Miten selvitä myrkyllisestä ihmissuhteesta? Kyseessä on oma isäni
Isäni on pilannut koko lapsuudenperheen asiat. Hän on pettänyt äitiäni, käyttänyt henkistä väkivaltaa lapsiinsa, ei ole ikinä ollut vastuullinen vanhempi. Jättänyt jälkeensä turvattoman ilmapiirin, riidellyt kaikkien kanssa. Jokaisen sukulaisen, jokaisen naapurin, jokaisen työkaverin. Olen vuosikausia yrittänyt ymmärtää häntä ja auttanut häntä kun hän on nyt jo iäkäs. Mutta nyt on tullut raja vastaan. Vihdoin olen ymmärtänyt, että hän ei muutu eikä minun tehtäväni ole korjata mitään sellaista mitä en ole itse rikkonut.
Tämä on kuitenkin raskas prosessi. Onko muilla ollut samanlaista ja miten tästä kaikesta yli?
Aloitin nyt kiitollisuuspäiväkirjan, yritän kohdistaa energiani kaikkeen hyvään. Luulen, että tämä on minulle hyväksi. Onko muita ideoita?
Toivon rakentavia kommentteja, kiitos!
Kommentit (6)
Pysy kaukana ja selvitä rauhassa miten toivut.
Eli olette tehneet isästäsi syntipukin ongelmillenne ja nyt mietit miten vielä voisi isää rankaista. No, tee isällesi palvelus ja poistu hänen elämästään mulkero.
Vierailija kirjoitti:
Eli olette tehneet isästäsi syntipukin ongelmillenne ja nyt mietit miten vielä voisi isää rankaista. No, tee isällesi palvelus ja poistu hänen elämästään mulkero.
No huh huh!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh!!!!
Totuus sattuu
Kasvakaa itse niin kaikki turha putoaa automaattisesti pois. Ei niihin muuta keinoa ole koskaan vaikka tuo kasva itse tuntuukin provosoivalta kommentilta ja suurin osa ei sitä ymmärrä, mutta se vaan on niin.
Pistä se tauolle. Päätä viiden vuoden kuluttua, haluatko vielä olla yhteydessä.