Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tehdä pelti-lihapiirakkaa. Muistatteko sen lapsuudesta?

Vierailija
27.01.2026 |

Mikä olisi hyvä pelti-lihapiirakan resepti? Se ihana, rasvainen rusahdus, riisi ja jauheliha hajoaa suuhun. Aah.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on. Joskus syön sitä lihaliemen kera.nam

Vierailija
2/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan. Kirjoita Googleen peltilihapiirakka ja valitse sieltä. Kaikki ne on käytännössä samanlaisia reseptejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä muuten myy jotkut Citymarketit nimellä vanhanajan lihapiirakka. Saa myös samaista kaalipiirakkana  tai lohitäytteellä. 

Vierailija
4/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli. Haaveilen että saisin joskus tehtyä itsekin. Googlaa Kotikokki reseptit . Siellä ei oo mitään high life meininkiä vaan ihan tavis osastoa. 

Vierailija
5/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokki, Levylihapiirakka. Itse laitan 400g porsaan jauhelihaa ja 2 keitettyä kananmunaa plus muutkin ohjeessa mainitut.

Vierailija
6/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä muuten myy jotkut Citymarketit nimellä vanhanajan lihapiirakka. Saa myös samaista kaalipiirakkana  tai lohitäytteellä. 

Oho, erinomainen tieto. Enpä ole törmännyt omissa Cittareissa. Kiitos tiedosta! -AP

Vierailija
7/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin muistan, sitä syödään yhä parin kk:n välein

Vierailija
8/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt. Minun lapsuuden lihapiirakkamuisto on Partasen piirakat torilla

Vierailija
9/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lehtitaikinasta äskettäin. Kyllä maistui muillekin. Joku lapsistani aikoo tehdä sitä myös tupareihinsa :)

Vierailija
10/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikokki, Levylihapiirakka. Itse laitan 400g porsaan jauhelihaa ja 2 keitettyä kananmunaa plus muutkin ohjeessa mainitut.

Moness ohjeessa on noita keitettyjä kananmunia, mut mun mielestä se on ihan turhaa siellä.

Vierailija
11/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein lehtitaikinasta äskettäin. Kyllä maistui muillekin. Joku lapsistani aikoo tehdä sitä myös tupareihinsa :)

Joku lapsistasi? Eli tiedät että yksi aikoo, mutta et tiedä kuka heistä? Erikoinen yhtälö.

Vierailija
12/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko tiedon mustapukuiselta mieheltä vaiko mieheltä punaisessa tuulipuvussa? :)

Vierailija
13/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moness ohjeessa on noita keitettyjä kananmunia, mut mun mielestä se on ihan turhaa siellä.

Kananmuna on ravintoarvoiltaan merkittävä, siksikin sillä on paikkansa lihapiirakassa.

Vierailija
14/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.meillakotona.fi/reseptit/peltilihapiirakka Rahkavoitaikinasta tulee hyvä. Toki työläämpi tehdä kuin valmistaikinasta, mutta on vaivan arvoinen!

Vierailija
16/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmuna on ravintoarvoiltaan merkittävä, siksikin sillä on paikkansa lihapiirakassa.

Juuh, voitaikinaleivonnaisessa onkin äärimmäisen tärkeää että on hyvää protskua.

Vierailija
17/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.meillakotona.fi/reseptit/peltilihapiirakka Rahkavoitaikinasta tulee hyvä. Toki työläämpi tehdä kuin valmistaikinasta, mutta on vaivan arvoinen!

Ei tule. Valmistaikina ajaa ihan saman asian. 

Vierailija
18/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi muistan.  Eräs sukulaistäti  osasi tehdä ihanaa lihapiirakkaa 70 luvulla! Sitä odotti aina kyläreissulla.

Vierailija
19/19 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen ihan tällein aikuisuudestakin, monta kertaa tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi