Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemman ystäväni persoonallisuus muuttunut ja alkanut puhumaan rivoja ja käyttäytymään oudosti

Vierailija
19.01.2026 |

On ollut aina kiltti ja rauhallinen ja nyt on tullut yhtäkkiä rivoja puheita ja seksiin liittyviä asioita ja esim sanoi katso uunista tuota ruokaa ja kumarruin niin heitti siihen jotain seksuaalista ja tuli taaksenk, ei koskenut minuun silti ja meillä ei ikinä ole ollut suhdetta. Eilen kun tuli ampumahiihtoa niin heitti kokoajan jotain rivoja kommentteja ja melkein joka asiasta saa jonkun seskuaalissävytteisen jutun väännettyä. 

Ei ollut aikaisemmin tuollainen , lisäksi alkanut kaatuilemaan ja kertoo asioita uudelleen ja uudelleen. Sanoin ihan suoraan että pitäisikö mennä johonkin tutkimuksiin että toi ei ole normaalia enää et miksi sulle tulee mieleen kokoajan jotain tuollaista ja ne muut oireet päälle (kaatuilu, unettomuus , vainoharhat ) seksipuheidem lisäksi. Sanoi että no panen sitä lääkäriä sitten ja ei tarvitse minnekään tutkimuksiin mennä et se on vaan hänen luonne ja nauroi. Mutta ei ollut ennen tuollainen ja olen huolissani. Olen päivittäin tekemisissä ja on muuttunut persoonaltaan ihan puolen vuoden aikana . 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalohkorappeuma. Voi olla työikäisilläkin. Lääkäriin.

Vierailija
2/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lewyn tauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suostu menemään lääkäriin vaikka tulisin mukaan. Aiheuttaako tuollainen rivoja puheita? Olen kummissani kun ei ole ennen ollut yhtään sellainen.

Vierailija
4/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lewyn tauti?

Toivottavasti ei. 

Vierailija
5/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suostu menemään lääkäriin vaikka tulisin mukaan. Aiheuttaako tuollainen rivoja puheita? Olen kummissani kun ei ole ennen ollut yhtään sellainen.

On muistisairauden oire.

Vierailija
6/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsatulehdus saa vanhuksen sekaisin ja muistisairaus kanssa tulee mieleen.

Vierailija
7/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyönyt päänsä pahemmin joskus ja nyt alkanut oireilemaan?

Vierailija
8/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa muistisairaudelta

Vierailija
9/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset voi koettaa vaihtaa puheenaihetta keskustellessa, mutta kyllähän tuollainen on selvä oire jostain sairaudesta, eli lääkäriin pitäisi hänet saada.  

Vierailija
10/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudentunnottomuus on erittäin tavallista dementoivissa sairauksissa . Muistihoitajan kotikäynnin kautta moni on saatu hoitoon.

Vierailija
11/11 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös muuttuu kun dementia iskee, vähän niinkuin suodattimet katoaa täysin. Luonne voi muuttua ihan erilaiseksi kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän