Mitä musiikkia 1-3 vuotiaille lapsille?
Lapsilla on omaa musiikkia, mutta mikä on top-5? Mörrimöykky, Ti-Ti Nalle, Rölli, kehtolaulut, Päivänsäde ja menninkäinen.
Kommentit (9)
Meillä nyt kuunneltiin tuossa iässä Aku Ankan Joulumanteli -videon musiikkia ympäri vuoden. Ei saisi mainostaa, mutta kyseisellä Disney-tuotteella on vetävää ja hyvää eikä pelkästään jouluun keskittyvää musiikkia.
Jorma I. Alanen
sekä vaari että lapset (4v ja kohta 2v) pitävät meillä kovasti fröbelin palikoista! ja vaarin elvikset ja muu vanha uppoaa hyvin pikkuisiinkin :)
Meillä 3wee tyttö kuuntelee kyllä Lordi,Katri Ylanderia,@junkmailia yms...että eipä meillä hirveesti tuo lasten musiikki soi... XD
Voisin suositella useampaakin levyä. Ihan loistava ja hyvin tehty levy pienille ja isommillekin (nimi saattaa hämätä) on Vauvan vaaka. Levyyn on olemassa myös kirja, jossa laulujen sanat. Vauvojen laulun aika on myös oikein hyvä. Vanha kunnon Mörköooppera on myös saatavilla cd-muodossa ja se menee sitten koululaisillekin. Olin- levyt sisältävät myös vaikka mitä lapsille. (Löytyy myös Olin laulukirja ).
Toivottavasti näistä on apua....
just nämä Fröbelit ja Ti-ti nallet. Emman voittanut Paukkumaissi on myös kohtalaisen hyvä, Tohtori Orff ja herra Dalcrozen uusin oli pieni pettymys. Myönteisin yllätys on ollut Pellekaija Pum -bändin toiseksi (?) uusin Keikarin kuudet vaatteet. Sitä olen itse jaksanut kuunnella eniten noista lasten kiekoista. Hassut sanat ja rikasta musiikkia. Veikkaan että sitä ei saa mistään kaupoista vaan joutuu kysymään bändiltä itseltään, minä ostin keikalta levyn.
Haluaisin vielä mainita M.A. Nummisen! Pommin ja Gommin levytykset ovat hauskoja ja on kai Nummisella muutakin. Ostin muutama kuukausi sitten sellaiset keltakantisen tuplan, joka on täynnä lastenlauluja. Kumipallo, On sika kunnossa jne...parhautta.
Teräsbetoni, Saukki&Pikkuoravat, M.A.Numminen, Lordi ja kaikki isin hevivinyylit!
Top viidestä en osaa sanoa... mutta vaihtelun vuoksi, kokeilepa esim. klassisia musiikkisatuja: Prokofjevin " Pekka ja Susi" (Lasse Pöysti kertoo tarinan legendaarisesti), Griegin " Per Günt" , tai vaikka Poulencin " L' Histoire du Babar" (Tänkin taitaa pöysti kertoa...).