¤ ¤ ENSIKOT viikonloppuna 28.-29.04.2007 ¤ ¤
Kommentit (17)
Eli yö nukuttu muutamia vessassakäyntejä lukuunottamatta hyvin. Olo kuin norsulla, vauva tyytyväisenä masussa. Kohtapuoliin ruokakauppaan miehen kanssa. Täytyisi miettiä siis ostoslistaa kun kaapit ammottaa aikalailla tyhjänä.
Yritän ajatella positiivisesti ja nauttia kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa, mutta lujille ottaa...
Toivottavasti teillä muilla on vähän aurinkoisempi mieli keväisenä lauantaina!
Palailen myöhemmin. Mukavaa viikonloppua kaikille!
t. iida-linnea 40+2
Täällä taas repaleinen yö takana, mutten enää jaksa välittää ja valittaa...;=) Ulkona tuntuiskin olevan vilposempi ilma kuin eilen, pitää laittaa vermettä ylle, kun sinne asti pääsen...
Mies oli lutunen eilen, soitti puoli kymmeneltä ja anoi lisää iltalomaa puoleen yöhön asti (kotiintuloaika oli 22) - toki annoin, kun viitsi ilmoittaa!
Mahassa tuntui illalla ja nyt aamulla hiljaiselta, mutta nyt tuntuu taas liikettä...aina puhutaan, että väh. 10 liikettä tunnissa, mutta ei kai silloin kun asukas nukkuu? Mä saan babyn hyvin liikkumaan, kun makaan sängyssä läppäri mahan päällä (ilkeä äippäkö?)...
Tän päivän suunnitelmat auki, pitää katsoa, mitä viitsii, mies tullee kotiin n. 18 maissa.
Kiva, että NINCAN tilanne " vakaa" ja olo ok...oireiden tutkiskelu on raastavaa, nimim. kokemusta on...I-L:LLE mukavaa päivää miehen kanssa, yritä " unohtaa" vauva hetkeksi, kyllä hän sieltä ulos tulee...*aurinkoa ja jaksuja* ja tietty ihka oikeita suppareita iso läjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Missäs alkupään enskaliinit, entä MERIHEPPA, MAARULA, MILLASTE? LISBETIN kuulumiakin olisi kiva lukea;=)
-mooli 38+1
Ja muille tutuille!!!
Oi,sähän oot jo tooosiii pitkällä!Tiiätkö kumpi on tulossa?Ootko käyny ultrissa?Mitäs muuta kuuluu?Onko ollu mittäää synnytykseen viittavia oireita?
Täällä voidaan ihan jees.Poju on jo 7,5kk ja istuu nakottaa ilman tukea lattialla ja jokeltelee pitkät pätkät,aivan ihastuttava pikku mies!!!!!
Tsemiä tulevaan koitokseen!!!!!Se on kyllä upeaa sitten kun vauva syntyy!!!!!
Minulla on pahoinvointi tehnyt paluun parin viikon tauon jälkeen. Eilen ja tänään sai aamupäivän oksentaa. Mut onneks iltapäivästä olo jo parempi. Sais mennä jo pois, mut kai ne hormonitasot on taas nousussa tai jotain, kun tuollalailla sahaa tuo olotila.
Sain kuitenkin aamulla munkit leivottua vapuksi .TArkoitus oli tehdä paljon muutakin, mut voimat on yksinkertaisesti niin loppu, ettei jaksa muuta kuin pitää sohvaa paikallaan. Imuroida kyllä pitäs, kun koirat kantaneet joka nurkan hiekkaa täyteen, karvoista puhumattakaan. No ehkä illempana.
Sanle ja DJ 11+4
Kiitokset Moolille erityisesti tsempityksestä! Ja kaikille muillekin toki! Kyllä tämäkin päivä on tässä vaan edennyt ja pieniä kotihommia ollaan saatu miehen kanssa tehtyä. Mm. vihdoin ja viimein saatiin seinälle viimekesäiset hääkuvat. =)
Kiva kuulla Sanlesta! Tosin harmillista jotta pahoinvointi palannut... Uskomattoman ahkera olet ollut kun munkkeja jaksanut leipoa. Minä ajattelin maanantaina laiskasti jostain kaupasta käydä katsomassa jos löytyisi... Simakin on tänä vuonna kaupan simaa.
Kovin on tosiaan hiljaista enskattarien pinossa. Liekö kaikki jossain mökkeilemässä tai muuten viettämässä viikonloppua viisaasti ulkoilmasta nauttien...
Kunhan pyykkikone on pyörinyt niin lähdetään pienelle kävelylle. Täytyy kyllä laittaa kunnolla päälle.
Illan jatkoja kaikille,
iida-linnea
Mulla on ehkä sellainen vanhanaikainen suhtautuminen tuohon ruokaan, eli kaikki pitää olla itse tehtyä. Aika harvoin ostan kaupasta valmiita leivonnaisia tai eineksiä. Jotenkin se ei tunnu oikealta, kunnon ruualta, jos sitä ei itse tee alusta loppuun saakka. Mä kyllä viihdynkin keittiössä, eli vois varmaan sanoa että leipominen ja ruuanlaitto, on mulle vähän niinku harrastus. En oo ikinä kokenut että se ois jotenki työlästä tai aikaa vievää. Ja en voi sietää mitään kaupan valmiita lihapullia tai lasagnekastikkeita tms., joten alusta asti itse väännettävä. Parempi lopputulos ja vähemmän lisäaineita. Vielä kun sais talon, jossa ois leivinuuni, niin pääsis opettelemaan ruisleivän teon. Kaverit aina sanookin mua kodinhengettäreksi, kun on aina sormet jauhoissa. Vaikka nyt on kyllä jäänyt vähemmälle, johtuen ehkä nykyisestä olotilasta. Vielä kun sais jostain samanlaisen paatoksen kodin siivous asioihin ;)
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille enskoille! Nyt on puhti pois ja jalat kipeänä, kun koko päivän pyörin kaupungilla shoppailemassa. Saldokin kyllä oli kiitettävä: 6 paitaa ja shortsit :) Kaksi paidoista oli äitiysmallisia ja loput neljä ihan tavallisesta mallistosta. Oli siis ekat äitiysvaatteet mitä olen ostanut, hui! Yritin kyllä myös farkkuja etsiskellä, mutta niitä en löytänyt. Äitiyshousujen ostamiseen mulla on vielä kynnys, joten sinnittelen noilla omillani kyllä niin pitkään kuin mitenkään mahdollista. Onko kukaan teistä kokeillut niitä myynnissä olevia kuminauha-nappi-viritelmiä, mitä voi käyttää omien housujen kanssa? Toimiiko ne ollenkaan, ja jos niin millaisissa housuissa parhaiten?
Dajmille tervetuloa, ja paljon onnitteluja raskaudesta! Muistan sut kuumeilupuolelta, taisit liittyä seuraan vähän ennen kuin itse siirryin lapsettomuus-enskoihin
Ja muitakin uusia oli tullut mun viime visiitin jälkeen (olen niin superlaiska kirjoittaja, vaikka joka päivä luen kuulumisianne). Sanlelle siis ainakin tervetuloa! Alkoi tehdä ihan hirveästi mieli munkkeja kun luin sun viestin. Mä pidin tänään kaupassa munkkirasvapakettia kädessä, ja arvoin leivonko vaiko enkö. Päätin olla ostamatta. Jos nyt huomenna tulee mahtava innostus, niin haen tuosta lähikaupasta sitten paketin. Jaksamista sulle pahoinvoinnin keskelle!
Hoytille onnea avioitumisesta!! Me mentiin naimisiin ihan perinteisesti kirkossa juhlakansan edessä, mutta muistakin vaihtoehdoista puhuttiin. Haluttiin sitten kuitenkin järjestää juhlat, kun kerrankin oli kunnon syy... Mutta juhlilla tai tavalla ei ollut sitten loppuviimeksi mitään merkitystä, ihaninta oli se, kun oltiin illan päätteeksi vihdoin ihan kahdestaan.
Nincalla oli eilen lupaavia limatulppia! Tsemppiä sinne, ja suppareita kaikille niitä toivoville!
Bianco ja Pikku-bee 14+4
[color=red]Heipsistä kaikille!
Vihdoin nyt maltan sen verran istahtaa koneelle että käyn rustaamassa teille neuvolakuulumiset. Elikkäs neuvola oli 25.4 rv27+3 ja samalla tehtiin sokerirasituskoe jonka arvot oli ihan normaalit onneksi. Painoa on tullut lähtöpainosta nyt yhteensä 5,3kg. Kohdunpohjan korkeus 26,5 ja vauveli on raivotarjonnassa, tosin on tainnut olla jo rakenneultrasta asti kun silloin jo näkyi että pää oli kohdunsuulla enkä ole tuntenut että se olisi ympäri tuossa välillä masussa muljahdellut. Sydän jumpsutti 140 krt/min ja liikkuvuutta riittää, varsinkin iltaisin se jumppa alkaa kun itse yrittää nukkua. Vasta-aineita ei verestä ole ainakaan vielä löytynyt, mulla kun on se rh negatiivinen veriryhmä mikä aiheuttaa ekstra verikokeita. Mutta eipä siis tämän kummempia, ollaan juuri viikonloppureissussa kummitytön perheen luona, joten en istuskele koko iltaa tässä koneella. Nyt tuli vaan hyvä sauma kirjoitella kun muksun äiti kävi nukuttamassa neitiä. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja onnea jakaantuneille joita en ole ehtinyt vielä onnittelemaan.
T:Titi ja Vimpula rv27+6[/color]
Mikäs on enskattarien vointi näin huhtikuun vikana sunnuntaina? Toivottavasti olisi kaikilla hyvin nukuttu yö takana ja mieli virkeänä.
Täällä vointi on ennallaan. Vauva tosin hirmuisen rauhallinen mutta täytyy kuulostella jos jossain vaiheessa päivää pitäisi pienen jumppatuokion. Tosin eipä hänellä hirmuisesti taida tilaa olla jumppaamiseen....
Iltapäivällä tuleekin Suomen kiekkopeli telkkarista. Sitä ennen taitaa mennä ihan lepäillessä päivä.
Leppoisaa sunnuntaita teille kaikille!
t. iida-linnea 40+3
[color=hotpink] Sanle [/color] ikävää, että pahoinvointi on palannut. Ja aikamoisen työn olet tehnyt jos olet vielä munkit jaksanut vääntää vaikka paha olo jyllää. Vaikka mun ei tarvinnut oksentaa kertaakaan alussa, niin eipä sen etovan olon aikana tehnyt mieli nähdäkään mitään ruokaan viittaavaa.
[color=hotpink] Mooli [/color] toivottavasti viime yö on ollut edellistä parempi ja olisit saanut nukuttua. Täällä päässä vastaavasti viime yö meni harakoille, kun piti nousta vessaan tunnin välein..Ja silti oli aamulla turvotusta..
[color=hotpink] Bianco [/color] käynyt vaateostoksilla. Itsellä ei ole kokemusta kysymästäsi housujen jatkoviritelmästä. Mutta töihin tein itselleni sellaisen masutuubin, joka ainakin itselleni antoi mahdollisuuden jättää esim. housunnapin auki. Ja muutoinkin eipähän paidan nousu haitannut, kun masutuubi oli alla.
[color=hotpink] Titi-uulla [/color] hyviä neuvolakuulumisia. Niin ne sinullakin vain viikot lähenee kolmenkympin pyykkiä..
[color=hotpink] I-L:n [/color] asukki se vielä viihtyy yksiössään. No, kyllä se sieltä vielä ulostautuu. Ja eipä siellä vauvalla varmaan hirmuisesti enää ole sitä tilaa liikuskella. Ei kun vain lepäilyä ja rentoutumista.
( . ) Täällä suunnassa ei mitään uutta. Huomenna olisi neuvolassa verenpainekontrolli ja pitäisi käydä vaunutkin hakemassa liikkeestä kotiin. Jonkin sortin kevätflunssa vain taitaa olla iskemässä, kun kurkku meinaa kipeytyä. Toivottavasti ei nyt hirveää flunssaa pukkaisi päälle.
Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille Enskoille.
-Ninca ja Rimpula 37+3-
Tänään ei oo taas vaihteeksi ollut pahaa oloa, jospa se parin päivän oksetus taas riitti vähäksi aikaa. Sain sitten aamulla sämpylä satsinkin leivottua kun jäi eilen tekemättä.
Eilen illalla ois pitänyt mennä kavereiden luo naapuriin kylään, mut tiesin että jo sinne lauantai-iltana mennään, niin paukkujahan ne alkaa siellä tarjoilemaan. Niimpä jäin sitten päänsäryn varjolla kotiin ja mies meni yksin. Mies oli sisälle kerinny, kun naapurin emännät olivat jo tulleet kysymään ,että oonko minä raskaana. Miten ne voi tietää, kun ei edes mahaa vielä näy? Mies oli vaan jotain epämääräistä mutissut, joten eipä mahtanut epäselväksi heillekään jäädä. Olivat vaan ihmetelleen sitä kun mua ei oo pitkään aikaan liikkuvaksi näkynyt, vaikka ihan normaaliin tapaan oon tuossa pihalla käppäillyt, en oo vaan samaan aikaan heidän kanssaan sattunut. Kaipa mulla sitten otsassa lukee isoilla kirjaimilla RASKAANA. No onneks tiistaina tulee se 12vk täyteen, niin uskaltaa hieman hengähtää. Ei enää niin paljoa harmita asian paljastuminen, kun hieman varmemmilla vesillä ollaan.
Sanle ja DJ 11+5
aurinko paistaa.. ja huomenna on vappuaatto.. ja Mulla Vapaa!! (harvinaista kaupankassalle)..
Juska kyseli mistä päin olen, no Pyhtäällä asustelen jos se jolleen jotain sanoo :) kaakkois-suomessa Kotkan lipeellä.. perhevalmennukset on kuulemma nykyään harvinaisia, pitää säästää.. mut onneksi meijän kunta on vielä senverran vanhanaikanen että pitää niitä :) onko muute muita täältä kaakkois-suomesta??
Mooli huuteli kuulumisia... hengissä ollaan, yöllä on taas hereilty alamahan koskemiseen vissiin supistuksia?! ..
.. maha tuntuu kasvavan silmissä, perjantaina totesin että työhousut ei kertakaikkiaan sovi enää.. ei ees viilokset levällään, joten oli pakko laittaa omat mammahousut töihin... mistä seuras se että asiakkaat alko huomata mun mahan.. no ehkä sitä kehtaa jo esitelläkin :)
kela mokoma kehtas taas laittaa kirjeen että hakemus puutteellinen.. vaikka oikeen kysyin virkailijalta että onhan se oikein täytetty.. ja lupasi vielä että palkkatodistuksella ei ole kiire, nyt yhtäkkiä sitte onki kiire.. 8.5 pitäis olla työnantajan lappu takaisin kelassa.. puuh.. rasittavaa ...
tuleva isukki osti " Napsulle" semmosen soittopehmon joka soittaa unilaulua, nyt ollaan sitä soitettu mahan päällä.. että vauva kuulee :)
söpöä ...
Hauskaa vappua.. jos en huomenna muista toivottaa..
millaste ja napsu 27+5
Täällä valmistaudustaan ihan vallan ulkoilemaan. Yöt on menneet ihan suunnattoman hyvin nukkuessa. Näköjään pitää vain liikuskella enemmän ja todennäköisesti lisämagnesiumillakin on osansa asiassa, mutta lonkkakivut ovat loppuneet melkein kokonaan:) Aamulla on melkein aina ihan epätodellinen olo, kun huomaa nukkuneensa kokoyön heräämättä!!
Tulin vain kurkkaamaan, että mitä tänne kuuluu, joko huomenna ehtisi kirjoittaa (töissä;) paremmin
jaksamisia kaikille:)
täällä rikkipoikkiväsy mooli, joka ei nyt jaksa kommentoida...uhhuh, ens yönä PAKKO nukkua...
I-L:lle edelleen jaksutusta ja mukavaa vointia ja pidä SANLE kanssa pahoinvointi pois ja NINCA älä päästä flunssaa valloilleen!!
Muille kanssa kovasti vilkutuksia!
-väsynyt mooli 38+2
Sen verran kauaksi oltiin pudottu, että muutaman sanasen laitan ennen kuin pitää linnoittautua katsomaan Selviytyjiä. Joo, olen ihan koukussa siihen, vaikka tuntuu kaikki kaudet olevan vain toisen toistoa. Mutta kun kerran on alkanut niitä katsomaan niin ei osaa lopettaa.
Mentiin eilen mökkitontille vähän puuhailemaan kaikkea pientä ja tultiin tänään iltasella takaisin, vaikka enhän minä sielä jaksa enää kuin istuskella ja hissukseen kävellä ympäriinsä. Nyt jo ottaa melko koville tuo 200km yhteensuuntaan autossa istuminen. Vauva möyrysi mahassa lähes koko ajan niin, että vatsa ihan hellänä ja kaikenlisäksi tuli niitä mahan kovettumissuppareita niin, että piti ottaa kaurapussi käyttöön kotona. Mulla nuo supparit tuntuu kuin mahanahkaa venytettäis liikaa ja tuntuu, että maha halkeaa keskeltä kahtia. Näitä on ollut jo viikkoja, mutta näyttävät nyt muuttavan kovemmiksi ja pitkäkestoisemmiksi pienestäkin rasituksesta. Pitää varmaan puhua vapun jälkeen neuvolatädille niistä. Ja sellaisen olen huomannut, että tuntuu kuin mahalaukun koko ois aivan minimaalinen eli tosi pieniä annoksia ruokaa voi syödä kerralla muuten alkaa henkeä ahdistamaan ja sykekin nousee korkealle. Hyvähän se toisaalta on niin ei pääsisi tuo paino liikaa nousemaan! Voi, kun jo jännittää taas se punnitus neuvolassa! ;)
Hyvää uuden viikon alkua kaikille ja hauskaa vappua jo etukäteen!
Hoyt rv30+2
Nyt on sitten mun vanhemmille kerrottu tästä raskaudesta. olin varma että ensi reaktio ois jokseenkin negatiivinen, kun mulla koulu kesken ja kaikkee, mut tosi iloisia olivat. Äiti iloitsi ja onnitteli ja isä meni heti laittaa samppakaljan kylmenemään. Sit ne oli äitin kans lasilliset ottanut ja isä oli jo äitiä alkanut mummoksi sanomaan, ensimmäinen lapsenlapsi kun on kyseessä. Nyt hieman vapautuneempi olo kun he tietää ja voi alkaa muillekin asiasta kertomaan. Huomennapa se varmaankin kavereillekin paljastuu kun tarkoitus ois iltaa yhdessä istua ja meikäläinen ilmestyy paikalle smurffilimpparipullon kans.
Sanle ja Dj 11+5
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10174247&p=1&tmode=1&smod…
=) Lisbet & Viivi, rv 29+1.