Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on periytyvämpi? ADHD vai autismi?

Vierailija
21.01.2026 |

Kuullut että ADHD.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat. Mutta diagnoosi siellä omakannassa ei kerro mitään onko oikeasti (ainakaan adhd:n kohdalla). Oikean adhd:n näkee kuvauksilla, mutta eihän niitä suomessa kuvata koska sitten olisi paljon vähemmän oikeita adhd potilaita, eli ei saisi myytyä lääkkeitä.

Vierailija
2/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat. Mutta diagnoosi siellä omakannassa ei kerro mitään onko oikeasti (ainakaan adhd:n kohdalla). Oikean adhd:n näkee kuvauksilla, mutta eihän niitä suomessa kuvata koska sitten olisi paljon vähemmän oikeita adhd potilaita, eli ei saisi myytyä lääkkeitä.

Nope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat. Lisäksi olen Tourette ja änkytän.

Vierailija
4/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD.

Vierailija
5/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat johtuu kasvatuksen puutteesta.

Vierailija
6/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:F

Vierailija
7/7 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä tietää, minkälainen kasvatuksen puute pystyis millään aiheuttamaan autismin kirjon piirteitä. Kasvatuksen puute saa mut rakastamaan taulukoita. Kasvatuksen puute saa mun järjestelemään tiskit koneeseen jäykästi tiettyjen luokitusten mukaan. Kasvatuksen puute saa mut koskettamaan sormella nenänpäätä ja otsaa toistuvasti tietyssä järjestyksessä. Kasvatuksen puute saa mut purkamaan mielessä sanat tietynlaisiin tavuihin ja toistamaan ja pyörittelemään niitä tavuja sitten pakkomielteenomaisesti päässäni. 

Eikö tuo sitäpaitsi tarkoittais, että autismi pois ihmisen perusolemus ja tila, mistä ihminen pitää erikseen kasvattaa pois? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi