Uskaltaako 39-vuotiaana alkaa suhteeseen 44-v naisen kanssa? Vaihdevuodet alkamassa koska tahansa kun itse vielä elän aktiivisesti
Millaisia kokemuksia on ikäerosta kun nainen selkeästi vanhempi? Alkaako nainen mummoutua ja itse elää aktiivista aikaa ja on työuran huipulla edeten pestistä toiseen ja puoliso valittaa kolotuksia kotona ja juoksee terveyskeskuksessa?
Kommentit (39)
Kolotuksia odotellessa. Vaihdevuodet on jo kaukana takana, menivät melkein huomaamatta ohi. Mummo kyllä olen, ihanille lapsenlapsilleni, joiden kanssa jaksan hyvin touhuta. Käyn salilla monta kertaa viikossa, lenkkeilen ja nautin elämästä matkustellen. Koetapa pysyä perässä ja vauhdissa mukana, jos kiinni saat :D.
Aina ihmeyttää tälläiset aloitukset, ei kai tosissaan kukaan kysy vauva palstalta kannattaako aloittaa seurustelu jonkun ihmisen kanssa? Seurustelu aloitetaan, koska tykätään toisesta ihmisestä eikä osata nähdä elämää ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vagisan on keksitty
Miksi pitää seksiä olla kun alkaa limakalvot ohentua? Luonto on tarkoittanut ettei ole. Mutta ehkä en olekaan massaa, olen erilainen, omanlainen, älykäs nainen 49v
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet on iso riski
Myös miehille tulee vaihdevuodet.... siis ihan omansa, testosteronitaso laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet on iso riski
Myös miehille tulee vaihdevuodet.... siis ihan omansa, testosteronitaso laskee.
Miehellä muutos tapahtuu tasaisesti ei hyppyä kuten naisella
Vierailija kirjoitti:
Kun ne vaihdevuosivaivat iskee, niin haetaan lääkäristä hormonikorvaushoito ja elämä jatkuu entisellään. Koska miehet vanhenevat nopeammin, et voi tosissasi kuvitella olevasi selvästi naisyståvääsi nuorempi.
Eivät vanhene ja ei jatku :D
Hassu kysymys. Ei näihin voi antaa tyhjentävää vastausta. Menopaussi voi olla naisella 40-vuotiaana tai 60-vuotiaana. Keskimäärin 51-vuotiaana, eikä elämä siihenkään vielä lopu. Toisilla vaikuttaa enemmän, toisilla ei juurikaan. Vaihdevuosioireet vaihtelee, ja niihin on tarjolla hoitoa. On hoikkia ja aktiivisia 5-kymppisiä ja passiivisia 2-kymppisiä. Elämässä kaikki on epävarmaa. Voit itsekin loukkaantua, saada aivoinfarktin tai mitä vain. Ja sitten on ne monet muut tekijät, minkä vuoksi jonkun ihmisen kanssa kannattaa/ei kannata ryhtyä suhteeseen. Tee kuten susta hyvältä tuntuu. Ja ole reilu ja vilpitön sille toiselle osapuolelle, kuka hän onkaan. Eipä muuta.
Vierailija kirjoitti: 5-vuotta selvästi vanhempi? Heh. Kokeile vaikka 10-vuotta ja eteenpäin. 5-vuoden ikäero on ihan normaali. Vaihdevuodet tai ensioireet vaihdevuodelle voi alkaa jo sinun ikäisenä.
Ja sulla alkanut jo andropaussi, aplla siis
Ei ainakaan itseä hidastaisi ei edes 10v Kunhan vain tulisi hyvin toimeen. Ei ole tuo ihastuminen ja rakkaus itseltäni paljoa minulta lupia kysellyt että kehen ihastun ja rakastun. Olen voinut ainoastaan päättää toiminko tunteideni mukaan vai en.
Minulla on 15 vuotta nuorempi mies. Hänelläkin tuntuu alkavan vauhti hiipua niin makkarissa kuin kropassakin, on verenpainetta, sai lasit ja kaljuuntunutkin jo on. Eikä meinaa enää jaksaa perässäni kaikissa riennoissa joissa itse juoksen.
N48
Mieheni, 55 vee, on minua 5 vuotta nuorempi ja hyväkuntoinen, kuten minäkin. Hän näyttää minua vanhemmalta, vaikka silloin kun aloimme seurustella (40 ja 45), näytimme suunnilleen saman ikäisiltä. Hyvin meillä on mennyt kaikin puolin. Itselläni on estrogeeli käytössä ja 6-elämäkin toimii hyvin. :)
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako (voi ei 39 vuotias mieslapsi kyselee palstalla neuvoja seurusteluunsa) ... alkaa suhteeseen 44-v naisen kanssa ja vaihdevuodet alkaa koska tahansa. Itse elän aktiivista elämää. (aktiivi av-elämä siis)
Miten voi joku olla noin vanha ja samalla noin tyhmä?
SITÄ MINÄKIN, VOI HELVETTI MIKÄ PUUPÄÄ...
Miehille on vaihdevuosien oireisiin tetosteronin korvaushoitoa ja kuntosali. Kalanmaksa öljy ja apteekin vitamiinit helpottaa miehen vanhuuteen liittyviä oireita . Hienhaju vähenee kun lisää ruokaan hedelmiä ja salaattia vähentää lihaa ja mausteita. 50 vuotiaana sekä mies että nainen kokee hormonimuutokset ja iho alkaa rypistyä kuin myös silmien näkökyky. Tulee ikänäkö ja uudet silmälasit. Hiukset harmaantuu. Hampaat alkaa haista. Kellastua. Tulee verenpainetta ja verensokeri heittelee. Siitä johtuu huono olo. Koskee sekä miestä että naista. Miehen vanheneminen ei mitenkään lopu vaikka olisi nuoremman naisen seurassa. Yhdessä vanheneminen on helpompaa kuin eri tahtiin.