En uskonut tämän päivän koittavan ikinä
Nyt se on kuitenkin lähellä. Lainat maksettu eikä enää ikinä rahahuolia. Hitto kun oon kiitollinen 🙏
Kommentit (7)
Onnea velattomuudesta! Itsekin olen ollut velatin jo vuosia mutta ei se kyllä rahahuolia poistanut. Viime aikoina olen alkanut pelätä tosissaan työttömäksi jäämistä, kun olen tajunnut kuinka yksin tämä yhteiskunta sillä hetkellä minut jättäisi. Ei se velaton asunto muuttotappiokunnassa kauheasti siinä tilanteessa lämmittäisi.
Maksoin lainan jo 10 vuotta sitten koska kävi tuuri lotossa ja voitin 273000 euroa. Asuntolainaa oli 60000 euroa.
Tuuri kävin ja ei elämä silti helppoa ole ollut eikä halpaa. Säästää pitää kuitenkin aina koska ei parisataa tuhatta riitä loppuelämäksi.
Ostin ensiasuntoni 25-vuotiaana ja ajattelin olevani velaton 40-vuotiaana. Vaan niin ostin kalliimman 33-vuotiaana ja jälleen 37-vuotiaana. Uskoin sitten olevani velaton 52-vuotiaana. Kunnes jo 44-vuotiaana olin jälleen lakki kourassa pankissa pyytämässä sijoituslainaa, mitä piti maksella 59-vuotiaaksi. Se kuitenkin loppui jo 52-vuotiaana.
Täytän tänä vuona 55 ja jälleen ajatuksissa pyörii velkavivulla sijoittaminen. Vielä ehtisi vuosikymmenen lainan ottaa ennen eläkepäivien alkamista.
👍