Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cittari on kauppa joka on nykyajassa kiinni, siellä ei ole metritolkulla lehtiä myynnissä kuten Prismassa

Vierailija
11.01.2026 |

Kertonee asiakkaiden keski-iästä. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika-hyvä aika. Ohoh!

Vierailija
22/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma ei kykene sen verran myyntiä seuraamaan  että poistaisi sen täysin turhan lehtihyllyn. 

Takuulla ei yksikään voittoa tavoitteleva kauppa pidä pelkkää jääräpäisyyttään valikoimassaan tuoteryhmää, joka ei myy. Eli jos siellä Prismassa on se lehtihylly, on sillä varmasti kysyntääkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä löydän kaiken Prismasta ja vähän edullisemmin. Jos jotain ei löydy niin katson sitten cittarista jossa on monipuolisempi valikoima mutta kaliimpaa. Lidlissä tulee harvemmin käytyä. 

Kieltämättä ainakin Triplassa Prismassa on iso lehtihylly ja K-kaupassa sen sijaan kaikenlaista lahjatavara- ja tarrasälää. En yleensä osta kumpiakaan.

Se Triplan k on supermarket, ei Citymarket.

Vierailija
24/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikakauslehdet pystyy lukemaan e-kirjastossa ilmaiseksi, jos on kirjastokortti.

Vierailija
25/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn Prismassa kolme kertaa viikossa. Viimeisen viiden vuoden aikana olen kerran nähnyt yhden ihmisen selaavan ristikkolehteä. 

Mä ostan ristikkolehden muutaman kerran vuodessa, punaista pelikaania ja iisakkia. Mutta tiedän aina ilmestymispäivän ja käyn ostamassa. En tilaa niitä kun en joka numeroa osta. Talvella ostin muutaman lehden sairaalassa olevalle omaiselle luettavaksi, tekniikan maailman ja jotain sellaisia.  

Vierailija
26/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittari rahoitti soutajan meripelleilyt ja sen roskaamisen, paljonko pelstus maksoi.

Vierailija
27/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisman lehtihylly on kiusallinen. Ristikoita monta metriä, ja kaikenlaista tylsää suomalaista. Kansainvälisiä lehtiä vain vähän.

Eikö tule mieleesi toivoa sinne niitä kansainvälisiä lehtiä? Ai niin, sehän on niiiin vaikeaa tehdä tuotetoivomus netissä ja vielä ylivoimaisesti vaikeampaa pyytää asiaa kaupassa paikan päällä, helpompaa on ruikuttaa keskustelupalstoilla. 

Vierailija
28/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisit nykyajassa kiinni, et olisi edes huomannut koko lehtihyllyä. Itse en ainakaan ole huomannut sitä Prismassa enkä K-Citymarketissa moneen vuoteen, ja vasta nyt kun mainitsit siitä, muistin että sellainen on olemassa.

Sinä siis tyydyt vain ja ainoastaan netin ilmaistarjontaan lehdissä. Kuvastat hyvin nykyaikuissukupolvea, joka tuntuu tyhmenevän päivä päivältä yhä enemmän.

Vierailija
29/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskyläläisessä R-kioskissa asioidessa silmiin pisti pienestä lehtihyllystä ruotsalainen ristikkolehti. Olin aina pitänyt Jyväskylää hyvin suomenkielisenä kaupunkina, mutta ilmeisesti siellä on kuitenkin kysyntää tuollaisellekin lehdelle. Se nimittäin vaatii paljon enemmän ruotsin osaamista kuin jokin naisten- tai sisustuslehden selailu.

Itse asiassa ruotsalaiset ristikot ovat yleensä helpompia kuin suomalaiset, kunhan on hallussa perussanavarasto ja käyttää alkuun apuna sanakirjaa. Sanat ovat lyhyempiä kuin suomalaiset eikä ruotsalaisissa ole sellaista sanoilla leikittelyä kuin suomalaisissa ristikoissa.

Vierailija
30/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo sen että sittarissa käyvät lukutaidottomat asiakkaat. Eivät ole edes lukeneet että sittari on kallein kauppa.

Niitä paperilehtiä suurennuslasin kanssa tavaavat mummot lukutaitoisia? 😆🤣

Vierailija
31/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisman lehtihylly on kiusallinen. Ristikoita monta metriä, ja kaikenlaista tylsää suomalaista. Kansainvälisiä lehtiä vain vähän.

Eikö tule mieleesi toivoa sinne niitä kansainvälisiä lehtiä? Ai niin, sehän on niiiin vaikeaa tehdä tuotetoivomus netissä ja vielä ylivoimaisesti vaikeampaa pyytää asiaa kaupassa paikan päällä, helpompaa on ruikuttaa keskustelupalstoilla. 

Prisma toteuttaa äärimmäisen harvoin tuotetoiveet. Kokemuksesta Citymarketista tulee viesti muutamassa minuutissa että Hankimme tuotteen, kiitos toiveesta. 

Vierailija
32/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ruotsinkielisistä ristikoista on hirveitä. Kaksikirjaimisia sanoja ja yhdessä oli sama sana kolmeen kertaan. Ei niin. Vaikka vihje tarkoittaa eri asiaa, ei samaa sanaa käydetä kahdesti.  Suomi on harvoja kieliä, missä saa tehtyä hyviä ristikoita, koska yhdyssanoja pystyy tekemään käytännössä rajattomasti. Toki istat ja atikit saisi jo unohtaa tai jossain on tyyliin oli näyttelijä jossain elokuvassa vuodelta 1946, eikä elokuvakaan ole kovin tunnettu.  Jotkut laatijat tekevät kyllä hyvääkin sanastoa.  Popristikoita en ole vielä kokeillut, ehkä pitäisi.  

Vierailija
33/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma ei kykene sen verran myyntiä seuraamaan  että poistaisi sen täysin turhan lehtihyllyn. 

Takuulla ei yksikään voittoa tavoitteleva kauppa pidä pelkkää jääräpäisyyttään valikoimassaan tuoteryhmää, joka ei myy. Eli jos siellä Prismassa on se lehtihylly, on sillä varmasti kysyntääkin. 

Miksi joka ikisellä hyllyllä on AINA asiakkaita, mutta siellä lehtihyllyllä ei koskaan. Etenkin kun siellä yleensä viivyttäisiin pidempään. 

Vierailija
34/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisit nykyajassa kiinni, et olisi edes huomannut koko lehtihyllyä. Itse en ainakaan ole huomannut sitä Prismassa enkä K-Citymarketissa moneen vuoteen, ja vasta nyt kun mainitsit siitä, muistin että sellainen on olemassa.

Sinä siis tyydyt vain ja ainoastaan netin ilmaistarjontaan lehdissä. Kuvastat hyvin nykyaikuissukupolvea, joka tuntuu tyhmenevän päivä päivältä yhä enemmän.

Oliko viimeisin ET ja Eeva kiinnostava?

Vierailija
35/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset aikakauslehdet myyvät vähemmän kuin videokasetit. 

Vierailija
36/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoa on netti täynnä. Ainut hyvä lehti on Kauppalehti ja sekin digi. Ikinä en osta mitään aikakauslehtiä sillä ei kiinnosta kaikki turhat jorinat.

Eri

Vierailija
37/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Prismassa käydä selailemassa Kallea ja Jallua?

Vierailija
38/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivominen ei auta koska olen ilmeisesti yksin toiveineni. Haluaisin ainakin The New Yorkerin ja The Atlanticin sinne lehtihyllyyn joka on täynnä ristikkolehtiä ja neulomislehtiä plus muutama suomalainen juorulehti. Suurin osa ihmisistä ei nykyään suostu maksamaan sisällöstä. Ainoat jotka maksavat ovat ilmeisesti ristisanojen tekijät ja neulojat. 

Vierailija
39/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citymarket 30 v

Prisma 65 v

Prisma on helekutin kallis kauppa. Se on äveriäiden ihmisten kauppa nykyisin. Olen alkanut karttaa kaikkea s-konserniin kuuluvaa, koska en koe tavallisena sukankuluttaja olevani enää heidän kohderyhmäänsä. 

Vierailija
40/58 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa riippua Prismasta... etsin nimittäin paikallisessa Prismassa lehtihyllyä joulun alla, kun olisin iäkkäälle sukulaiselle ostanut ristikkolehden. Ei ollut lehtihyllyä.

Kerro tuon Prisman nimi/paikkakunta, niin tarkistetaan puhutko totta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme