Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Bumbo-tuolista?

28.04.2007 |

[color=crimson]Onko minkälaisia kokemuksia? Minkä ikäiselle olette alkaneet käyttämään??

Meillä 3kk 1 vk ikäinen pikkuneiti ja hän ei viihdy sitten yhtään jos ei näe ympärilleen. Päätä osaa kannatella todella jämäkästi, on ollut syntymästään saakka tosi jämerä. Luulisin että voisi Bumbossa jo istua.

Jos jollakin lojuu tarpeettomana nurkassa, voisin harkita ostoa. Mailia voi laittaa os: sinda75@netti.fi

Plussaa vielä jos olisi Oulun seudulta....mutta voin kyllä postiennakollakin ostaa...

Sinda

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia Bumbo-tuolista, mutta muuan fysioterapeutti suositteli jättämään Bumbo-tuolit suosiolla kauppaan. En muista tarkkaan perusteluja, mutta pointti oli suurinpiirtein se, että Bumbo-tuolissa istutetut vauvat tulevat sitten jossain vaiheessa fysioterapeuttien " hoidettaviksi" .

Vierailija
2/10 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä fysioterapeutin kommentti on ihan samanlainen varmasti koskien sitteriä tai ihan mitä muuta tahansa " istuinta" , missä lasta pidetään.

Tämä on niin perhekohtainen juttu, että istutetaanko lasta siinä koko ajan, vaiko vain välillä. Jos lasta pidetään myös lattialla ja hänen kanssaan ollaan muutenkin, niin ei varmasti ole haittaa, vaikka välillä tässä " istuukin" .

Itsellä ei kokemusta, mutta käsittääkseni Sindan vauvan ikäistä voi siinä jo istuttaa ihan hyvin.

Eli minun mielestäni tämän voi hankkia siinä missä sitterinkin..

-äitiliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hankittiin bumbo kun poika oli n. neljä kuukautta. Ei aluksi oikein näyttänyt osaavan siinä istua tukevasti ja pidettiin vain pieniä hetkiä..

Mutta yksi asia missä bumbo on ollut aivan verraton on suihkussa käynti. Meillä bumbo vaihtui nopeasti suihkutuoliksi ja vieläkin, kun poika on kohta 11kk, niin tykkää istua siinä kun suihkussa ollaan..

Vierailija
4/10 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varoittaisin vaan kaikkia olemaan valppaana, kun lapsi istuu Bumbossa. Meidän poika nimittäin kampesi itsensä ihan yllättäen ulos siitä 5kk ikäisenä, vaikka ei ollenkaan kuviteltu, että se voisi olla mahdollista, kun ohjeessa luki, että vasta isompi lapsi voi päästä siitä itse pois. Varmaankin se johtui siitä, että poika oli silloin vielä niin hoikka, että mahtui jotenkin venkuilemaan itsensä siitä ulos. Meinasi tippua päälleen alas, mutta onneksi saatiin koppi. Ja hyvin nolona täytyy myöntää, että poika istui silloin syömässä Bumbossa pöydällä, mitä ei tietenkään saisi ikinä tehdä!

Meilläkin Bumboa on käytetty suihkun ja saunan yhteydessä ja esim. vauvauinnissa. Vauvajumpassa se oli näppärä, kun lapsen sai tuoliin hetkeksi istumaan, kun kävin itse suihkussa. Bumbo on ihan kevyt, joten otin sen mukaan, vaikka kuljin bussilla matkan edes takaisin. Nyt kun poika jo konttaa ja nousee itse ylös jne. on Bumbosta poistuminen taas onnistunut siltä sen verran näppärästi, että laitettiin tuoli telakalle odottamaan seuraavaa käyttäjää tai sitä hetkeä, kun lapsi oppii tulemaan siitä jotenkin hallitusti pois eikä enää kopsahda naama edellä lattiaan.

-Q- ja poika 8,5kk

Vierailija
5/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut bumbo käytöss siitä asti, ku poika oli 4kk(nyt 7kk). Olen kuullut myös huhua fys.terapeuttien kommenteista ja uskallan jättää ne täysin omaan arvoonsa. Eihän kenenkään pidä istuttaa vauvaa pitkiä aikoja missään. Onhan lapsi sylissäkin välillä miten sattuu, eikä ergonomisesti oikeasta asennosta ole tietoakaan. Bumbo on ollut meillä aivan ehdoton vauva uinnissa. Se voi kastua ja se on kevyt kuljettaa mukana. Myös se, että bumbo on matala on hyvä, koska siitä ei kovin korkealta voi silloin tipahtaa jos vaavin onnistuu sieltä itsensä kammetta ylös. Suosittelen lämpimästi!

Ai niin.....sillä on myös pitkä käyttöikä. Siskoni tyttö, joka on kohta 5 vuotias, mahtuu siihen ihan hyvin. Materiaali on sen verran joustavaa, että se antaa myöden, kun jalat saavat lisää elopainoa luitten ympärille.

Vierailija
6/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertta75:

Myös se, että bumbo on matala on hyvä, koska siitä ei kovin korkealta voi silloin tipahtaa jos vaavin onnistuu sieltä itsensä kammetta ylös.

Juu, lattiatasolla pudotus ei olekaan onneksi kovin korkea. Meilläkin lähinnä sen vuoksi laitettiin bumbo ainakin vähäksi ajaksi pois, kun muutenkin noita kolhuja tulee jatkuvasti, kun poika oppi seisomaan tukea vasten, mutta ei vielä osaa laskeutua hallitusti. Jos vaikka pari kuhmua tulis vähemmän...

Ja jos joku ihmettelee, että mitä mä täällä keskellä yötä yksinäni palstailen, niin voin kertoa, että yritän epätoivoisesti pakata muuttolaatikoita, ja samalla käyn aina välillä lukaisemassa jotain, kun alkaa ahdistaa tämä tavaranpaljous! ;)

-Q-

Vierailija
7/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bertta75:

Ai niin.....sillä on myös pitkä käyttöikä. Siskoni tyttö, joka on kohta 5 vuotias, mahtuu siihen ihan hyvin. Materiaali on sen verran joustavaa, että se antaa myöden, kun jalat saavat lisää elopainoa luitten ympärille.

Mitä ihmeen hyötyä bumbosta voi 5 vuotiaalle olla?! Muuta kuin että ilokseen siihen ahtautuu... En kyllä sanoisi, että bumbon käyttöikä on pitkä, oikeastaan olen kuullut vain päinvastaisia kokemuksia. Hoikempaa lasta ei pysty siinä pitämään, kun rytköttää laitoja vasten, sitten vasta onnistuu bumboilut paremmin, kun jo tuetta istuu. Ja sitten taas jo liikkumaan oppineilla on tuota ongelmaa, että sieltä tuiskahdellaan pää edellä lattiaan, kun kammetaan itseä bumbosta pois. Nämä ihan kuultuja kokemuksia, meillä ei bumboa ole eikä tule, juuri tuon lyhyen käyttöajan/hinnan takia.

Vierailija
8/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommille Bumbo voi toimia tuolinkorokkeena kotona ja esim. reissussa. Näin yltää ruokapöydälle syömään sellainen, joka ei tavalliselta tuolilta vielä yltäisi. Meillä sitä käytetään " syöttötuolina" nyt puolivuotiaalle, joka ei vielä istu eli tavallinen syöttötuoli ei vielä toimi. Bumbo pöydälle ja äiti saa istua tuolilla ja syöttää hyvässä asennossa vauvaa. Tämä on myös helpompi pestä aloittelevan ruokailijan jäljiltä kuin tavallinen sitteri. Meillä ainakin ruokaa tuppaa olemaan muuallakin syötön jälkeen kuin vauvan mahassa.

Vierailija
9/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on hirveästi puolesta ja vastaan juttuja. Itse suosittelisin istuttamaan lasta siinä vasta n. 6kk alkaen eli silloin kun lasta saa alkaa istuttamaan. Useamman lapsen äidille tämä on hyvä apuväline, kun ei riitä käsiä pitämään vauvaa eikä kaikkea toimintaa voi ajoitaa siihen, kun vauva nukkuu. Minä joudun pitkälti vastaamaan 3 alle kouluikäisen hoidosta yksin miehen ollessa töissä ja rakentamassa taloa.

Meillä Bumbo on käytössä ollut vasta 8kk alkaen lapsella, koska hän ei vielä istu itse, mutta ei pysy myöskään sitterissä eikä viihdy rattaissa pihalla, kun ollaan isompien kanssa ulkona. Ulkona ollessa on siinä istunut hiekkalaatikolla.

Samoin suihkussa käynnit helpottuneet, kun hän voi siinä istua isompia pestessä. Pitkiä aikoja ei istuteta ja muuten leikkii lattialla. Kyläily reissuilla ollut kätetevä matkasyöttötuoli.

Ei rasita selkää muotoilun ansiosta. Yksin ei saa jättää. Lapsi pystyy kampeamaan siitä itsensä pois vaikka istuinosa on syvä.

Meidän töissä fysioterapeutti ei sitä kieltänyt. Tuoli on monen maan kuluttajaviraston sekä lastenlääkärin ja ortopedien hyväksymä.

Omaa maalaisjärkeä saa toki käyttää. En usko, että vielä 3kk vanha siitä hyötyy, mutta isommasta lapsesta joka jo leikkii leluilla, siinä on varmasti hauska istua.

T: kolmen lapsen äiti ja lastensairaanhoitaja

10/10 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä voi hyvin alle 6kk jo istuttaa. Meillä lapsi istui itse tuetta n. 4kk ikäisenä ja 6kk konttasi vauhdilla menemään. Eli tuo 6kk on vaan suositus ja iän sijaan kannattaa seurata ihan vaan sen lapsen yksilöllistä kehitystä. Siinä vaiheessa kun lapsen selkä on kehittynyt riittävän vahvaksi, ettei ”rötkötä” itseään, niin voi ihan surutta antaa lapsen istua. Joskus lapsen kehitystä voi hidastaa sillä, että orjallisesti noudattaa suosituksia ja esim. väkisin makuuttaa lasta, joka haluaisi jo istua.