Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijari soitti mummolleni. Miten ne voi estää?

Vierailija
13.01.2026 |

Mitä asetuksia pitää muuttaa tai onko jotain muuta keinoa? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puheluihin, jotka tulevat tuntemattomista numeroista.

2/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään helppoa keinoa tuota estää.

Jos mummollesi ei tule vieraista numeroista puheluita niin voit asettaa puhelimen soimaan vain silloin, kun soittaja löytyy puhelimen yhteystiedoista. Tässä tietty ongelmana esimerkiksi lääkärin takaisinsoitto aiemmin tuntemattomasta numerosta jne.

M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mikä se hujari oli? Oliko myyntiä tai markkinointia, vai ihan huijauspuhelu? Myynti-, ja markkinointipuhelut voi estää kun soittaa siitä mummosi liittymästä numeroon 0600-13404. Siellä vastaa vastaaja, kuuntele ohjeet, odota kuittausta, että markkinointikielto on vastaanotettu, ja sulje puhelin. Maksaa vain sen normipuhelun verran eikä kestä kauaa. Tulee voimaan jonkun ajan kuluttua, ja karsii myynti-, ja markkinointipuhelut automaattisesti. Eivät siis soi eivätkä näy missään. Voimassa kolme vuotta, 3v.

Vierailija
4/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä soita

Vierailija
5/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mummollesi, että revittää perseenreikäänsä puhelimen luuria kohti, kun huijari soittaa. Visvainen tuoksu puhelinlankojen välityksellä varmasti tämän epärehellisen moukan karkoittaa!

Vierailija
6/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero salatuksi ja antaa vain terveydenhuoltoon ja muille oikeasti tärkeille ihmisille tai laitoksille. Ei tule ensimmäistäkään puhelua huijareilta tai myyjiltä. Minulla ollut liki 10 vuotta puhelinrauha. Sain 80v vanhempanikin tekemään puhelinmyynnineston. Ei uskaltanut eitä sanoa joten kertyi turhaa roinaa nurkkiin.

Vierailija
7/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puhelimeen, en avaa ovea, kaivan postit maahan. Asun kellaribunkkerissa. Pissaan pulloon ja kakkaan ämpäriin. Minuun saa yhteyden faxilla.

Tervehisin Puumeri

Vierailija
8/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpi. estää huijaussoitot.

Vierailija
9/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mummollesi, että revittää perseenreikäänsä puhelimen luuria kohti, kun huijari soittaa. Visvainen tuoksu puhelinlankojen välityksellä varmasti tämän epärehellisen moukan karkoittaa!

mee hoitoon,  oletko hoidon piirissä  nolo vai vain sairas?

Vierailija
10/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mikä se hujari oli? Oliko myyntiä tai markkinointia, vai ihan huijauspuhelu? Myynti-, ja markkinointipuhelut voi estää kun soittaa siitä mummosi liittymästä numeroon 0600-13404. Siellä vastaa vastaaja, kuuntele ohjeet, odota kuittausta, että markkinointikielto on vastaanotettu, ja sulje puhelin. Maksaa vain sen normipuhelun verran eikä kestä kauaa. Tulee voimaan jonkun ajan kuluttua, ja karsii myynti-, ja markkinointipuhelut automaattisesti. Eivät siis soi eivätkä näy missään. Voimassa kolme vuotta, 3v.

Onko tää se Robinson?

Vierailija
11/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numero salatuksi ja antaa vain terveydenhuoltoon ja muille oikeasti tärkeille ihmisille tai laitoksille. Ei tule ensimmäistäkään puhelua huijareilta tai myyjiltä. Minulla ollut liki 10 vuotta puhelinrauha. Sain 80v vanhempanikin tekemään puhelinmyynnineston. Ei uskaltanut eitä sanoa joten kertyi turhaa roinaa nurkkiin.

Eikä sitten osallistu esim. kuluttaja paneeleihin...Myyvät numeroita eteenpäin, mullekkin rupes tulemaan ihmeellisiä myynti puheluita ja ihmettelin mistä kyse ku mulla on prepaid numberi, lopulta yksi soittaja sitten kertoi mistä numero oli tullut käyttöön. Tarjottiin sähkö soppareita, vakuutuksia, miesten luontais tuotteita ja yks yritti ostaa kultaa...Ku kysyin mistä hän oli saanut päähänsä ko. asialla soittaa tähän numeroon, valehteli että oli ihan päästä keksinyt numeron...pitiks tollanenkin asia valehdella, vaikka olis voinut olla rehellinenkin...Eli oppia siitäkin, noi tuollaiset puhelut sisältää AINA JONKUN SORTIN FUULAA!

Vierailija
12/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei osaa yhtään englantia.

Kun hänelle tulee tällainen, sanoo kaikeen jes jes, jes box, jes jes. Eipä oo hirveesti sitten tulut soittoja. Nyt tule op huijaus. Äiti sanoi ei hänellä

Oo op

Tiliä. Oli kysynyt missä on. Silloin jopa äitinyajust ei pankeilla ole yhteistä neuvontaa.

Olin kerran mun vanhemmilla käymässä, kun äiti jutteli englantia. Nauroin

Vierailija
13/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salainen numero ei auta yhtikäs mitään ulkomaisten huijareiden kohdaa. Heillä kun on tapana tuottaa puhelinnumeroita jollain ohjelmalla, ja myös tietokone soittaa niihin automaattisesti generoituihin numeroihin perä perää kunnes löytää oikeasti käytössä olevan puhelinnumeron. Vai miten selität, että esim itse sain juuri puhelun Kongon demokraattisesta tasavallasta, kun mulla ei ole tapana esimerkiksi myöskään osallistua mihinkään arvontoihin jne. mihin puhelinnumero pitäisi syöttää.

Vierailija
14/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ja itselläni loppui kaikki mainossoittelut yms. kun vaihdettiin numerot salaisiksi. Tyhmä menin laittaa salaisen numeroni yhden sanomalehden tilaustietoihin. Sieltä soittelivat ahkerasti, kunnes räjähdin niille. Loppui soitot sieltäkin.

AP tosin et tarkenna aloituksessa, mikä huijari soitti. 

Vierailija
15/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salainen numero ei auta yhtikäs mitään ulkomaisten huijareiden kohdaa. Heillä kun on tapana tuottaa puhelinnumeroita jollain ohjelmalla, ja myös tietokone soittaa niihin automaattisesti generoituihin numeroihin perä perää kunnes löytää oikeasti käytössä olevan puhelinnumeron. Vai miten selität, että esim itse sain juuri puhelun Kongon demokraattisesta tasavallasta, kun mulla ei ole tapana esimerkiksi myöskään osallistua mihinkään arvontoihin jne. mihin puhelinnumero pitäisi syöttää.

En ole saanut tuollaisia soittoja salattuani numeroni. 

Vierailija
16/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois mummolta.

Vierailija
17/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas mummohullu, joka tehtaili aloituksen..

Vierailija
18/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolta puhelin pois.

Vierailija
19/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole saanut tuollaisia soittoja salattuani numeroni. "

Et ole vain osunut huijareiden satunnaisgeneraattoriin. Ei niitä huijauspuheluita tule paljoa minullekaan, ehkä joku kerran vuodessa vain.

-13

Vierailija
20/20 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy mummo pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi