Mandoliini-leikkuri
Mitä etuja verrattuna niinkin simppeliin keksintöön kuin veitsi? Entä huonoja puolia? Käsin tiskaaminen nyt ainakin.
Suosituksia merkistä/mallista?
Kommentit (7)
No temusta en kyllä tilaa mitään. Enkä tee sipsejä.
Mulla on halpa Ikeasta. Sillä voi vain viipaloida ja on muistaakseni mahdollista säätää kolme eri paksuutta. Juuri perunan viipalointiin olen useimmiten käyttänyt, minusta on joskus kätevä tehdä tuolla käsin moniosaisen koneen käyttämiseen verrattuna. Kone on vähän nopeampi. Tiskiä tulee vain se mandoliini ja leikkuulauta ja kilon perunoita viiipaloi varsin nopeasti.
Joskus kun raskiin, ostan ammattilaisten käyttämän kalliimman, mutta ei ole ollut vielä ajankohtainen. Siis olen googlaillut joskus suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on halpa Ikeasta. Sillä voi vain viipaloida ja on muistaakseni mahdollista säätää kolme eri paksuutta. Juuri perunan viipalointiin olen useimmiten käyttänyt, minusta on joskus kätevä tehdä tuolla käsin moniosaisen koneen käyttämiseen verrattuna. Kone on vähän nopeampi. Tiskiä tulee vain se mandoliini ja leikkuulauta ja kilon perunoita viiipaloi varsin nopeasti.
Joskus kun raskiin, ostan ammattilaisten käyttämän kalliimman, mutta ei ole ollut vielä ajankohtainen. Siis olen googlaillut joskus suosituksia.
Millaista olet sitten ajatellut suositusten perusteella? Itse ajattelin että JOS ostan, niin kerralla kunnollisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista olet sitten ajatellut suositusten perusteella? Itse ajattelin että JOS ostan, niin kerralla kunnollisen.
Kuten sanottua, en ole nyt ajatellut, niin en muista merkkiä. Ihan vain netistä katsellut. Muistaakseni joku 60-70 euroa tms. maksoi.
Mandoliinin tiskaaminen ei liene sen rasittavampaa kuin veitsenkään tiskaaminen?
Näppärä vehje kun muistaa varoa sormiaan.
Ostin jostain ihan keittiöliikkeestä. Benriner-merkkinen (kuulostaa just sellaiselta nimeltä jonka japanilainen keksisi kuulostaakseen länsimaiselta).
Hyvin on pelannut ja terävänä pysynyt, sormia saa varoa. .
Jos teet sipsejä tai joudut tekemään paljon vaikka perunaviipaleita, niin onhan mandoliini nopea ja tasalaatuinen. Halpa Temusta ajaa asiansa.