Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on inhottavampi

Vierailija
22.01.2026 |

Seinälukki vai ruskojuoksiainen? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukki. Tai jos iso juoksujalkainen. Kumpikin hyvin kammottava. Mutta usein ovat alakerroksissa tai roskakatos, maassa. Joku pitää sivuovea auki jos päässyt.

Vierailija
2/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on araknofobia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuhansittain lukkeja terassin edessä olevissa pensaissa. Sitten tulivat juoksiaiset. Yksi oli katossa tulossa kohti sänkyä, pöytävalo oli pää (suunnistavat kuulemma valoa kohti). Onneksi olin hereillä ja ihme kyllä, otus tipahti sängyn päädystä lattialle. Ei löytynyt enää mistään. Hyvin aggressiivisesti saattavat käyttäytyä ja jopa purra.

Vierailija
4/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuhansittain lukkeja terassin edessä olevissa pensaissa. Sitten tulivat juoksiaiset. Yksi oli katossa tulossa kohti sänkyä, pöytävalo oli pää (suunnistavat kuulemma valoa kohti). Onneksi olin hereillä ja ihme kyllä, otus tipahti sängyn päädystä lattialle. Ei löytynyt enää mistään. Hyvin aggressiivisesti saattavat käyttäytyä ja jopa purra.

*pöytävalo oli päällä

Vierailija
5/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ausseissa on isoja hämähäkkejä. Huntsman hämis sananmukaisesti jahtaa, muttei ole myrkyllinen muuten kuin lievästi. 

Siellä on myös maailman tappavin laji, puree varpaankynnen rikki jne. Hyvin myrkyllinen.

Vierailija
6/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskojuoksiainen on kyllä aika epämiellyttävä. Talvehtivat myös talon rakenteissa ja voivat elää jopa viisi vuotta. Huonehämähäkki syö niitä, kuten myös sokeritoukkia ja muitakin epätoivottuja ötököitä.

Vierailija
7/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteet ja nykyisin yleistyneet paperitoukat hyvin haitallisia.

Vierailija
8/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa tarhasiirat, tunnetan myös nimellä saunamaija. Ne on kuin jotain esihistoriallisia hirviöitä pienoiskoossa 🤯

Vierailija
9/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskojuoksiainen on kyllä aika epämiellyttävä. Talvehtivat myös talon rakenteissa ja voivat elää jopa viisi vuotta. Huonehämähäkki syö niitä, kuten myös sokeritoukkia ja muitakin epätoivottuja ötököitä.

Mulla huonehämis ryntäsi kätköstään ja ahdisti sokeritoukan liikkumattomaksi, mutta haistettuaan sitä tuli toisiin aatoksiin ja palasi kätkölleen.

Vierailija
10/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ruskojuoksiainen huonehämiksen seitissä. Huonehämähäkki on hyötyeläin.

Vierailija
11/11 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhoja tuttuja. Nykyään asutaan ylempänä ja ei mitään ötököitä.