Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua, kiltit. Aloin eilen vasten tahtoani Punaisen ristin kuukausilahjoittajaksi

Vierailija
22.01.2026 |

Siis voitte haukkua ja irvailla, mutta en ymmärrä oikein itsekään miten olen niin tyhmä ja mitä tuli tehtyä. Feissari tuli juttelemaan kaupungilla, oikein mukava intialainen nainen. Olen aina ollut tosi jämäkkä kaikkien kaupustelijoiden yms kanssa ja sanonut aina tiukasti ei. Jotakin eilen tapahtui ja rupesin kuuntelemaan häntä ja lopulta annoin tietoni ja tein maksun mobilepayn kautta. Ihan kuin olisin menettänyt järkeni kokonaan. Olen aina vähän ihmetellyt ihmisiä, jotka haksahtavat kaikkeen ja jotka ei pysty sanomaan ei. Olen ollut myös melko kauan ollut kiinnostunut Intiasta ja intialaisista, niin ehkä tämä laukaisi nyt jonkun jutun ja en halunnut loukata tätä kaupustelijaa. Mutta kysymykseni on, eli lähteekö minulta nyt tililtäni automaattisesti joka kuukausi joku tietty summa vai pystynkö perumaan sen itse? En todellakaan halua maksaa nykyisessä taloustilanteessa mitään ylimääräistä ja varsinkin jollekin järjestölle, josta en tiedä meneekö apu perille asti. Ja lopuksi vielä, nyt ymmärrän miten jotkut ihmiset haksahtaa näihin. Itsekin luulin olevani joku kova luu näiden ihmisten kanssa, mutta lopulta en ollukaan, kun minua kiinnostava kansallisuus otti yhteyttä...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö näitä feissareita roikkuu maisemissa, yhteen aikaan niitä oli kaikkialla...

Vierailija
2/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö näitä feissareita roikkuu maisemissa, yhteen aikaan niitä oli kaikkialla...

ONNEKSI EI OO NÄKYNYT NÄILLÄ KULMIN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Punaisen Ristin (SPR) kuukausilahjoituksen (Spre/SPR) voi lopettaa usealla eri tavalla. Helpoin tapa on ottaa yhteyttä heidän lahjoittajapalveluunsa.

Lopettamistavat:

Verkkolomake: Täytä kuukausilahjoittajan yhteydenottolomake Punaisen Ristin verkkosivuilla.

Sähköposti: Lähetä vapaamuotoinen lopettamisilmoitus sähköpostitse. Lahjoittajapalvelun sähköpostiosoite löytyy heidän sivuiltaan (yleensä lahjoittajapalvelu@punainenristi.fi).

Puhelin: Soita SPR:n lahjoittajapalveluun.

Verkkopankki: Jos lahjoitus on suoramaksu tai e-lasku, voit irtisanoa tai keskeyttää sen omassa verkkopankissasi. 

Irtisanominen on hyvä tehdä hyvissä ajoin ennen seuraavaa veloitusta. Voit myös pyytää muutoksen käsittelyyn varata noin 3 viikkoa. 

Vierailija
4/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissarit ja puhelinmyyjät, siinä kaksi turhaa ammattia, joiden tarkoitus on vain kiusata ihmisiä.

Parasta on aina, kun feissari aloittaa keskustelun "Moi, kiinnostaako lasten oikeudet?". Siihen kun vastaa, että "Ei" ja jatkaa vaan matkaa.

Vierailija
5/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan googlamalla löytyi tietoa, miten ottaa yhteyttä punaiseen ristiin asiassa. 

Älä soimaa itseäsi, olet empaattinen ihminen ja halusit tukea kohtaamaasi henkilöä. Kun myöhemmin ehdit ajatella asiaa, huomasit että toimit omaa etuasi vastaan. Ihan normaalia, että näin käy. 

Vierailija
6/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feissarit ja puhelinmyyjät, siinä kaksi turhaa ammattia, joiden tarkoitus on vain kiusata ihmisiä.

Parasta on aina, kun feissari aloittaa keskustelun "Moi, kiinnostaako lasten oikeudet?". Siihen kun vastaa, että "Ei" ja jatkaa vaan matkaa.

Huuta sitten perään että Nazzi!

Vierailija
7/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina myös että ei kiinnosta.  Olipa kysymys lapsista tai Saimaan norpista tai mistään oikeuksista

Enkä koskaan pysähdy - olipa feissari tai kerjäläinen 

Vierailija
8/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan googlamalla löytyi tietoa, miten ottaa yhteyttä punaiseen ristiin asiassa. 

Älä soimaa itseäsi, olet empaattinen ihminen ja halusit tukea kohtaamaasi henkilöä. Kun myöhemmin ehdit ajatella asiaa, huomasit että toimit omaa etuasi vastaan. Ihan normaalia, että näin käy. 

Ei todellakaan ole normaalia.

Vierailija
9/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hauskasti aloitettu ketju, totta toki, mutta jotenkin sai minut ahdistuneen ihmisten nauramaan, mitä ei ole aikoihin tapahtunut.

Kiitos Ap. Tuossahan sait jo hyvät neuvot miten sen voi lopettaa.

Oot ihana ihminen.

Vierailija
10/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitat SPR:n johtajien hienoja sähköautoja.

Vierailija
11/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen vastata vaikka, että kiinnostaako sinua minun vaikeuteni? Tai vaihtoehtoisesti pyytää feissarilta kymppiä, että saa maitoa ja leipää.

Vierailija
12/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai intialainen? Joopa. Ja tiedät, että tilinumero on Punaristin, häh? Uskomatonta tyhmyyttä!

Vierailija
13/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras aloitus!

Vierailija
14/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan aina myös että ei kiinnosta.  Olipa kysymys lapsista tai Saimaan norpista tai mistään oikeuksista

Enkä koskaan pysähdy - olipa feissari tai kerjäläinen 

Viime vuonna iski ovela kerjäläinen liiveihini Lidlin parkkipaikalla: oli nimilistan kanssa nuori nainen ja kieltäydyin jo yhden kerran, mutta tämä englantia puhuva neito oli sinnikäs.

No, lompakossa sattui olemaan kymppi, joten sutaisin nimeni lappuun ja annoin rahan hänelle.

Sisällä liikkeessä vasta tajusin mikä ääliö olinkaan ja minua on juuri kusetettu.

Vierailija
15/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin feissari on itse todennäköisesti köyhä 

Voitte kysyä mitä apua ja tukea SPR tarjoaa köyhälle suomalaiselle joka tarvitsee empatiaa. Suomalaiset on kuitenkin vähemmistö tässä maailmassa 

Vierailija
16/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas testamenttasin vahingossa omaisuuteni heille, eikä minulla ole varaa hankkia asianajajaa perumaan testamenttia. Mitä teen?

Vierailija
17/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen vastata vaikka, että kiinnostaako sinua minun vaikeuteni? Tai vaihtoehtoisesti pyytää feissarilta kymppiä, että saa maitoa ja leipää.

Tämä!

Vierailija
18/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas testamenttasin vahingossa omaisuuteni heille, eikä minulla ole varaa hankkia asianajajaa perumaan testamenttia. Mitä teen?

Revit testamentin kaikki kappaleet.

Vierailija
19/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse aina ojennan tyhjän kourani anomiseleeseen kerjäläisen kinutessa.

Vierailija
20/41 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näet feissarin, juokse karkuun äläkä jää juttelemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi