Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos myyt mitä tahansa, paljonko laitat tinkimisvaraa hinnan päälle?

Vierailija
19.01.2026 |

Myyt sitten autoa, asuntoa tai pienempää tavaraa, niin monta prosenttia laitat hinnan päälle lisää, josta olet valmis tinkimään?

arabimaissa se on 50 %. Mitä Suomessa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen hinnan, jonka siitä haluan. Näin olen myynyt esimerkiksi kolme omakotitaloa. Tinkivaraa ei ole ollut vaan hinta on se, jolla olen talon myynyt. Nopeat kaupat on tulleet joka kerta.

En jaksa mitään hintapuljaamisia, reilu peli näin.

Vierailija
2/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä myyn. Käsitöistä -20 %. Muuten -2%. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En haaskaa aikaani persaukisten tinkijöiden kanssa, saavat jatkaa monologiaan ihan rauhassa keskenään jos hinta ei miellytä tai perse kestä.

Vierailija
4/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelaa pelejä. Yleensä hyväksyn minkä vain tarjouksen, kunhan postit saa katettua. Olen hankkiutumassa eroon tavarasta, en tekemässä bisnestä.

Vierailija
5/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos haluan nopeat kaupat, katson ensin mitä muut pyytävät vastaavasta tuotteesta ja laitan ihan vähän alakanttiin, noin -5%. Silloin ei ole joko tarvinnut tinkiä lainkaan tai max 10 %, riippuen tosiaan tuotteesta ja tilanteesta, ja tärkeintä että kaupat on aina syntyneet nopeasti. Hintatietoinen ostaja näkee kyllä hintapyynnöstä, onko siinä tinkivaraa vai onko valmiiksi tingitty. 

Vierailija
6/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olen laittanut ilmaiseksi jakoon paikalliseen kierrätysryhmään tai sitten laitan sen hinnan, millä tuotteen myyn. Nopein hakija saa tuotteen. En lähde leikkimään hintakilpailua tai pitämään kirjaa jonkun varauksista.

Vierailija
7/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon jonkun satasen, koska ostaja aloittaa aina sen tinkimisvinkumisen. Eli jos haluan autosta 10k niin laitan hinnaksi 10500 ja se 500 on se tinkivara. 

Mistään muusta en tingi. Yleensä hinnoittelen niin, että pääsen tavarasta eroon, eli mielummin vähän alakanttiin. Jos laitan Toriin jotain niin hinta on se mikä on. Ärsyttää kun sielläkin aina kysellään et "mikä on hinta millä myyt?" No v*ttu se lukee siinä ilmoituksessa!

Vierailija
8/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintatietoinen ostaja näkee kyllä hintapyynnöstä, onko siinä tinkivaraa vai onko valmiiksi tingitty. 

Juuri näin. Välittäjät vähän on ihmetelleet tapaa, kun kuulemma "aina" tinkivaraa laitetaan, mutta me pyysimme ilmoittamaan kiinnostuneille että hinta on tuo, piste. Ja ettei tarvitse alempia tarjouksia edes ottaa vastaan. Mutta nopeiden kauppojen jälkeen totesivat että näköjään hyvä tapa tämäkin 😊

Eka vastaaja

Vierailija
9/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkijöille hinta nousee.

Vierailija
10/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan sen hinnan, jonka siitä haluan. Näin olen myynyt esimerkiksi kolme omakotitaloa. Tinkivaraa ei ole ollut vaan hinta on se, jolla olen talon myynyt. Nopeat kaupat on tulleet joka kerta.

Mitä olen seurannut tuttavien myyntejä, niin aika moni on katunut jos ei ole suostunut taloa myydessä tinkimään, vaan on jäänyt odottamaan parempaa tarjousta. Se on sitten usein kestänyt kauan, joillekin jopa liian kauan, niin että on ehtinyt mennä lyhennysvapaa vuosi pankista ja lopulta ollut pakko myydä vielä halvemmalla. Jos heti haluaa kaupat eikä tingi, niin on tärkeää asettaa hinta alun perinkin oikein eikä yläkanttiin.

Vierailija
11/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen seurannut tuttavien myyntejä, niin aika moni on katunut jos ei ole suostunut taloa myydessä tinkimään, vaan on jäänyt odottamaan parempaa tarjousta. Se on sitten usein kestänyt kauan, joillekin jopa liian kauan, niin että on ehtinyt mennä lyhennysvapaa vuosi pankista ja lopulta ollut pakko myydä vielä halvemmalla. Jos heti haluaa kaupat eikä tingi, niin on tärkeää asettaa hinta alun perinkin oikein eikä yläkanttiin.

No sehän se pointti juuri on. En näe järkeä ajatella, että haluan tästä 200 000 ja sillä hinnalla myyn, joten laitetaanpa hintalappuun 235 000 euroa ja aletaan sitten leikkiä tarjousleikkiä. Kummallinen ajatustapa. Kun hinnaksi voi suoraan laittaa sen jolla myy, realistisesti.

Vierailija
12/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talosta pitää aina pyytää 10-20 prossaa enemmän kun tavoite.

Vierailija
13/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli IKEAn nojatuli ja rahi kirppiksellä myynnissä. Hinta oli 135 €. Ko tuoli ja rahi on erittäin suosittu ja tuo hinta oli edullinen. Ilmoituksessa luki vielä, että nouto. Sain sen myytyä tuolla hinnalla, ja ostajia riitti jonoksi asti ja möin sen ensimmäiselle, joka tuli hakemaan. 

No, eräälle madamelle se olisi pitänyt myydä 90€: llä ja kuljettaa vielä kotiin kaupanpäälliseksi, asuntoon joka sijaitsi kolmannessa kerroksessa, ja johon ei ollut portaita.....että ihmisillä ei ole mitään tajua tästä tinkimisestä. 

Vierailija
14/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän se pointti juuri on. En näe järkeä ajatella, että haluan tästä 200 000 ja sillä hinnalla myyn, joten laitetaanpa hintalappuun

Joku tarjoaa kuitenkin 210 000, eli sait 10 000 helposti...

Vierailija
15/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuollaista ei ole laissa määritelty, vaan voi vain ilmoittaa haluamansa hinnan, ja sillä myy. Hyvin onnistui.

Vierailija
16/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
17/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tavaraa myynyt huutonetissä, siihen hintaan lähtee kun ilmoituksessa on. Jos roikkuu pidempään myynnissä niin joko vien pelastusarmeijalle, annan olla samaan hintaan tai lasken hintaa. Ihan tavarasta riippuen.

Autot on aina menneet vaihdossa ja asuntoa en ole koskaan myynyt, mutta käyttäisin välittäjää. Välittäjä ollut myös vuokratessa, eikä koskaan ole tarvinnut tinkiä.

Vierailija
18/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tinkimistapaus sattui minulle, kun lahjoitin ilmaiseksi hyväkuntoisen spinnongpyörän muuton alta. Eräälle olisi se ilmainen pyörä pitänyt " joulun kunniaksi" toimittaa minun kustannuksella toiseen kaupunkiin, joka sijaitsi satojen kissojen päässä,ja jopa hänen kotiinsa asti. Juu, en toimittanut. 

Vierailija
19/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ihmiset tykkää tinkiä, ja kun itse tiedät mikä on alin hintasi, jäät todennäköisesti voitolle.

Vierailija
20/26 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tarjoaa kuitenkin 210 000, eli sait 10 000 helposti...

Tai sitten moni jättää tarjoamatta, jos ei ole varaa. Kun hinta on heti kohdallaan ja ilmoitettu reilusti, ei tarvitse leikkiä ja miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi