Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mielialan vaihteluihin?

27.01.2026 |

Multa poistettiin kierukka lähes vuosi sitten koska meillä on miehen kanssa haaveissa yhteinen lapsi. Oon nyt 36 vuotias ja mulla on jo 2 lasta ennestään. Ekaa yritettiin eksän kanssa 11kk ja toinen sai alkunsa heti kun ehkäisy jätettiin pois. 

Joka tapauksessa kierukan poiston jälkeen pääsin tutustumaan pms oireisiin joiden kanssa kyllä pärjäsin ihan ok tähän asti, mutta tässä kuussa ne on menny ihan mahdottomaksi! Menkkojen pitäis alkaa torstaina ja toissapäivänä alko ärsyyntyminen, alakuloisuus ja itkuherkkyys. Oon onneks tällä hetkellä lomalla, koska en tiedä miten selviäisin töissä. Oon niin tajuttoman väsyny etten saa mitään aikaan ja itken vähän väliä ilman syytä. Loukkaannun pienestäkin vinosta sanasta, vaikka järjellä ymmärrän ettei oo syytä. 

Oon epäilly olisinko nyt raskaana, koska lisäks rinnat on normaalia kipeemmät, turvonneemmat ja tuntuu painavilta, lisäks on pientä yökötystä toisinaan, valkovuoto on ovistyyppistä eikä tähän kierron vaihteeseen sopivaa, alavatsaa on nipistelly vähän ovis tyyliin ja oon joutunu käymään vessassa normaalia useemmin ja tällä kierrolla mulla on ekaa kertaa ollu fiilis et nyt tuun raskaaks. Sit taas kuitenkin eilen illalla oli kuukautiskipu tyyppistä kipua vatsalla ja herkät raskaustestit antaa puhdasta negaa (toki tässä vaiheessa ei välttämättä positiivinen näkyiskään). 

Tiedän et pitäis vaan jaksaa odottaa, mut en osaa yhtään hillitä näit tunteita enkä saa revittyä itteäni ulos sängystä. Joten anteeks pitkää alotusta, mut onko kellään mitään lohduttavia sanoja tai vinkkejä miten saatte revittyä ittenne sängystä tekemään asioita? Tai vinkkejä miten lievittää tätä itkusuutta? Kiitos jo etukäteen <3

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla