Mitä unta näit viime yönä?
Itse näin unta jossa ylitin joka päivä polun, joka oli talvinen. Sillä oli vähän hankala kulkea, kun oli lunta ja liukasta jäätä. Valaistusta ei kulkureitin varrella ollut, vaan piti edetä vaistonvarassa.
Käsitin, että minun piti päästä johonkin tiettyyn tavoitteeseen, ja kun lopulta saavutin sen, ei minun enää tarvinnut kulkea tuon kulkureitin läpi. Kun olin ylittämässä polkua viimeisen kerran, polun loppumetreillä ilmeni, että kyseessä ei ollutkaan vain tavallinen talvinen polku jossa oli paljon lunta ja jäätä joka vaikeutti kulkemista (valaistus syttyi tuolloin ja näin nyt ensi kertaa polun), vaan olin kulkenut pitkään joka päivä heikoilla jäillä. Säikähdin tavattomasti, ja huojennuin valtavasti, kun en enää jatkossa joutunut kävelemään heikkojen jäiden halki.
Kommentit (7)
Näin unta että olin pakotettu Chileen tai jonnekin sinnepäin vaihto-oppilaaksi vieraaseen kotiin ja en halunnut sinne. Ja kaduilla pitäisi olla varovainen. Tavaroita vietiin. Tämä taitaa juontaa Suomessa opiskeluaikaan ja nuoruuteen, kun äiti vei minut aina pois ja olin ahdistunut. Pelimies ilmestyi myös ja olin muka ilahtunut. Oikeasti aika hyväksikäyttävä tyyppi.
Tutkin jonkun käsityön yksityiskohtia. En tee käsitöitä, vaatteita kyllä kerään.
Olisi kyllä siistiä olla jokin hienostuneen kärsivällisyyttä vaativan käsityötaidon osaaja. Kankaiden kirjoja.
Olin bussissa ja bussi suistui tieltä, yhtäkkiä roikuin henkeni edestä jossain kallionkielekkeellä, herätessä ajattelin että ihan hyvä tämä hieman tylsähkö elämä.
Näin kalastamisesta. Siinä sain jonkun lohen kaltaisen kalan, joka oli jollain tavalla tautinen tai pilaantunut. Kuulin myös ovikellon soittoäänen johon heräsin. olin menossa jo avaamaan ovea kun mieheni kysyi mitä sä teet. Sanoin että kuulin ovikellon soivan. Mieheni sanoi ettei ovikelloa ole soitettu. Mieheni oli herännyt minua paljon aikaisemmin.
Siinä unessa olin kännissä rikkonut vessan pöntön. Tuntui niin todelliselta että aamulla vähän jännitti mennä vessaan, et onko se pytty oikeesti rikki.
Sofia Virta pumppasi pyllyllään tatissani, haukuin häntä viherpunikiksi ja laukesin.
Näin aika järjetöntä unta että mun Pontiac Fiero oli varastettu ja sitten yritettiin ettiä sitä, no ei tietenkään löydetty. Saatabanmoinen seuraus ja etsimisuni.