Aloitan huomenna uuden työurani kaupan kassana ja aion kommentoida iloisesti kaikkien asiakkaiden tekemiä ostoksia
Vakityö alkaa huomenna ja se olen sitten minä joka hymyilee leveän iloisesti ja saattaa kommentoida asiakkaiden ostoksia näin "Hei ihana! Tällaisia löytyi tällä kertaa maitoa tukemaan luustoa, salaattia terveyttä parantamaan ja suklaata. Tiesitkö että suklaa sisältää ainetta joka tuo hyvän mielen? Ihanaa! Tuleeko vielä muuta ja aurinkoista päivänjatkoa ja tervetuloa uudestaan!!" Siihen vielä leveä hymy päälle.
Aion olla kaupan paras myyjä, nopea ja huolellinen iloinen kassamyyjä. Näin on ja sata varma että iloisuuteni tarttuu niin asiakkaisiin kuin työtovereihin! Ai ai ai että olen superiloinen ja super innoissani!
Kommentit (35)
Lähikaupassani oli kassanainen, joka silloin tällöin kommentoi ostoksia. Tuntui aivan hauskalta. Tosin en aina hoksannut olla niin ystävällinen kuin hänen toteamuksensa olisivat ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Epäironisesti tuollainen olisi todella mukavaa. Varmaan todella kuormittavaa myyjää miettien jos pitäisi olla ihan moottoriturpana koko työpäivä.
En ole tyly moottoriturpa vaan iloisesti kehuen kommentoin ja palvelen asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos joku ostaa kurkun, liukuvoiteen ja paketin kortsuja? Miten sitten suu pannaan?
Olen miettinyt koko viikonlopun sopivia lauseita eri ostoksille. Tuohon voisin sanoa seuraavaa "Hei ihana! Tällaisia tänään, no mutta nämä tulevat varmasti tärkeään käyttöön." Silmän isku päälle vink vink ja leveä hymy perään ja siinä lopuksi iloiset päivän jatkon toivotukset. En minä jää sanattomaksi.
Vähän päästä huomaat, miten asiakkaat valitsevat toisen kassan, vaikka sinne olisi jono ja sinun kassasi vapaa.
Ehkä se on tarkoituksesikin, vähemmän työtä ja silti sama palkka kuin kollegalla.
Onnea työpaikasta ap. Hymyä ja iloa ei koskaan voi jakaa liikaa.
Toivottavasti et tule meidän lähikauppaan. Varuiksi kerron oman suunnitelmani, jos kohtaan sinut kommentoimassa ostoksiani. Nimittäin kävelen kaupasta ulos maksamatta ja jätän ostokset tietysti siihen kassalle.
Vai että urasi. kuinkas pitkälle tähtäät urallasi? Tuleeko sinusta suuri johtaja?
Jos noin toimit, olet pian entinen kassa! Sitä ehkä tuolla asenteella haluatkin, säälin teitä nuoret naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tuollainen työkaveri, vakityö kaupassa muuten alkaa yleensä 6 tunnin työviikolla, joten et sinä paljoa pahaa aikaan saa. No joka tapauksessa työkaveri teki noin, kommentoi ja möykkäsi ja pomo siirsi hänet varaston puolelle aika nopeasti.
En ole möykkääjä, vaan iloisesti palveleva myyjä. Ei väliä joudunko varastolle vai hyllyttämään, sillä ne eivät estä minua lauleskelemasta iloisesti.
Onko sulla lääkkeet loppuneet?
Yleensä uusissa työpaikoissa on 6 kk koeaika. Sen jälkeen punnitaan onko vakityön arvoinen.
Viimeksi kun kassa kommentoi ostoksiani, niin ilmoitin, että en otakaan niitä jäätelöitä ja irtokarkkeja, nehän on mun vasta kun olen ne ostanut. Voit viedä ne takaisin, hyvää päivänjatkoa vaan sinullekin.
Lapsen synttäritarpeet sai naapurikaupasta ilman kauhisteluja.
Oo iloinen mut älä rasittava :)
Käytä tilannetajua ja anna heidän olla jotka eivät halua vaihtaa sanaakaan kanssasi.
Ihanaa kuinka iloinen joku on että saa työn!!! Hyvä että alotat reippaana työn ja kohtaat asiakkaat!
Kiitos ja ihanaa päivää sinulle! :)