Passin hakeminen
Passi toimitetaan jonnekin noutopisteeseen noudettavaksi. Henkilöllisyys on todistettava vaikka vanhentuneella passilla, kuitenkaan se ei saa olla yli vuotta vanhentunut. Mulla on vanha passi vanhentunut 8 vuotta sitten!? Miten olette toimineet?
Kommentit (7)
Mullapa jostain syystä oli jääny kotiin lojumaan omat,puolison ja lapsien vanhat passit kun aina tuli haettua nouto pisteestä,niin viimeksi päätin hakea poliisi asemalta ja vein varmaan kymmenisen vanhaa passia samalla sinne.
Voit valtuuttaa passin noutoon jonkun sellaisen henkilön, jolla on voimassa oleva passi tai henkilökortti. Tai sitten noutaa passisi itse poliisilaitokselta.
No jos se passi on noin vanha niin se alka sillä, että käyt poliisiasemalla tunnistautumassa. Et voi noin vain suorilta tilata sitä passia, koska noin vanha.
Sähän voit kysyä sitä samalla, kun käyt laitoksella antamassa uudet sormenjäljet. Sun edellisen passin teosta on niin pitkä aika, että joudut käymään.
Vierailija kirjoitti:
Voit valtuuttaa passin noutoon jonkun sellaisen henkilön, jolla on voimassa oleva passi tai henkilökortti. Tai sitten noutaa passisi itse poliisilaitokselta.
Tuohon on tulossa muutos.kannattaa tarkistaa joko on tullut.
Jos on noin vanha passi niin pitää käydä laitoksella antamassa sormenjäljet ja tunnistautumassa, kysy siellä miten sen passin saa. Poliisin hakupalvelusta löytyy ohjeita ja sieltä löytyy puhelinnumero minne soittaa ja kysyä jos ei apua löytynyt.
Sen voi tilata noudettavaksi poliisilaitokselta.