Laitetaanko aina katetri nukutuksessa?
Vaikka nukutettais hammasoperaatioon tai esteettiseen toiminpiteeseen?
Kommentit (24)
Ei. Oon kaksi kertaa ollut leikkauksessa eikä ole kummassakaan laitettu katetria.
Vierailija kirjoitti:
Maxivaipat laitetaan.
Ei laiteta.
Ei tietenkään. olen alalla töissä ja tiedän
Musta oli aika kamalaa, kun heräsin sappirakonpoistoleikkauksesta ja oli laitettu katetri nukutuksen aikana, olisin halunnut tietää asiasta etukäteen.
Meneekö nukutetulla alle? Voiko mennä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Kai kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee nukutetun alle?
Oli jotain sokerilientä tiputuksessa. Ykköshätä leikkauksen jälkeen, neste pyrki ulos. Suolan puutos tuli kun sairaalaruoka vähäistä, juustosiivu oli ainoa auttavasti suolainen.
Vierailija kirjoitti:
Oli jotain sokerilientä tiputuksessa. Ykköshätä leikkauksen jälkeen, neste pyrki ulos. Suolan puutos tuli kun sairaalaruoka vähäistä, juustosiivu oli ainoa auttavasti suolainen.
Erittäin mielenkiintoista, mutta miten tämä liittyy aloitukseen?
Mulle tehtiin umpilisäkkeen leikkaus ilman katetria. En sitten tiedä, kuinka yleistä se on.
Onko katetri ja kanyyli menneet sekaisin?
Ei sitä lyhyisiin laiteta. Tarkkaa aikarajaa en tiedä. Toki vaikuttaa mitä ja missä leikataankin.
Minua on leikattu ja nukutettu tosi paljon. Lyhyempiä ja pidempiä aikoja.
Olen kyllä harmikseni kerran heräämössä herännyt huomaamaan pissanneeni sänkyyn. Mutta yleensä en ole näin tehnyt ilmankaan katetria.
Eipä sille potilas kuitenkaan mitään voi. Pieni asia sen rinnalla että saa hoitoa.
Ja katetrin ja sen poiston aiheuttama kipu on täysin mitätöntä verrattuna sairauksien ja onnettomuuksiem aiheuttamiin sekä postoperatiivisiin kipuihin.
Ai virtsakatetri? Ei laitettu. Leikkauksen jälkeen kävin vessassa, mutta ei nukutuksessa housuun tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan yks hoitaja väitti että aina kun nukutetaan, niin laitetaan katetri. Sanoi että tietää koska on ammattilainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lyhyisiin laiteta. Tarkkaa aikarajaa en tiedä. Toki vaikuttaa mitä ja missä leikataankin.
Minua on leikattu ja nukutettu tosi paljon. Lyhyempiä ja pidempiä aikoja.
Olen kyllä harmikseni kerran heräämössä herännyt huomaamaan pissanneeni sänkyyn. Mutta yleensä en ole näin tehnyt ilmankaan katetria.
Eipä sille potilas kuitenkaan mitään voi. Pieni asia sen rinnalla että saa hoitoa.
Ja katetrin ja sen poiston aiheuttama kipu on täysin mitätöntä verrattuna sairauksien ja onnettomuuksiem aiheuttamiin sekä postoperatiivisiin kipuihin.
Ei todellakaan ole pieni asia. Monella aiheuttanut pitkittynyttä vti:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaan yks hoitaja väitti että aina kun nukutetaan, niin laitetaan katetri. Sanoi että tietää koska on ammattilainen.
Ap
Taisi olla laitoshuoltaja.
Riippuu siitä miten pitkää aikka vievä leikkaus on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten pitkää aikka vievä leikkaus on kyseessä.
Aikaa
Ei.