Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuoret saavat tuosta vain töitä, mutta vanhemmat eivät?

Vierailija
17.01.2026 |

En puhu nyt pk-seudusta. Mutta pienemmässä kaupungissa töitä löytyy, kun hakee vain. Esim. kaikissa kaupoissa ja huoltoasemilla, lehdenjakajina, vanhusten kotihoidossa ja koulunkäynninohjaajina on täällä parikymppisiä nuoria. Eivät ne mitään eläkevirkoja ole, mutta silti. Ylioppilaspohjalta, ilman muuta koulutusta. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pääsin parikymppisenä ihan tuosta vaan kassatyöhön vaikka olin arka, hiljainen ja kouluttamaton. Nyt nelikymppisenä en pääse mihinkään vaikka olen kaikin tavoin parempi ihminen ja työntekijä.

Vierailija
2/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tulevat halvemmiksi koska ei ole kokemuslisiä ja suhteessa sairauslomat yms jää vähemmiksi. Mutta ei nuo nuoretkaan tällä hetkellä vaikuta työllistyvän. Monet lähtevät ulkomaille töiden puutteen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin pääsin parikymppisenä ihan tuosta vaan kassatyöhön vaikka olin arka, hiljainen ja kouluttamaton. Nyt nelikymppisenä en pääse mihinkään vaikka olen kaikin tavoin parempi ihminen ja työntekijä.

Eihän nelikymppinenkään ole mikään vanha! Ihmeellistä ikäsyrjintää. Puhun nyt kokemuksesta, omat ja ystävien lukioikäiset/parikymppiset lapset ovat kaikki työllistyneet. Kunhan on valmis tekemään mitä vain, kuten siivoamaan ravintolan vessoja, leikkaamaan ruohoa tuntikausia ym.

Ap

Vierailija
4/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt yhtään mihinkään nuorena vaikka kuinka yritin, nyt vanhempana pääsen.

Vierailija
5/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä kaupungeissa on pienet piirit ja nuoret ovat halvempaa työvoimaa. 

Vierailija
6/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille rekrytoidut uudet opettajat ovat lähes poikkeuksetta olleet vähintään nelikymppisiä.

Vierailija
7/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan nuoranakaan päässyt. Mutta nuoria on helpompi kusettaa kun eivät nne lakeja ja oikeuksiaan, eivät usein kuulu liittoon. Ja niitä on helpompi hallita ja kontrolloida. Samanikäinen tai vanhempi työntekijä voidaan kokea uhaksi. Mutta joku söpö pikku maskotti, sitähän voi vaikka seksuaalisesti ahdistella, eivätkä uskalla työn menetyksen pelossa tehdä mitään! Jotan tämmöistä varmaan, etenkin miestyönantajilla...

Vierailija
8/8 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 28-38 v ikäsistä naisista aatellaan että jää kohta äitiyslomalle, ei uskalla palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi