Rivaillemme ei myönnetty remonttilaina! Vastike nousee ainakin 300 euroa kuukaudessa
Saattaa nousta 400 euroa, koska joudumme maksamaan rempan omasta pussista. Korotus 3v ajan vähintään, kunnes rahat kasassa. 12 kodin yhtiössä tuli myyntiin 6 asuntoa ennen joulua. Yhtäkään katsojaa ei ole ollut. Ei mikään ihme, kun vastike 1990 rakennetussa kolmiossa 900 egee kuukausi.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On uskomattoman yleistä, että luullaan taloyhtiön maksavan. Jopa ihan pienissä yhtiöissä ajatellaan, että taloyhtiö on jokin mystinen olento, joka maksaa asukkaiden kustannuksia. Ei hahmoteta, että jokainen osakas on esimerkiksi 1/6 taloyhtiöstä ja maksaa kuudesosan kustannuksista.
Älä jauha paskaa, kyllä meillä ainakin taloyhtiö maksaa...
Kuten kirjoitin, uskomattoman yleistä.
evolla alkoi isännöitsijät ohjelma siinä muutama ( muuhun pystymätön) kehuu itseään minä minä isännöitsijä pällistelevät piha laatoituksen sammaloitumista pitäisikö lehtiä haravoida minä minä tilaan konsulentit tutkimaan asiaa. miksei ohjelmassa puututa oikeisiin asioihin koskettaa kuitenkin 3 miljoonaa suomalaista. joku karpon tasoinen henkilö vetämään ohjelmaa katsoja menestys olisi taattu. nämä nyky isännöitsijät voivat siirtyä pikku kakkoseen uupastelemaan pelle hermannina.
jos et ymmärrä rivareille sanaa sinun kannattaa muuttaa suljetulle osastolle. näitä tulee paljon ihmiset luulevat omistavansa remontteja pitkitetään loppu tulema on kuusen alle ja jää purkamisesta velkaa. tosin näitä laaja kaista kaupustelijoita käy viikottain meidän rivarit4 TALOA OVAT JO PURKU KUNTOISIA EMME TOSIAAN MITÄÄN KAISTAA TAI PANEELEITA KATOLLE HALUA.
No tämähän se tilanne on tällä hetkellä kaikkialla. Jopa Helsingissä taloyhtiöille ei myönnetä pankin osalta remonttilainaa, vaikka rakennukset olisivat omalla ja arvokkaalla tontilla. On tullut jo monta sellaista tapausta vastaan.
Jokaisen omistusasunnossa taloyhtiössä asuvan kannattaa tosiaan kerätä säännöllisesti kasaan omaa remonttikassaa. Pk-seudulla keskimäärin taloyhtiöissä joutuu vuosittain maksamaan 6000-7000 euron edestä erilaisista remonteista ja huolloista per osakehuoneisto. Jos asuu samassa taloyhtiössä kymmeniä vuosia, maksaa sen asunnon tavallaan kahteen kertaan.
Pankit tehokkaasti edesauttaa sitä, että Suomessa tulee valtavasti rakennuksia mätänemään pystyyn.
Jos joskus saan oman asuntoni kaupaksi, niin en enää sen jälkeen aio ostaa omaa asuntoa. Asun vuokralla sen jälkeen. Nykyisestä asunnostani on velkaa pankille vielä 43 000 euroa ja asunnon arvioitu arvo olisi nykytilanteen mukaan noin 130 000 euroa. Vaikka myisin asunnon heti, niin silti pitäisi vielä kaksi vuotta odottaa ennen kuin rahoja pääsisi käyttämään. Jos vaikka se uusi asukas löytäisi jotain vikoja asunnosta ja sitä pitäisi hyvittää ostohinnassa.
Olen tullut siihen tulokseen, että omistusasuminen on melkoinen loukku monelle omistajalleen.
Mistä raha on mennyt taloyhtiön tilille?