Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekis mieli vetää ranteet auki :(

Vierailija
28.04.2007 |

Mies kohtelee mua huonommin kuin tiskirättiä. On pettänyt mua useasti, pahoinpidellyt kerran. Olen arvoton ja mitätön. Haluaisin muuttaa lasten kanssa pois, mutta aina kun ajattelen miten selviäisin yksin, menen paniikkiin ja jään miehen luokse. Palkkani on olematon, minulla ei ole autoa jota tarvitsisin käydäkseni töissä, ei ole ystäviä, ei sukulaisia lähellä, ei mitään. Jos lähtisin, ei olisi edes lautasia joista tarjota lapsille ruokaa. Helpointa olis mennä kuumaan suihkuun terävän veitsen kanssa ja nukkua pois. Lasten takia en voi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sä tarviit apua pian. oletko jutellut tilanteestasi jollekin, esim neuvolassa. Kerro vaikak siellä, miten pahasti asiat todella ovat. Onko sulla yhtään ystävää? Mistä päin Suomea olet?

Vierailija
2/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele lapsiasi. He tarvitsevat sinua, eivät hienoa autoa tai design-lautasia.

Jos olet päätöksesi tehnyt, että et halua elää miehesi kanssa, niin ala ajatella uudella tavalla. Voit ajatella joka kerta, kun miehesi loukkaa sinua, että " en välitä mitä sanot, et voi satuttaa minua" . Hän ei voi määrätä mitä ajattelet, ajatuksissasi olet aina vapaa.

Samalla voisit alkaa pikkuhiljaa valmistautua itsenäiseen elämään. Mitä jos alkaisit etsiä työpaikkasi läheltä uutta asuntoa? Näin et tarvitsisi autoa. Tai sitten ostaisit jonkun halvan auton.

Eivät lapsesi välitä, onko uudessa asunnossasi hienoa, vaan heille tärkeintä on se, että heillä on hyvä olla. Ja kun sinulla on parempi olla, on myös heillä parempi olla. Taloutta voit rakentaa pikku hiljaa. Kirpputorilta ja halpakaupoista saa ihan kelvollisia taloustarvikkeita. Uusi elämä pitää rakentaa pikku hiljaa pala kerrallaan. Lupaan, että kun aloitat tämän tien, on jokainen viikko aina hieman edellistä helpompi.

Tueksi tiellesi voisit hakea ammattiapua. Yksin sinun ei tarvitse olla oman pahan olosi kanssa. Mitä jos kävisit juttelemassa vaikkapa mielenterveystoimistossa tuosta halustasi kuolla? Tai alkuun päästäksesi vaikkapa ihan vain terveyskeskuksessa. Toivon, että löytäisit apua.

Iso hali sinulle näin netin välityksellä. Muista, että sinä olet ihana ja tärkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista pienin ongelma tapauksessasi, vaikka ymmärrän että se saattaa sua huolestuttaa. pahinta on se, että joudut kokemaan arvottomuutta ja pahoinpitelyä sekä pettämistä. Kyllä minäkin kokisin kaikkia noita tunteita kuin sinä tuossa tilanteessa. Sun on ehdottomasti päästävä irti tuollaisesta miehestä jo lastenkin takia. Pyykä apua vaikka neuvolasta. Toimi vaikka viimeisillä voimillasi. Itsemurha ei ole ratkaisu.

Rukoilen puolestasi, olen uskovainen ihminen.

Voisin kirjoitella kanssasi, jos annat sp-osoitteesi ja tarvitset tukea.

Vierailija
4/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen rinnalla , että sinulla on oma koti ja rauha. Pikkuhiljaa asiat järjestyvät, alussa tulette toimeen vähemmälläkin. Sinulla on varmasti jotain läheisiä jotka voisivat mielellään antaa sinulle ihan konkreettista apua omaan kotiisi. Jos ei ole, voisit käydä aluksi vaikka kirppareilta tai vastaavista hakemassa perusjuttuja.

Minä tiedän mistä puhun, päivääkään en ole katunut,. Se on onnea ja elämänmakua kun huumorilla lasten kanssa selvitty vaikeistakin ajoista. Ja taloudellisesti oltu tosi! tiukilla.

Rohkeutta sinulle ottaa vain se ensimmäinen askel.

Älä mieti, asiaa kokonaisuudessaan, se saattaa alkaa tuntua liian vaikealta ja kaaottiselta ja on helpompi vain jäädä.

Vierailija
5/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lähtevät asiat rullaamaan, et ole sitten enää yksin!

Miksi rankaisisit itseäsi siitä että mies on paska? Uskomatonta.

Vierailija
6/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos osaa vetää tarpeeksi syvältä ja oikein päin, mitä maallikot ei ikävä kyllä osaa...

Vierailija
7/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse kun marssia sosiaalitoimeen ja kertoa päivystävälle tilanne, he järjestävät kaiken, ne lautasetkin...

Vierailija
8/8 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olis yksi erus sänky ym.. joten pakkaahan laukkusi nainen ja lähde litomaan, suomessa pärjää kyllä vaikka olis kuin köyhä.