auton akun vahingossa sähköuuniin. Onneksi lämmöt olivat nollilla, muuten päivällisellä olisi ollut paistettua akkua muusin kera.

Vierailija
15/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat ensimerkit:

-laittaa ruokaa todella oudosti

-käsitiskaa huonosti/likaisia astioita kuivauskaapissa

-räävittömiä puheita sivistyneestä suusta

Vierailija
16/16 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet hataroittaa ajattelua ainakin mulla ja paljon on hukassa! 

Voin keskittyä asioihin hyvinkin tiukasti, mutta en kaikkiin asioihin samalla kertaa.

Huomaan tämän vaihdevuosien vaikutuksen. Eilen hävitin kahvia täynnä olevan kahvikuppini, enkä löytänyt sitä mistään. Mulla on aamuisin tapana kahvia juodessa samalla tehdä kaikenlaisia pikkujuttuja; järjestää keittiötä, laittaa pyykki pyörimään yms. Tämän yhteydessä olin sitten laskenut kahvikupin ajatuksissani käsistäni enkä hetken kuluttua löytänyt sitä. Vähän aikaa etsittyäni piti nöyrtyä ja kaivaa uusi kahvimuki kaapista ja kaataa uusi kupillinen. Kyllä se alkuperäinenkin kuppi sitten löytyi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän